Se riippuu siitä kuinka sen luiston kuuluu toimia oikein
Announcement
Collapse
No announcement yet.
740d laatikko taas vaihteeksi kummailee
Collapse
X
-
Alta 90 nopeuksissa turbiinilukon pitäs sallia noin 3% luisto. Eli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla. Kovemmassa vauhdissa lukko menee sitten 100% lukkoon. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun turbiinin lukko on kulunut ja lukko alkaa värähtelemään lukittuessa. Tästä pitäs seurata ääntä ja vikakoodikin. :think-08 3.6 Vogue
-03 W220.184
-87 951
__________________
Comment
-
-
Originally posted by kimlahti View PostEli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla.
Comment
-
-
Originally posted by ju88i View PostEli siis viimeviikolla meni autosta laturi vaihdoin uuteen jonka jälkeen kun lähti ajamaan kuului laatikosta samanlainen kirskahdus kun luistavasta kytkimestä transfail päälle jonka jälkeen auto uudestaan käyntiin ei liiku enään eteenpäin vaikka mitä temppuja tekee jos kierroksia nostaa niin menee vikatilaan vikakoodit luettu ja antaa seisontanopeus anturilta vikakoodin mutta Tämäkin vain jos laatikko on vikatilassa muuten ei mitään. Voiko Tällainen nyt johtua tuosta vesijäähdytteistä laturista pitääkö koodata autoon vai mikä homma ei kiinnostaisi uutta remonttia laatikkoon enään tehdä kun kertaalleen on jo korjattu noin 3500E63 M6
"Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"
ex:
e21 323i
e30 316
e30 M3
e34 524td
e34 520i
e39 530da
e39 540i 6v.
E61 535d
Comment
-
-
Originally posted by camshaft View PostSori, vähän OT mut pakko kysyä, eikös tuo pitäisi olla niin että ennen kuin turbiini on lukittunut kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla? Oonko nyt jotenkin ymmärtänyt logiikan ihan väärin? Vai oliko idea siis että turbiinin lukittuessa saa vähän kaasua lisäämällä kierrosluvun putoamaan hieman?
Mulla ei ole ollut noin riskiä konetta vielä autoissani että sen perään olisi tarvittu 5HP30 laatikkoa niin ei ole ensikäden tietoa asiasta. Moottorin ja turbiinin nopeuksia vertaamalla tämä on helppo todentaa. :think-08 3.6 Vogue
-03 W220.184
-87 951
__________________
Comment
-
-
Originally posted by kimlahti View PostAlta 90 nopeuksissa turbiinilukon pitäs sallia noin 3% luisto. Eli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla. Kovemmassa vauhdissa lukko menee sitten 100% lukkoon. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun turbiinin lukko on kulunut ja lukko alkaa värähtelemään lukittuessa. Tästä pitäs seurata ääntä ja vikakoodikin. :think
Comment
-
-
Originally posted by kimlahti View PostEn ole satavarma 5HP30:stä joten saatan puhua potaskaa, mutta 5HP24 antaa turbiinin luistaa lukossa ollessaan tuon 3% 50-90kmh vauhdissa.
Comment
-
Comment