Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 730 ei puhalla lämmintä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korte
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 5
    • Oulu

    BMW 730 ei puhalla lämmintä

    Elikkä kyseinen 730i -1995 ei puhalla mitään muuta kuin kylmää ilmaa,riippumatta kierroksista. Puhallin kyllä toimii ja puhallustehon säätö pelaa, mutta tuloilma on vain kylmää. Vesiventtiilit on käytetty irti ja putsattu, samoin kiertovesipumppu, jotka olivat hapettuneita ja likaisia, mutta puhdistuksen jälkeenkään ei puhalla kuin kylmää vaikka kuinka ilmasimme. Tuntuu että vika ei nyt ole enää koneen puolella vaan puhaltimessa/sähköissä, ja siihen tarvitsisin apua kun alkaa vaihtoehdot loppumaan itseltä kesken. Elikkäs missä tämä puhaltimen "rele" sijaitsee ja mistä sitä vikaa kannattaisi nyt seuraavaksi lähteä etsimään?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8221
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by korte View Post
    Elikkä kyseinen 730i -1995 ei puhalla mitään muuta kuin kylmää ilmaa,riippumatta kierroksista. Puhallin kyllä toimii ja puhallustehon säätö pelaa, mutta tuloilma on vain kylmää. Vesiventtiilit on käytetty irti ja putsattu, samoin kiertovesipumppu, jotka olivat hapettuneita ja likaisia, mutta puhdistuksen jälkeenkään ei puhalla kuin kylmää vaikka kuinka ilmasimme. Tuntuu että vika ei nyt ole enää koneen puolella vaan puhaltimessa/sähköissä, ja siihen tarvitsisin apua kun alkaa vaihtoehdot loppumaan itseltä kesken. Elikkäs missä tämä puhaltimen "rele" sijaitsee ja mistä sitä vikaa kannattaisi nyt seuraavaksi lähteä etsimään?
    Ota vesiventtiilien johto irti. Venttiilit ovat silloin auki -> ei pitäisi tulla kuin kuumaa -> tietää mistä suunnalta alkaa etsiä vikaa.

    Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • korte
      Newbiemmer
      • Nov 2017
      • 5
      • Oulu

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Ota vesiventtiilien johto irti. Venttiilit ovat silloin auki -> ei pitäisi tulla kuin kuumaa -> tietää mistä suunnalta alkaa etsiä vikaa.

      Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.
      Eilen mitattiin letkuista lämpötila ja vesiventtiilien jälkeen vedenlämpötila laski roimasti, puhdistuksen jälkeen pitää saman lämpötilan venttiilien jälkeenkin eli kaikenjärjen mukaan ne toimii, ja muutenkin letkuissa menee lämmöt kyllä kennolle asti.

      Comment

      • korte
        Newbiemmer
        • Nov 2017
        • 5
        • Oulu

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        Ota vesiventtiilien johto irti. Venttiilit ovat silloin auki -> ei pitäisi tulla kuin kuumaa -> tietää mistä suunnalta alkaa etsiä vikaa.

        Lämmönsäädön "järki" sijaitsee siinä ohjauspaneelissa ja releitä siellä ei ole.
        Eli jos se puskisi hyttiin ilman venttiilien johtoa lämmintä, vika olis siinä sähköohjauksessa eli missä? Alan ite kääntyä tuohon sähköjen puolelle koska nuo "mekaaniset" osat on aikalailla katottu ja tuntuis pelaavan.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8221
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by korte View Post
          Eli jos se puskisi hyttiin ilman venttiilien johtoa lämmintä, vika olis siinä sähköohjauksessa eli missä? Alan ite kääntyä tuohon sähköjen puolelle koska nuo "mekaaniset" osat on aikalailla katottu ja tuntuis pelaavan.
          Juurikin näin.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • korte
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 5
            • Oulu

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Juurikin näin.
            Mitä sieltä kannattais sitten ekana lähtiä tutkimaan, lämppärin puhallinta,kennoa?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8221
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by korte View Post
              Mitä sieltä kannattais sitten ekana lähtiä tutkimaan, lämppärin puhallinta,kennoa?
              Jos puhallin puhaltaa niin ei siinä varmaan mitään vikaa ole. Jos lämpöanturi(t) on oikosulussa ja näyttää +50 niin silloin ei tule lämmintä sisälle. Toinen mikä tulee mieleen on että jos siellä on käytetty jotakin jäähdytysjärjestelmän paikka-ainetta niin kenno voi olla tukossa.

              Livedataa lukemalla näkee mitä lämppärissä tapahtuu ja mitä eri anturit näyttää.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • korte
                Newbiemmer
                • Nov 2017
                • 5
                • Oulu

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                Jos puhallin puhaltaa niin ei siinä varmaan mitään vikaa ole. Jos lämpöanturi(t) on oikosulussa ja näyttää +50 niin silloin ei tule lämmintä sisälle. Toinen mikä tulee mieleen on että jos siellä on käytetty jotakin jäähdytysjärjestelmän paikka-ainetta niin kenno voi olla tukossa.

                Livedataa lukemalla näkee mitä lämppärissä tapahtuu ja mitä eri anturit näyttää.
                Missä ne lämpöanturit sijaitsee ja montako niitä on? Ne voisin seuraavaksi tutkia.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8221
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by korte View Post
                  Missä ne lämpöanturit sijaitsee ja montako niitä on? Ne voisin seuraavaksi tutkia.
                  Ainoa anturi johon pääsee käsiksi "järkevällä" työmäärällä on ulkolämpöanturi mutta sen toiminnan näkee mittaristosta, muut oleelliset on lämppärissä ja voin kertoa että ensin oli lämppäri ja sitten siihen rakennettiin auto ympärille.

                  Lue anturien arvot livedatasta. Ennen sitä ei kannata purkaa mitään.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • okko
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2005
                    • 1759
                    • Honkajoki

                    #10
                    oletko nyt varma, että kennossa kulkee neste läpi?
                    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                    Comment

                    • ASTech
                      Newbiemmer
                      • Feb 2014
                      • 5
                      • Suomi

                      #11
                      Minulla olisi sitten vielä sellainen haste, että kuskin puolelle tulee kuumaa silloin, kun kuuluukin, mutta kartturin puolelle vain parhaimmillaankin haaleaa. Mistäs tätä kannattaisi lähteä selvittämään? Voisiko olla vesiventtiili myös tällaiseen syyllinen?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎