Vuosimalli 12/1998 eli facelift. Ensimmäistä kertaa tänä syksynä aamulla oli tuulilasi jäässä nii huomasin että apukuskin puolelta ei meinannu jää sulaa. Kädellä kokeiltuna apukuskin puolelta puhaltaa haaleaa ilmaa. Kuskin puolelta puhaltaa lämmintä mutta ei lähellekään nii kuumaa kuin entinen e39. Muutenkin tuntuu ettei lämmitä kunnolla vaikka laittaa molemmt puolet maksimi lämmölle 32 asteeseen, ei tule sietämättömän kuuma vaikka ajaa pitempään maksimi lämmöllä. Koneenlämmöt nousee normaalisti mittariston lämpömittarissa.
Tältä foorumilta löysin että vika vois olla vesiventtiilissä. Otin venttiilin irti, avasin ja putsasin sen. Melko puhtaan näköinen oli ja venttiilit liikkui hyvin. Vesiventtiililtä kennolle lähtevät molemmat letkut tuntuvat yhtä kuumilta koneen ollessa lämmin.
Säätääkö ilmastoinnin lämpötilan säätö vesiventtiilin venttiilejä vai jotain muuta?
Mistä vois alkaa etsimään vikaa? Vielä riittää näillä 0 keleillä lämpö ohjaamossa mutta ei huvittas ruveta -30 asteen pakkasella etsimään vikaa jos ei tuulilasi pysy sulana.
Tältä foorumilta löysin että vika vois olla vesiventtiilissä. Otin venttiilin irti, avasin ja putsasin sen. Melko puhtaan näköinen oli ja venttiilit liikkui hyvin. Vesiventtiililtä kennolle lähtevät molemmat letkut tuntuvat yhtä kuumilta koneen ollessa lämmin.
Säätääkö ilmastoinnin lämpötilan säätö vesiventtiilin venttiilejä vai jotain muuta?
Mistä vois alkaa etsimään vikaa? Vielä riittää näillä 0 keleillä lämpö ohjaamossa mutta ei huvittas ruveta -30 asteen pakkasella etsimään vikaa jos ei tuulilasi pysy sulana.
Comment