Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylimääräinen liitin valojen johtosarjassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    Ylimääräinen liitin valojen johtosarjassa?

    Tulipa tänään vastaan tämmöinen - huomasin että oikean puolen valojen johtosarjassa roikkuu "ylimääräisenä"(?) yksi liitin. Liittimen johto on niputettu samaan pakettiin valojen isoon liittimeen menevien muiden johtojen kanssa mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään tökkeliä josta tämä näyttäisi olevan irti. Onko kellään käsitystä mikä tämä oikein on? Autossa originaali-xenonit.
    Attached Files
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    #2
    Hmm... tarkemmin tutkien, eikös tuo näytä erehdyttävästi siltä lämpötila-anturin/kytkimen liittimeltä joka ainakin joissain muissa malleissa tulee ilmastoinnin flektiä varten syylarin kylkeen? Ks. video n. 3:00-> tuolla. Paitsi että itse en ainakaan löydä omastani tämmöistä mokkulaa ollenkaan, ja Realoemin kaaviossakin se (ilmeisesti osa 6 tässä?) mystisesti puuttuu osalistasta vaikka näkyy kuvassa.

    Eli miten tämä nyt menee, onko näissä 728:seissa tätä anturia ollenkaan? Jos ei ole niin onko muillakin konehuoneessa tämä tyhjänä roikkuva liitin oikeanpuoleisten ajovalojen lähellä? WTH?
    Attached Files
    Last edited by camshaft; 22-01-2017, 00:04.
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

    Comment

    • Emphii
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 53
      • Wiitasaari

      #3
      Löytyy sama liitin tyhjänä ja olen kanssa ihmetellyt sitä ajoittain. Mulla on E38 730D vm. 2000.
      /tmp.

      2016 520d (GMH-934)
      2000 730d (OBG-252)
      1993 525tds Touring (JFJ-221)
      kolme muuta
      2000 320d Touring (EYK-405)
      1997 318i Touring (GBY-745)
      1989 316i (BLE-260)
      1986 316 (xxx-nnn)

      Comment

      • camshaft
        BTCF Member
        • Sep 2016
        • 539
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Emphii View Post
        Löytyy sama liitin tyhjänä ja olen kanssa ihmetellyt sitä ajoittain. Mulla on E38 730D vm. 2000.
        OK olisiko sitten vaan joku faceliftin myötä tarpeettomaksi jäänyt liitin, ja ovat vaan käyttäneet samaa johtosarjaa...

        No, lisämysteeriä tiedossa, tänään löytyi toiselta puolelta konehuonetta toinenkin orpo liitin, tällä kertaa tämmöinen. Kuskin puolella syylarin nurkan tienoilla, samassa johdotuksessa AUC-sensorin kanssa mutta erkanee siitä noin 10 cm ennen AUC:ia. Johdot sininen/vihreä ja punainen/vihreä, enkä löytänyt tällekään mitään paikkaa konehuoneesta.

        Onko muilla sitten tämmöistä?
        Attached Files
        "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
        Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

        Comment

        • camshaft
          BTCF Member
          • Sep 2016
          • 539
          • Kotka

          #5
          Originally posted by camshaft View Post
          No, lisämysteeriä tiedossa, tänään löytyi toiselta puolelta konehuonetta toinenkin orpo liitin, tällä kertaa tämmöinen. Kuskin puolella syylarin nurkan tienoilla, samassa johdotuksessa AUC-sensorin kanssa mutta erkanee siitä noin 10 cm ennen AUC:ia. Johdot sininen/vihreä ja punainen/vihreä, enkä löytänyt tällekään mitään paikkaa konehuoneesta.
          LOL... sehän oli aux-vesipumpun liitin, olin vaan unohtanut että mulla oli se irrotettuna...
          "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
          Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎