Announcement

Collapse
No announcement yet.

740i ABS open circuit takapyörässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiHoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 41
    • Nukari

    740i ABS open circuit takapyörässä

    Moro

    ABS ongelmaa sitkeästi päällä. Auto on 740i vm 2000.
    31 wheel speed sensor rear right open circuit.
    Ensin vaihdoin tarvike sensorin ja vika korjaantui tunniksi. Sitten ei millään pois vaikka päällä seisoisi. Hain bemarilta seuraavan ja sama meno jatkuu.
    Viittaisi ehkä katkenneeseen johtoon? Ohitin plugin jo juottamalla uudet johdot mutta ei apua. Joskus kylmänä kun lykkää käyntiin niin voi olla että ABS-valot eivät pala, mutta pian syttyvät taas. Johtosarjaa syynäsin sisälokarin alta mutta näkyviltä osin ehjältä näyttää.
    Voiko olla ABS-kehä? Jouduin nimittäin poraamaan vanhan anturin jämän irti irroitusvaiheessa. En voi poissulkea vauriota tässä vaiheessa.
    Mistä kyseinen johtosarja on yleensä poikki? Tyypillistä kohtaa?
    Sitkeää on, toivottavasti joku osaa tökätä oikeaan suuntaan että saa pirssin ajoon!

    Antti
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    #2
    Kehän kuntoa voi tarkastaa todnäk anturin reijästä. Tarkasta ABS anturin liittimien kunto, Joskus koskettimet voi irrota liittimen sisältä eikä ota yhteyttä. Anturin voi mitata Yleismittarilla OHM alueella ja kun pyöritää rengasta niin arvo muuttuu. Ei toki 100% testi mutta kertoo karkeasti kunnon.
    Yksi ongelma voi olla kehälle jäänyt metallimuju porauksen jälkeen jolloin kehän hammastussta ei anturi tunnista
    Last edited by Scitso; 26-08-2016, 12:05.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • AnttiHoo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 41
      • Nukari

      #3
      Kiitos tiedosta.
      En usko että on liitin, ohitin sen jo kerran kokonaan kun arvelin samaa. Ei ollut muutosta.
      Jos siinä kehässä ongelmaa niin näkyykö se kyseisenä "open circuit"-vikana?
      Olikos se kehä tässä osana pyörän laakeria?
      Kiitos avusta.

      Antti

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by AnttiHoo View Post
        Kiitos tiedosta.
        En usko että on liitin, ohitin sen jo kerran kokonaan kun arvelin samaa. Ei ollut muutosta.
        Jos siinä kehässä ongelmaa niin näkyykö se kyseisenä "open circuit"-vikana?
        Olikos se kehä tässä osana pyörän laakeria?
        Kiitos avusta.

        Antti
        Kehä on osa pyöränlaakeria, mutta sen voit kyllä unohtaa. Open circuit ei johdu kehästä. Se tarkoittaa, että piiri auki -> eli katkos jossain. Yleismittari käteen ja mittaamaan. Näissä on ollut boksivikoja, joten kannattaa nyt selvittää missä se vika on ennen osa rulettia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #5
          Boksivialtahan tuo kuulostaa vikakoodin perusteella, jos anturi ja johdotus anturilta boksille on kunnossa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2817
            • Kuusankoski

            #6
            Originally posted by AnttiHoo View Post
            Kiitos tiedosta.
            En usko että on liitin, ohitin sen jo kerran kokonaan kun arvelin samaa. Ei ollut muutosta.
            Jos siinä kehässä ongelmaa niin näkyykö se kyseisenä "open circuit"-vikana?
            Olikos se kehä tässä osana pyörän laakeria?
            Kiitos avusta.

            Antti
            Onko autossa ASC vai DSC, jos DSC niin sitten voi myös olla boxi vika, mutta mittaa eka ne kaikki sun anturit yleismittarilla että onko ne ehjiä.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Scitso View Post
              Onko autossa ASC vai DSC, jos DSC niin sitten voi myös olla boxi vika, mutta mittaa eka ne kaikki sun anturit yleismittarilla että onko ne ehjiä.
              ASC- ja DSC-boksit vikaantuu ihan yhtälailla näiden sisäisten johdotusten osalta. Miksi muita antureita pitäisi mittailla, kun se antaa selvän vikakoodin takaoikealta anturilta?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2817
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                ASC- ja DSC-boksit vikaantuu ihan yhtälailla näiden sisäisten johdotusten osalta. Miksi muita antureita pitäisi mittailla, kun se antaa selvän vikakoodin takaoikealta anturilta?
                Tällä tarkoitin näitä ostettuja antureita mitä on kokeiltu sinne oikealle taakse. Tietääpi että onko ne ehjiä. Empä ole niin paljo kuullu ACS boxien vikoja, mutta DSC vikoja sitäkin enemmän.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • AnttiHoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 41
                  • Nukari

                  #9
                  DSC tämä on. Mistäs päin mölttiä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Ymmärtääkseni siis huonoja juotoksia on jossain. Pääseekö niitä jostain syynäämään? Liittimet kannattanee putsata myös huolella.
                  Pitää vielä sitä johtosarjaa tarkastaa paremmin. Oliko siitä tietoa mistä se yleensä menee poikki? Jotain yleistä heikkoa kohtaa?
                  Kiitokset avusta jälkeen!

                  Antti

                  Comment

                  • Oxtar_
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 314
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Tämän näköinen boksi on sitä hajoavaa mallia.




                    Ei pysty kotioloissa korjaamaan käsittääkseni.


                    Tämä se vanhempi boksi jossa vikoja todella harvassa.

                    E39 540iA Oxfordgrün

                    ex:
                    E39 528iA
                    E53 3.0dA
                    E34 530iA
                    E34 525i

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by AnttiHoo View Post
                      DSC tämä on. Mistäs päin mölttiä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Ymmärtääkseni siis huonoja juotoksia on jossain. Pääseekö niitä jostain syynäämään? Liittimet kannattanee putsata myös huolella.
                      Pitää vielä sitä johtosarjaa tarkastaa paremmin. Oliko siitä tietoa mistä se yleensä menee poikki? Jotain yleistä heikkoa kohtaa?
                      Kiitokset avusta jälkeen!

                      Antti
                      Aloita ihan mittaamalla siitä ABS-boksin liittimeltä. Siitä saat suoraan mitattua anturin & johdot kerralla. Ellei niissä ole vikaa, niin sitten boksi korjaukseen. Tuota DSC boksia ei kannata itse avata, kun ei sitä pysty itse korjaamaan (ilman erikoisvälineistöä) ja avattu boksi on yleensä kalliimpi korjauttaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • AnttiHoo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 41
                        • Nukari

                        #12
                        Tästä on hyvä jatkaa, kiitos. Pitää alkaa mittamaan kun seuraava vapaapäivä koittaa. Olikos olemassa netin syövereissä sopivaa kuvaa, mistä selkiää liittimen napojen sielunelämä? Oikea taka on ainoa mikä on herjannut joten muista saa kyllä hyvää referenssiä.
                        Samoin kiinnostaisi tietää osaatteko suositella jotain putiikkia ko möltin korjaukseen, mikäli sieltä alkaa häikkää löytymään? Minkälaisesta hintatasosta sen korjaamisessa puhutaan?


                        Antti

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2817
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Niitä on korjailleet pääasiassa huonolla menestyksellä erifirmat. Sisällä on useita ohuita johtimia mitkä tärinästä irtoaa. Eli jos kaikkia ei korjata kerralla huonolla tuurilla seuraava vika tulee muutaman kuukauden päästä.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Scitso View Post
                            Niitä on korjailleet pääasiassa huonolla menestyksellä erifirmat. Sisällä on useita ohuita johtimia mitkä tärinästä irtoaa. Eli jos kaikkia ei korjata kerralla huonolla tuurilla seuraava vika tulee muutaman kuukauden päästä.
                            Kyllähän näitä monet firmat korjaa ihan hyvällä menestyksellä ja antavat korjaukselle vielä takuun.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • AnttiHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 41
                              • Nukari

                              #15
                              Voitteko vihjaista paikkaa eteläisessä Suomessa?

                              Antti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎