Haudi,
katselen tuossa potentiaalisena ostokkina facelift-728i:tä joka näyttäisi muuten olevan asiallisessa kunnossa, mutta jossa on diagnosoitu vuoto öljypohjan tiivisteessä. Bentleyn korjausoppaani kattaa vain V8- ja V12-koneet ja netissä olevat M52:n tutoriaalit aiheesta on tehty 300- tai 500-sarjalaisille eli en löytänyt kissojen tahi koirienkaan kanssa varmaa 728-spesifistä tietoa tästä aiheesta. Eli kysymykset:
1. Onko 728i:ssä sama juttu kuin esim. kutoskoneellisissa E46:sissa että öljypohjan stefan vaihto on ns. hanurista kun joutuu purkamaan etupäästä vaikka mitä ja tukemaan moottoria yläpuolelta että pääsee edes irrottamaan osan?
2. Monessa keskustelussa lontoonkielisillä foorumeilla on tullut esiin että tuo öljypohjan tiiviste itse asiassa vuotaa äärimmäisen harvoin, ja että kun sen vuotoa epäillään niin hyvin usein kyse olisi itse asiassa öljysuodattimen rungon ja lohkon välisestä tiivisteestä (oil filter housing gasket), joka on paljon helpompi homma.
Onko kellään kokemusta 728i:n kohdalla näistä jommasta kummasta tai molemmista? Kiitos jo etukäteen pikaisista neuvoista niin pääsen etenemään hintaneuvotteluissa.
katselen tuossa potentiaalisena ostokkina facelift-728i:tä joka näyttäisi muuten olevan asiallisessa kunnossa, mutta jossa on diagnosoitu vuoto öljypohjan tiivisteessä. Bentleyn korjausoppaani kattaa vain V8- ja V12-koneet ja netissä olevat M52:n tutoriaalit aiheesta on tehty 300- tai 500-sarjalaisille eli en löytänyt kissojen tahi koirienkaan kanssa varmaa 728-spesifistä tietoa tästä aiheesta. Eli kysymykset:
1. Onko 728i:ssä sama juttu kuin esim. kutoskoneellisissa E46:sissa että öljypohjan stefan vaihto on ns. hanurista kun joutuu purkamaan etupäästä vaikka mitä ja tukemaan moottoria yläpuolelta että pääsee edes irrottamaan osan?
2. Monessa keskustelussa lontoonkielisillä foorumeilla on tullut esiin että tuo öljypohjan tiiviste itse asiassa vuotaa äärimmäisen harvoin, ja että kun sen vuotoa epäillään niin hyvin usein kyse olisi itse asiassa öljysuodattimen rungon ja lohkon välisestä tiivisteestä (oil filter housing gasket), joka on paljon helpompi homma.
Onko kellään kokemusta 728i:n kohdalla näistä jommasta kummasta tai molemmista? Kiitos jo etukäteen pikaisista neuvoista niin pääsen etenemään hintaneuvotteluissa.
Comment