Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d sammuu säännöllisen epäsäännöllisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 397
    • Turku

    740d sammuu säännöllisen epäsäännöllisesti

    Elikkäs auto tykkää sammuilla varsinkin jos ajaa päälle satasta ja haluais lähteä ohittamaan. Välillä sammuu pian startin jälkeen ja välillä hiljaa ajettaessa. Silloin ei sammu kun ajaa maantiellä 80-100 pintakaasulla. Lähtee käymään uudelleen hyvin kun on antanut huilata noin 15 sekuntia. Suoraan ei lähde uudelleen. Vikakoodeja ei tule sammuiluista. Ainoat koodit mitä joskus on muistissa liittyy turbojen vnt säätöön. Nämäkään koodit ei ole ainakaan suoraan yhteydessä sammuiluun. Laatikossakaan ei ole koodeja.

    Sitten on toinen ongelma ja se on tyhjäkäynnin hummailu, mutta sitä ei huomaa kiekkamittarista. Itse veikkaan ekaan vikaan polttoainepuolta ja siirtopumppua, mutta voiko se aiheuttaa sammuilua? Onko kellään ollut samoja ongelmia?
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00
  • jonir96
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 15
    • Tuulos

    #2
    Itsellä juurikin tuo sammuillu korjaantui siirtopumpun vaihdolla

    Comment

    • Veesuomi
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 11
      • Vantaa

      #3
      Moottorin hummailua on ollut täälläkin. Tilanne parani huomattavasti, kun vaihdoin pa-suodattimen. 10 tkm olen ajanut sen jälkeen ja nyt on taas vähän hummailua ja joutokäynnillä välillä epätasaisuutta.
      BMW 740d, 2000. Dodge Dart 225 cid, 1966.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Kyllä se polttoainepuoli voi aiheuttaa sammuilua. Live-dataa katsomalla näkee siirto ja rail-paineet. Kun tiedät miten sammuu, niin live-data auki ja katsomaan mitä tapahtuu kun auto sammuu.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Hela
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 397
          • Turku

          #5
          siirtopumppu tankkiin vaihdettu mutta edelleen sammuu kunnon kiihdytyksissä. Tässä on pidemmän aikaa saanut startata pitkään ennen kuin kone röhähtää käyntiin. Tää ei riipu moottorin lämpötilasta taikka ilmasta mutta pumpun vaihdon jälkeen välillä on ollut jopa salamastartteja. Suodatin on vaihdettu viime vuonna, mutta täytyy se nyt sit vielä vaihtaa.
          Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
          M47/M57/n/tu
          N43, N47

          Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

          Osia:
          https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

          Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
          MB AMG C32 -01
          Alpina B3 -94
          120d -09
          520ia -81
          535d -11
          535d -12
          750il -92
          750il -00

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Testolla olisi hyvä ajaa lenkki jossa saa vian toistettua. Seuraisin dieselin siirtopainetta (jos löytyy) ja erityisesti railin painetta. Ehkä akun jännitettä myös. Sammumisen kohdalla näkyvät paineen tai jännitteen heittelyt saattava paljastaa jotain.

            Jos on INPA käytössä, pidä moottoria hetki käynnissä, valitse railpaineen näyttö ja sammuta moottori. Katso heitteleekö paine, nimenomaan ylöspäin. Tällöin railpaineen anturia tai sen johtimia tai liitintä voisi epäillä.

            Sahaava startti voisi viitata vuotaviin suuttimiin.

            Kuusisylinteristen puolella on ollut suuttimien johtosarjavikoja, tyhjäkäynnillä koskettelemaan suuttimien johtosarjaa, jos heilautuksesta sammuu, tietää että ollaan liki ongelman ydintä.

            Comment

            • Hela
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 397
              • Turku

              #7
              No niin johan alkoi lyyti kirjoittaa ja auto toimia. Pumpun vaihdon jälkeen alko ilmetä hassuja vikoja kuten pumpun puolen tankki tyhjä mutta kuskin puolen tankki melkein täynnä, niin eihän auto käynyt laisinkaan. Ei muuta kuin ostamaan uusi pumppu ja samalla sitten suodatin. Nyt toimii todella hienosti ja kaikki ongelmat ovat poissa. Syy miksi vaihdoin toistamiseen pumpun oli se, että aikaisempi pumppu osoittautui bensavehkeen pumpuksi. En tiedä oliko pumpun syy siihen, et toinen tankin puolisko tyhjeni vai miksi niin tapahtui.

              Kiitos kaikille!
              Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
              M47/M57/n/tu
              N43, N47

              Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

              Osia:
              https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

              Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
              MB AMG C32 -01
              Alpina B3 -94
              120d -09
              520ia -81
              535d -11
              535d -12
              750il -92
              750il -00

              Comment

              • Kenkka
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 1
                • mikkeli

                #8
                Oma 740d kärsii vastaavasta ongelmasta paitsi että tyhjäkäynti ok ja ei sammu kun kovassa vedossa kohta vuoden yrittänyt vikaa korjata paljonko siirtopaineen kuuluu olla
                Last edited by Kenkka; 01-02-2019, 12:28.

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 504
                  • Tuusula

                  #9
                  Hei. Nostellaan vanhaa ketjua. Ostin e38 740d, joka ei lähde käyntiin. Inpalla hiukan tutkittu, mutta testeri puhuu vaan Saksaa, joten hiukan aiheuttaa haastetta. Sen verran selvisi, että siirtopaine 1bar ja railpaine 0bar. Ensimmäisenä epäily e39 tutuksi tulleesta polttoaineen siirtopumpusta kuskin penkin alta auton pohjasta. Mutta tässähän ei ollut siellä pumppua ollenkaan. Otin tankkipumpun irti ja kokeilin suoralla virralla, jolla se toimii. Mietin vaan tuota letkutusta. Pumppu pumppaa dieselin toisen puolen tankkiin, josta se taitaa kerätä dieseliä mukaan ja palata takaisin oikealle puolelle kaukaloon. Eli käytännössä pumppu pitää vaan oikean puolen pumppukotelon täynnä.

                  Onko näissä itse imevä korkeapainepumppu, vai onko siirtopumppu jossain piilossa? Ilmottaako inpa tuon absoluuttisena paineena, jolloin tuo 1bar on ilmanpaine?

                  Jos järjestelmässä on ilmaa, niin miten nämä ilmataan?
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2694
                    • .fi

                    #10
                    olisko mennyt letkut väärin? tankki kenties vaihdettu?
                    TIS antaa kyllä olettaa, että korkeapainepumpun ja tankissa olevan pumpun väliltäkin pumppu löytyisi, mutta eipä sitä ETK:oon osakuvista löydy.

                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 504
                      • Tuusula

                      #11
                      En usko, että tankkilaitteella olisi letkut väärin. Pumpun osanumerolla löytyy ihan samalla tavalla letkutettuja tankkilaitteita.

                      Mutta tuli mieleen, että onko pumppu kytketty kuitenkin niin, että pumpun painelinja lähtee tankin vasemmalle puolelle ja sieltä läpiviennin kautta moottorille. Paluu tulisi sitten tosta tankkilaitteen kannen kautta (mitä oletin syöttölinjaksi)

                      Pitää ottaa tuo vasemman puolen kansi myös auki ja katsoa tarkasti, että kaikki letkut menevät mihin pitääkin

                      Ja seurata koko linja, että onko toinen pumppu vielä moottoritilan puolella
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #12
                        Originally posted by -kalevi- View Post
                        En usko, että tankkilaitteella olisi letkut väärin. Pumpun osanumerolla löytyy ihan samalla tavalla letkutettuja tankkilaitteita.

                        Mutta tuli mieleen, että onko pumppu kytketty kuitenkin niin, että pumpun painelinja lähtee tankin vasemmalle puolelle ja sieltä läpiviennin kautta moottorille. Paluu tulisi sitten tosta tankkilaitteen kannen kautta (mitä oletin syöttölinjaksi)

                        Pitää ottaa tuo vasemman puolen kansi myös auki ja katsoa tarkasti, että kaikki letkut menevät mihin pitääkin

                        Ja seurata koko linja, että onko toinen pumppu vielä moottoritilan puolella
                        Sielä on vain Korkeapainepumppu ja Tankissa oleva pumppu.

                        Korkeapainepumppu on helppo vaihtaa kyllä.
                        Kuhan muistaa ottaa kuskin puolen mafin irti ja sen turbolle menevänt muovi härpäkeen.
                        Pikku räikällä mahtuu aukasee ne jutut sieltä kyllä ja mahtuu tulemaan se poiskin vielä. Tiukoille kyllä menee, mutta tulee kyllä.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 504
                          • Tuusula

                          #13
                          Tankkipumpun kokeilin toisesta autosta, mutta ei vaikuttanut mitään. Ostin käytetyn korkeapainepumpun ja laitoin sen paikoilleen, mutta paineet ei vieläkään nousseet. Tämän jälkeen tuli aikatauluongelmia ja tähän en ole kerennyt koskemaan. Epäilynä, että joku/jotkut suuttimet vuotavat suoraan läpi
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎