Announcement

Collapse
No announcement yet.

740D sammahtaa niinkun seinään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ju88i
    BTCF Member
    • May 2014
    • 24
    • suomi

    740D sammahtaa niinkun seinään

    Nyt on taas pakko täältä kysyä apuaja tähän murheenkryyniin vehkeeseen. Näin laatikko remontin jälkeen kun on auto taas kasassa niin ilmeni tälläinen ongelma kun vähän rajummin kiihdyttää niin sammuu kun seinään tai kaikki tehot katoaa ja hiukan ennen tätä tulee mustaa putken täydeltä. Vikakoodin luettu autocomilla ja antaa 1e30 kuormituspaineen säädin ja 1e25 moottorin käyntinopeuden ohjaus. On vaihdettu uudet paineen säätimet, molemmat maffit, kaikki mahdolliset suodattimet, suuttimista katsottu ohivuodot ja 2 suutinta vaihdettu eikä mitään vaikutusta asiaan. Niin nyt voisi joku näistä vähän enemmän tietävä kertoa että mistä kannattaa seuraavaksi ruveta vikaa kaivelemaan ennenkun vien tuon paalattavaksi
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Samalla sivulla vähän alempana samoja ongelmia jotka tuli kuntoon.
    Retard Member

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by ju88i View Post
      Nyt on taas pakko täältä kysyä apuaja tähän murheenkryyniin vehkeeseen. Näin laatikko remontin jälkeen kun on auto taas kasassa niin ilmeni tälläinen ongelma kun vähän rajummin kiihdyttää niin sammuu kun seinään tai kaikki tehot katoaa ja hiukan ennen tätä tulee mustaa putken täydeltä. Vikakoodin luettu autocomilla ja antaa 1e30 kuormituspaineen säädin ja 1e25 moottorin käyntinopeuden ohjaus. On vaihdettu uudet paineen säätimet, molemmat maffit, kaikki mahdolliset suodattimet, suuttimista katsottu ohivuodot ja 2 suutinta vaihdettu eikä mitään vaikutusta asiaan. Niin nyt voisi joku näistä vähän enemmän tietävä kertoa että mistä kannattaa seuraavaksi ruveta vikaa kaivelemaan ennenkun vien tuon paalattavaksi
      Tuosta voisi vielä lukea vikakoodit esim. inpalla niin saisi hieman selkokielisemmät ilmoitukset.

      Originally posted by herja View Post
      Samalla sivulla vähän alempana samoja ongelmia jotka tuli kuntoon.
      Joka siis ilmeisesti korjautui siirtopumpun vaihdolla.

      Comment

      • ju88i
        BTCF Member
        • May 2014
        • 24
        • suomi

        #4
        Originally posted by herja View Post
        Samalla sivulla vähän alempana samoja ongelmia jotka tuli kuntoon.
        Unohdin tosiaan mainita tuon pumpun että sekin kyllä on vaihdettu

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by ju88i View Post
          Unohdin tosiaan mainita tuon pumpun että sekin kyllä on vaihdettu
          Kun tuo suomennettu autocom kertoo viat vähän erikoisilla termeillä niin suosittelisin luetuttamaan koodit lähiseudun foorumilaisella.

          Voi löytyä hyvin suoraankin vika niistä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Kannattaa sopia jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien/live-datan tutkimisesta. Saa rajattua ongelmaa melko hyvin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • ju88i
              BTCF Member
              • May 2014
              • 24
              • suomi

              #7
              No nyt on sitten inpalla katottu livedataa ja vikakoodia. Sieltä löytyi ilmamassalta ja rail paine säätimeltä vikakoodit. Siirtopaine oli ok, mutta rail paineet heittelee 10-60 välillä. Kokeilin vaihtaa ehjän paineen säätimen ja auto lähti heti käyntiin ilman mitään sahaamista ja toimi hetken hienosti kunnes taas sammahti eikä enää millään käyntiin. Aikani tutkailin molempia säätimiä ja huomasin että molemmissa oli se muovinen holkki katki kuuluuko näin olla? Jos ei mistä mahtaa johtua että menee poikki

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Muovisessa tukirenkaassa on viisto halkio, että sen saa asennettua. O-renkaan pitää tietysti olla virheetön.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎