Announcement

Collapse
No announcement yet.

728i öljypohjan tiivisteen vaihto? / öljynsuodattimen tiiviste?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

728i öljypohjan tiivisteen vaihto? / öljynsuodattimen tiiviste?

Haudi,

katselen tuossa potentiaalisena ostokkina facelift-728i:tä joka näyttäisi muuten olevan asiallisessa kunnossa, mutta jossa on diagnosoitu vuoto öljypohjan tiivisteessä. Bentleyn korjausoppaani kattaa vain V8- ja V12-koneet ja netissä olevat M52:n tutoriaalit aiheesta on tehty 300- tai 500-sarjalaisille eli en löytänyt kissojen tahi koirienkaan kanssa varmaa 728-spesifistä tietoa tästä aiheesta. Eli kysymykset:

1. Onko 728i:ssä sama juttu kuin esim. kutoskoneellisissa E46:sissa että öljypohjan stefan vaihto on ns. hanurista kun joutuu purkamaan etupäästä vaikka mitä ja tukemaan moottoria yläpuolelta että pääsee edes irrottamaan osan?

2. Monessa keskustelussa lontoonkielisillä foorumeilla on tullut esiin että tuo öljypohjan tiiviste itse asiassa vuotaa äärimmäisen harvoin, ja että kun sen vuotoa epäillään niin hyvin usein kyse olisi itse asiassa öljysuodattimen rungon ja lohkon välisestä tiivisteestä (oil filter housing gasket), joka on paljon helpompi homma.

Onko kellään kokemusta 728i:n kohdalla näistä jommasta kummasta tai molemmista? Kiitos jo etukäteen pikaisista neuvoista niin pääsen etenemään hintaneuvotteluissa.
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14426
    • Oulu

En oo nähny vielä kovinkaan montaa m52/m54 moottoria missä ei suodatinjalan tiiviste vuotaisi. Yleinen vaiva. Itse olen tiivistesilikoonin kans kasannu että pitää. Yleensä pelkällä tiivisteellä ei pidä enää.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• camshaft
      BTCF Member
      • Sep 2016
      • 539
      • Kotka

Roger, kiitti nopsasta vastauksesta. Onko tatsia siihen että miten yleinen/todennäköinen tuo pohjan tiivisteen vuoto puolestaan olisi?
      "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
      Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎