Announcement

Collapse
No announcement yet.

740d laatikko taas vaihteeksi kummailee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ju88i
    BTCF Member
    • May 2014
    • 24
    • suomi

    #16
    Se riippuu siitä kuinka sen luiston kuuluu toimia oikein

    Comment

    • kimlahti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 123
      • Oulu, Finland

      #17
      Alta 90 nopeuksissa turbiinilukon pitäs sallia noin 3% luisto. Eli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla. Kovemmassa vauhdissa lukko menee sitten 100% lukkoon. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun turbiinin lukko on kulunut ja lukko alkaa värähtelemään lukittuessa. Tästä pitäs seurata ääntä ja vikakoodikin. :think
      -08 3.6 Vogue
      -03 W220.184
      -87 951
      __________________

      Comment

      • camshaft
        BTCF Member
        • Sep 2016
        • 539
        • Kotka

        #18
        Originally posted by kimlahti View Post
        Eli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla.
        Sori, vähän OT mut pakko kysyä, eikös tuo pitäisi olla niin että ennen kuin turbiini on lukittunut kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla? Oonko nyt jotenkin ymmärtänyt logiikan ihan väärin? Vai oliko idea siis että turbiinin lukittuessa saa vähän kaasua lisäämällä kierrosluvun putoamaan hieman?
        "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
        Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

        Comment

        • levis69
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 186
          • Etelä-Savo

          #19
          Originally posted by ju88i View Post
          Eli siis viimeviikolla meni autosta laturi vaihdoin uuteen jonka jälkeen kun lähti ajamaan kuului laatikosta samanlainen kirskahdus kun luistavasta kytkimestä transfail päälle jonka jälkeen auto uudestaan käyntiin ei liiku enään eteenpäin vaikka mitä temppuja tekee jos kierroksia nostaa niin menee vikatilaan vikakoodit luettu ja antaa seisontanopeus anturilta vikakoodin mutta Tämäkin vain jos laatikko on vikatilassa muuten ei mitään. Voiko Tällainen nyt johtua tuosta vesijäähdytteistä laturista pitääkö koodata autoon vai mikä homma ei kiinnostaisi uutta remonttia laatikkoon enään tehdä kun kertaalleen on jo korjattu noin 3500
          Veisin kyllä takas sille joka on korjannu? Takuu?
          E63 M6

          "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

          ex:
          e21 323i
          e30 316
          e30 M3
          e34 524td
          e34 520i
          e39 530da
          e39 540i 6v.
          E61 535d

          Comment

          • kimlahti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 123
            • Oulu, Finland

            #20
            Originally posted by camshaft View Post
            Sori, vähän OT mut pakko kysyä, eikös tuo pitäisi olla niin että ennen kuin turbiini on lukittunut kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla? Oonko nyt jotenkin ymmärtänyt logiikan ihan väärin? Vai oliko idea siis että turbiinin lukittuessa saa vähän kaasua lisäämällä kierrosluvun putoamaan hieman?
            En ole satavarma 5HP30:stä joten saatan puhua potaskaa, mutta 5HP24 antaa turbiinin luistaa lukossa ollessaan tuon 3% 50-90kmh vauhdissa. Esim. kiihdyttäessä moottori 2060 rpm ja turbiini 2000rpm ja moottorijarrulla moottori 1940rpm ja turbiini 2000rpm. Tämä siis pintakaasulla että lukko pysyy päällä. Jossain dokumentissa oli että 5HP24 turbiinin lukko pystyi hukkaamaan 1kW edestä lämpöä öljyyn turbiinin luistaessa. Tämän vuoksi 5HP24 turbiinit ovat kulutustavaraa. Varmaan säännölliset öljynvaihdot pidentäisivät turbiinin ikää huomattavasti.

            Mulla ei ole ollut noin riskiä konetta vielä autoissani että sen perään olisi tarvittu 5HP30 laatikkoa niin ei ole ensikäden tietoa asiasta. Moottorin ja turbiinin nopeuksia vertaamalla tämä on helppo todentaa. :think
            -08 3.6 Vogue
            -03 W220.184
            -87 951
            __________________

            Comment

            • ju88i
              BTCF Member
              • May 2014
              • 24
              • suomi

              #21
              Originally posted by kimlahti View Post
              Alta 90 nopeuksissa turbiinilukon pitäs sallia noin 3% luisto. Eli turbiinin lukittuessa kiekkamittarin neulan saa liikkumaan hieman kaasupoljinta liikuttamalla. Kovemmassa vauhdissa lukko menee sitten 100% lukkoon. Ongelma tulee siinä vaiheessa kun turbiinin lukko on kulunut ja lukko alkaa värähtelemään lukittuessa. Tästä pitäs seurata ääntä ja vikakoodikin. :think
              Jos näin kuuluu toimia sanoisin että lukko on kunnossa. En kyllä ole mitään erikoisuuksia havainnut

              Comment

              • ju88i
                BTCF Member
                • May 2014
                • 24
                • suomi

                #22
                Laatikko on nyt purettu niin pieniksi palasiksi kun vain mahdollista on purkaa mitään muuta ei ollut mennyt hajalle. Muutamia metallin paloja oli pakkojen välissä. Enää tarbis uus osa saada ja kasata

                Comment

                • kimlahti
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 123
                  • Oulu, Finland

                  #23
                  No onpas ristiriitaista. Hyvä ettei muuta ole rikki, mutta harmi kun syyllinen piilottelee vielä.:think
                  -08 3.6 Vogue
                  -03 W220.184
                  -87 951
                  __________________

                  Comment

                  • ju88i
                    BTCF Member
                    • May 2014
                    • 24
                    • suomi

                    #24
                    Se on tietysti hyvin mahdollista että syyllinen on löytyy aika pitkälti kumminpolttamisesta :think

                    Comment

                    • camshaft
                      BTCF Member
                      • Sep 2016
                      • 539
                      • Kotka

                      #25
                      Originally posted by kimlahti View Post
                      En ole satavarma 5HP30:stä joten saatan puhua potaskaa, mutta 5HP24 antaa turbiinin luistaa lukossa ollessaan tuon 3% 50-90kmh vauhdissa.
                      Comprendo, kiitos! Tämä selvensi
                      "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                      Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                      Comment

                      • kimlahti
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 123
                        • Oulu, Finland

                        #26
                        Originally posted by ju88i View Post
                        Se on tietysti hyvin mahdollista että syyllinen on löytyy aika pitkälti kumminpolttamisesta :think
                        Ahaa. No tämähän kuuluu sitten vain pelin henkeen.
                        -08 3.6 Vogue
                        -03 W220.184
                        -87 951
                        __________________

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎