Minulla on -95 740 170K ajettu. Alla 17 tuumaset dutz alut 235/45 renkuloilla. Kun vauhti on 75-82 km/h välillä alkaa ohjaus vatkaamaan melko rajusti ja alkaa hieman vetämään oikealle puolelle. Luulin että ongelma voisi johtua vanteiden tasapainotuksesta. Tasapainotin eturenkaat mutta vatkaaminen jatkuu vain. Onko jollain ollut samankaltaista tai aavistusta miten alkaisi ratkomaan asiaa? Autotohtoori kertoi että nivelten pitäisi olla kunnossa. :?:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 ohjaus vatkaa
Collapse
X
-
Muistelen tässä taannoista jälkikiristys-topicia, että oletko tehnyt aluvanteen pulttien jälkikiristyksen? Ne nimittäin saattavat hyvinkin löystyä ajossa ensimmäisen kiristyskerran jälkeen. Kiristys tulee suorittaa maassa kaikkien renkaiden kaikille pulteille. Entäpä sitten ilmanpaineet renkaissa, nekin voisi tarkistaa, tosin epäilen ettei ole siitä, kumitkin kun on matalat. Jos aurauskulmat, nivelet, jarrulevyt ja -palat sekä iskunvaimennus on kaikki kunnossa niin johan on kumma kun tuolla tavalla toispuoleisesti ottaa. Iskunvaimennus tosin ennemmin tuntuu tärinänä ja jojoliikkeenä kuin vatkaamisena, luulisin.
Comment
-
-
Oikeastaan vika voi olla kaikissa edellä mainituista syistä, yhdessä tai erikseen. Lisätäänpä listaa:
- Etupyörän laakeri
* Etukulma ylös, niin että rengas nousee ilmaan. Toinen käsi "kello 12:sta" ja toinen "kello 6:een", nitkutusta työntämällä toisella ja vetämällä toisella kädellä. Tuntuuko väljyyttää?
- Alatukivarsi
- Ylätukivarsi
- Raidetangon pää
t: Timo
Comment
-
-
Jooh, vähän statusraporttia. Renkaat ja vanteet tasapainotettiin. Etuvanteet olivat tösähtäneet johonkin, kun olivat kierot. Toista oiottii ja toinen heitettiin taakse. Keskitysrenkaat olivat kaikki tallella. Ohjauksen vatkaus väheni hieman. Samalla Raidetangon pää huomattiin löysäksi joten se menee vaihtoon...lisää vaikutuksista taas kunhan työt on tehty.
Comment
-
-
Aivan takuulla kulmat pielessä ja suhteellisen paljon jos auto lähtee samalla vetämään johonkin suuntaan. Samalla kun on ajettu vanteet kieroon, on vääntynyt jotain muutakin ja/tai seiskasatasten helmasynti, eli etupäässä väljää josta kulmien vituillaanolo johtuu. Nivelet kuntoon ja suuntaukseen.
Comment
-
-
Morjes!
Kertokaapas oletteko saaneet vian kuntoon? Yhdessä 740i:ssä -96, jota olen ajatellut ostaa on juuri samanlainen ongelma 70-80km/h nopeudessa. Olisi hyvä tietää missä on vika, oletteko saaneet sen kuntoon ja paljonko korjaus kustansi? Lähden lauantaina katsomaan autoa paikanpäälle, joten sitä ennen toivottavasti joku ehtii vastata tähän kysymykseen!
Terveisin,
J.AMyydään uusia Webastoja ja Ebereitä edullisesti. Suomen halvimmat hinnat sekä lämmittimillä, että asennuksella. Yhteydenotot [email protected] tai puh. 050-4905490.
Comment
-
-
Onkohan topicin ongelmaan löytynyt lopullisia ratkaisuja?
Kaverilla myös 740i joka vatkaa tasan 75-80kmh:n vauhdissa. Autossa suorat vanteet ja painotus tarkastettu. Raidetangotkin vaihdettu ongelmaa metsästäessä.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
-
Originally posted by mekstrm View PostOnkohan topicin ongelmaan löytynyt lopullisia ratkaisuja?
Kaverilla myös 740i joka vatkaa tasan 75-80kmh:n vauhdissa. Autossa suorat vanteet ja painotus tarkastettu. Raidetangotkin vaihdettu ongelmaa metsästäessä.Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
Comment