Seiskan vaihteiston tienoilta alkoi kuulua kalkattavaa ääntä. Tai en tiedä kauanko sitä on kuulunut, mutta eilen sen vasta huomasin. Käytin sitä korjaamolla, jossa mekaanikko kuulosteli aikansa ja totesi viimein, että laatikosta se kuuluu. Sellainen suht hiljainen raklatus, vähän samantapainen kuin kaksoismassavauhtipyörästä kuuluu, kun se alkaa olla loppunsa edellä. Ääni kuuluu vaihtelevalla voimakkuudella pahiten vapaalla ja P-asennossa, D:llä ja pakilla se vaimenee. Korjaamolla eivät ruvenneet arpomaan mikä sen aiheuttaa, mutta varattiin aika nyt ainakin lootaöljyjen vaihdolle.
Tuossa tuttava totesi oirekuvan perusteella että ääni voisi olla vetolevystä peräisin. Itse kun en ole juurikaan automaattilootista perillä, niin mietin, että onkohan se paha rasti vaihtaa (toisin sanoen mitä korjaus maksaa) ja onko kovinkin akuutti juttu, kannattaako toimia nopeasti?
Miten teillä muilla on vetolevyt hajotessaan oireilleet?
Mitään oireita ei oikeastaan ole ollut, paitsi ajoittaista hyvin lievää himmausta/tehon katoilua ylämäessä ja tasakaasulla, mutta se nyt voi johtua ihan mistä tahansa.
Muoks. Editoin vähän otsikkoa
Tuossa tuttava totesi oirekuvan perusteella että ääni voisi olla vetolevystä peräisin. Itse kun en ole juurikaan automaattilootista perillä, niin mietin, että onkohan se paha rasti vaihtaa (toisin sanoen mitä korjaus maksaa) ja onko kovinkin akuutti juttu, kannattaako toimia nopeasti?
Miten teillä muilla on vetolevyt hajotessaan oireilleet?
Mitään oireita ei oikeastaan ole ollut, paitsi ajoittaista hyvin lievää himmausta/tehon katoilua ylämäessä ja tasakaasulla, mutta se nyt voi johtua ihan mistä tahansa.
Muoks. Editoin vähän otsikkoa
Comment