Elikkä kyseinen 730i -1995 ei puhalla mitään muuta kuin kylmää ilmaa,riippumatta kierroksista. Puhallin kyllä toimii ja puhallustehon säätö pelaa, mutta tuloilma on vain kylmää. Vesiventtiilit on käytetty irti ja putsattu, samoin kiertovesipumppu, jotka olivat hapettuneita ja likaisia, mutta puhdistuksen jälkeenkään ei puhalla kuin kylmää vaikka kuinka ilmasimme. Tuntuu että vika ei nyt ole enää koneen puolella vaan puhaltimessa/sähköissä, ja siihen tarvitsisin apua kun alkaa vaihtoehdot loppumaan itseltä kesken. Elikkäs missä tämä puhaltimen "rele" sijaitsee ja mistä sitä vikaa kannattaisi nyt seuraavaksi lähteä etsimään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 730 ei puhalla lämmintä
Collapse
X
-
Originally posted by korte View PostElikkä kyseinen 730i -1995 ei puhalla mitään muuta kuin kylmää ilmaa,riippumatta kierroksista. Puhallin kyllä toimii ja puhallustehon säätö pelaa, mutta tuloilma on vain kylmää. Vesiventtiilit on käytetty irti ja putsattu, samoin kiertovesipumppu, jotka olivat hapettuneita ja likaisia, mutta puhdistuksen jälkeenkään ei puhalla kuin kylmää vaikka kuinka ilmasimme. Tuntuu että vika ei nyt ole enää koneen puolella vaan puhaltimessa/sähköissä, ja siihen tarvitsisin apua kun alkaa vaihtoehdot loppumaan itseltä kesken. Elikkäs missä tämä puhaltimen "rele" sijaitsee ja mistä sitä vikaa kannattaisi nyt seuraavaksi lähteä etsimään?
Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View PostOta vesiventtiilien johto irti. Venttiilit ovat silloin auki -> ei pitäisi tulla kuin kuumaa -> tietää mistä suunnalta alkaa etsiä vikaa.
Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostOta vesiventtiilien johto irti. Venttiilit ovat silloin auki -> ei pitäisi tulla kuin kuumaa -> tietää mistä suunnalta alkaa etsiä vikaa.
Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.
Comment
-
-
Originally posted by korte View PostEli jos se puskisi hyttiin ilman venttiilien johtoa lämmintä, vika olis siinä sähköohjauksessa eli missä? Alan ite kääntyä tuohon sähköjen puolelle koska nuo "mekaaniset" osat on aikalailla katottu ja tuntuis pelaavan.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by korte View PostMitä sieltä kannattais sitten ekana lähtiä tutkimaan, lämppärin puhallinta,kennoa?
Livedataa lukemalla näkee mitä lämppärissä tapahtuu ja mitä eri anturit näyttää.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJos puhallin puhaltaa niin ei siinä varmaan mitään vikaa ole. Jos lämpöanturi(t) on oikosulussa ja näyttää +50 niin silloin ei tule lämmintä sisälle. Toinen mikä tulee mieleen on että jos siellä on käytetty jotakin jäähdytysjärjestelmän paikka-ainetta niin kenno voi olla tukossa.
Livedataa lukemalla näkee mitä lämppärissä tapahtuu ja mitä eri anturit näyttää.
Comment
-
-
Originally posted by korte View PostMissä ne lämpöanturit sijaitsee ja montako niitä on? Ne voisin seuraavaksi tutkia.
Lue anturien arvot livedatasta. Ennen sitä ei kannata purkaa mitään.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment