Announcement

Collapse
No announcement yet.

728 puhaltaa haaleaa apukuskin puolelle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha81
    Newbiemmer
    • Sep 2003
    • 27
    • Kosovo

    728 puhaltaa haaleaa apukuskin puolelle

    Vuosimalli 12/1998 eli facelift. Ensimmäistä kertaa tänä syksynä aamulla oli tuulilasi jäässä nii huomasin että apukuskin puolelta ei meinannu jää sulaa. Kädellä kokeiltuna apukuskin puolelta puhaltaa haaleaa ilmaa. Kuskin puolelta puhaltaa lämmintä mutta ei lähellekään nii kuumaa kuin entinen e39. Muutenkin tuntuu ettei lämmitä kunnolla vaikka laittaa molemmt puolet maksimi lämmölle 32 asteeseen, ei tule sietämättömän kuuma vaikka ajaa pitempään maksimi lämmöllä. Koneenlämmöt nousee normaalisti mittariston lämpömittarissa.
    Tältä foorumilta löysin että vika vois olla vesiventtiilissä. Otin venttiilin irti, avasin ja putsasin sen. Melko puhtaan näköinen oli ja venttiilit liikkui hyvin. Vesiventtiililtä kennolle lähtevät molemmat letkut tuntuvat yhtä kuumilta koneen ollessa lämmin.

    Säätääkö ilmastoinnin lämpötilan säätö vesiventtiilin venttiilejä vai jotain muuta?


    Mistä vois alkaa etsimään vikaa? Vielä riittää näillä 0 keleillä lämpö ohjaamossa mutta ei huvittas ruveta -30 asteen pakkasella etsimään vikaa jos ei tuulilasi pysy sulana.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Juha81 View Post
    Vuosimalli 12/1998 eli facelift. Ensimmäistä kertaa tänä syksynä aamulla oli tuulilasi jäässä nii huomasin että apukuskin puolelta ei meinannu jää sulaa. Kädellä kokeiltuna apukuskin puolelta puhaltaa haaleaa ilmaa. Kuskin puolelta puhaltaa lämmintä mutta ei lähellekään nii kuumaa kuin entinen e39. Muutenkin tuntuu ettei lämmitä kunnolla vaikka laittaa molemmt puolet maksimi lämmölle 32 asteeseen, ei tule sietämättömän kuuma vaikka ajaa pitempään maksimi lämmöllä. Koneenlämmöt nousee normaalisti mittariston lämpömittarissa.
    Tältä foorumilta löysin että vika vois olla vesiventtiilissä. Otin venttiilin irti, avasin ja putsasin sen. Melko puhtaan näköinen oli ja venttiilit liikkui hyvin. Vesiventtiililtä kennolle lähtevät molemmat letkut tuntuvat yhtä kuumilta koneen ollessa lämmin.

    Säätääkö ilmastoinnin lämpötilan säätö vesiventtiilin venttiilejä vai jotain muuta?


    Mistä vois alkaa etsimään vikaa? Vielä riittää näillä 0 keleillä lämpö ohjaamossa mutta ei huvittas ruveta -30 asteen pakkasella etsimään vikaa jos ei tuulilasi pysy sulana.
    Kun otat vesiventtiilien johdon irti vesiventtiili täysin auki. Tai pitäisi ainakin olla voi olla, että se jumittaa. Tuota kokeilisin ensin. Koputtelemalla voi saada myös jumittelevan vesiventtiilin toimimaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎