Announcement

Collapse
No announcement yet.

Läpireikä ruostunut sisälokariin - miten paikata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • camshaft
    BTCF Member
    • Sep 2016
    • 539
    • Kotka

    Läpireikä ruostunut sisälokariin - miten paikata?

    Ugh,

    tämmöistä löytyi tänään vänkärinpuolen etukulmasta. Onko ajatuksia miten tätä kannattaisi ruveta fiksaamaan - tarviiko etsiä joku hitsaustaitoinen paja lähimaastosta, vai menisikö jollain "raspitellaan irtoilevat biitit irti, hiotaan pintaruosteet pois ja tukitaan reikä lasikuitumatolla ja fillerillä"-tyyppisellä virityksellä?



    Ihmetyttää vähän se että tämä reikä on tullut aika nopeasti, puuhailin tuossa aiemmin keväällä aika paljon moottoritilassa ja olisin kyllä 100% varmasti huomannut jos olisi silloin ollut läpi asti ruosteessa. Sinisessä kohdassa oleva ruostekupruilu oli kyllä jo silloinkin olemassa mutta en arvannut että se on alanurkasta jo noin finito.

    En ole vielä kerinnyt purkaa lokaria pidemmälle ja tutkaillut alapuolelta mutta varmaan voisi olettaa että enemmän tai vähemmän p.skaahan se varmaan sitten on tuonne ylemmäs asti niissä kohdissa joissa maali on kupruillut...

    Näkemyksiä?
    Attached Files
    "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
    Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Itse kyllä hitsaisin / hitsauttaisin mutta voi olla että tuo ei ole ainoa ruostepaikka jos tuollaisia alkaa ilmaantumaan.

    Comment

    • poteroa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 311
      • Tuusula

      #3
      Aika pitkälle on päässyt ruoste, tuon kuvan perusteella reiästä 10cm joka suuntaan..

      Hitsaamalla tekisin minäkin, siitä vain ei saa hyvää millään kittiviritelmällä, menee vain pahemmaksi..

      Tarkistaisin kyllä kuskin puolen samalla.

      Tuommoisen kyllä korjaa päivässä kotipihalla, eniten menee aikaa purkamiseen ja ruosteiden poistoon.
      E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
      E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

      Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
      Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
      Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
      Ex: E34 520i "winter wagen"
      Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
      Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
      Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

      Comment

      • camshaft
        BTCF Member
        • Sep 2016
        • 539
        • Kotka

        #4
        Joo näin mä vähän kelasin, että metalliahan sinne pitää saada... ei vaan tuo hitsaus oikein kuulu repertuaariin, joskus 90-luvun hämärissä tein jotain pientä puikkohommaa yhdessä duunissa mutta eipä ole oikein tatsi säilynyt. No, ehkä pitää vaan reipastua ja ottaa tämä(kin) homma nyt vaan haltuun, nuo pienet MIG-koneethan eivät nykyään enää kustanna paljon mitään.

        Funtsin vaan että kun tuossa on tuo vähän hankalan muotoinen lokasuojan kaari niin olisikohan helpointa vaan etsiä ruosteeton purkuauto ja pyytää romiksen setää surauttamaan rälläkällä siitä tuo rungon nurkka kokonaisena irti? Sen kun trimmaisi kokoon ja tipauttaisi paikoilleen niin ei tarvitsisi alkaa "kuvanveistelemään" tuota kaarta jostain pellinläystäkkeestä....

        Täytyy tosiaan nyt vähän tarkemmin vielä tsekkailla auto läpi, pikavilkaisulla toisella puolen ei näkynyt vastaavaa damagea mutta pitää vielä ottaa toi ilmaboksi irti ja katsoa. Yhden nostotassun alla on helmassa vähän pelti hapantunut ja muutama ihan pieni ruostekupla löytyy kynnyslistoista ym. paikoista, pitää kyllä tsekata ne nyt kunnolla läpi ja tilkitä ennenkuin alkavat pahemmin levitä.
        "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
        Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Foorumilla on parikin auto purettuna, varmasti löytyy peltiä jos ei jaksa nikkaroida. nettivaraosassa myös.

          Tosiaan, niin kuin edellä jo mainittiin, autossa on varmasti jo muutakin ruostetta jos jo tuossa kunnossa.

          Paljon ajettu jos saa kysyä?
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • camshaft
            BTCF Member
            • Sep 2016
            • 539
            • Kotka

            #6
            240k ajettu - sinänsä vähän yllätyksenä tuli tuo reikä kun olen autoa aika paljon ehtinyt räplätä ulkoa, alta ja sisältä enkä ollut juurikaan ruostetta tähän mennessä huomannut (ollut mulla marraskuusta saakka). Mutta pitää tutkia nyt vielä kertaalleen tarkemmalla kammalla... ihme kai se lähinnä olisi jos tämän ikäisessä ei olisi yhtään ruostetta missään.
            "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
            Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

            Comment

            • poteroa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 311
              • Tuusula

              #7
              Mulla on ruosteeton 250tkm -95, eli joku on kyllä mennyt pieleen tai pidetty huonosti. On sitä toki pintaa fiksattu, mutta pohja täysin ruosteeton.

              Jos vain paikka löytyy missä tehdä niin ota helmakotelot näkyviin mattojen alta. Näissä e38 sattuu olemaan vielä siinä apparin penkin alla sulakeboksia, aiheuttaa kaikkea outoa jos siellä on vettä.
              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
              Ex: E34 520i "winter wagen"
              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

              Comment

              • camshaft
                BTCF Member
                • Sep 2016
                • 539
                • Kotka

                #8
                Joo sitä just ihmettelin, kun auto on tosiaan muuten erittäin siistissä kunnossa... olisikohan joskus muinoin sattunut joku tälli tms. siihen etukulmaan jonka vuoksi olisi jäänyt vauriota tuohon nurkkaan? Tiedä näistä... No, mutta täytyy tutkia ja kaivella paikat läpi tarkemmin ja pistää tuohon uutta palikkaa tilalle kun jossain välissä kerkiää.
                "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎