Announcement

Collapse
No announcement yet.

v12 koneen säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mwm
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 30

    v12 koneen säätö

    Useammallakin bmw sivulla on tullut vastaan englanninkielinen synkronointi/
    säätö ohje v12 koneeseen.Onko joku tehnyt sen ja miten se käytännössä tapahtuu?
    nimimerkillä: huono englanti
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4338
    • Turku

    #2
    Anna joku linkki.

    Comment

    • mwm
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 30

      #3

      Comment

      • Kump
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 83

        #4
        Linkki

        Tässä ohjeet.


        Eli akunkengät akusta irti ja kiinni toisiinsa about vartiks että kaikki muistit tyhjenee. Sitte ajelet ykkös vaihteella(kone lämmin) yli 5000rpm 3x10s ja 5 minuuttia vielä tyhjäkäyntiä n päällä.

        Kump

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Kump
          Sitte ajelet ykkös vaihteella(kone lämmin) yli 5000rpm 3x10s
          Ei siinä kyllä noin taideta sanoa, että pitäisi ajaa 10s yli 5000rpm. Ennemminkin niin, että ajetaan ykkösvaihteella ja kolme kertaa annetaan kierrosten tippua yli viidestä tonnista tyhjäkäynnille. Ilmeisesti ei kuitenkaan nosteta kaasua kokonaan, vaan niin että se kierrosten tippuminen kestää kymmenisen sekuntia.
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            #6
            Originally posted by Meisseli
            Ei siinä kyllä noin taideta sanoa, että pitäisi ajaa 10s yli 5000rpm. Ennemminkin niin, että ajetaan ykkösvaihteella ja kolme kertaa annetaan kierrosten tippua yli viidestä tonnista tyhjäkäynnille. Ilmeisesti ei kuitenkaan nosteta kaasua kokonaan, vaan niin että se kierrosten tippuminen kestää kymmenisen sekuntia.
            Joo näin minäkin sen käsittäisin. Helpointa olis varmaan tehdä rullilla ku v-mäistä tommosta liikenteen keskellä sählätä
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Coast = rullata.

              Comment

              • aa750il
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 31

                #8
                On tullut muutamaan kertaan tehtyä.

                Tarvitaan sopiva paikka jossa sen voi tehdä.

                Itse olen tehnyt teollisuusalueella ilta aikaan sopivalla suora pätkällä.
                Ei tarvita kovin pitkää suoraa että saa 1:llä kierrokset 5000.

                Voisin kuvitella että suurin merkitys on sillä että kone on täysin lämmennyt normaaliin käyttötilaansa.

                En muista oliko tällä suurta merkitystä käyntiin, mutta auton tietokoneiden resetoimisessa oli isohko ero automaattilaatikon toimintaan.
                BMW750iL

                Comment

                • jori
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1011
                  • Vantaa

                  #9
                  Eli oliko tämä nyt niin että tunniksi akun kaapelit irti, kaapelit kiinni, auto käyntiin ja annetaan tyhjäkäynnillä lämmetä kone normaali lämpöiseksi, automaatissa pakko ykkösellä n.5000 rpm ja annetaan hitaasti n.10sek laskea tyhjäkäynnille ja toistetaan sama homma kahdesti uudestaan?
                  Voiko tämän synkronoinnin tehdä esim.perä ilmassa ettei tarvitsisi autolla ajaa.
                  Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                  Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by jori View Post
                    Voiko tämän synkronoinnin tehdä esim.perä ilmassa ettei tarvitsisi autolla ajaa.
                    Luultavasti ei koska moottorin saama "kuormitus tieto" on täysin väärää :think
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by jori View Post
                      Eli oliko tämä nyt niin että tunniksi akun kaapelit irti, kaapelit kiinni, auto käyntiin ja annetaan tyhjäkäynnillä lämmetä kone normaali lämpöiseksi, automaatissa pakko ykkösellä n.5000 rpm ja annetaan hitaasti n.10sek laskea tyhjäkäynnille ja toistetaan sama homma kahdesti uudestaan?
                      Voiko tämän synkronoinnin tehdä esim.perä ilmassa ettei tarvitsisi autolla ajaa.
                      Ei kannata paljon takarenkaat ilmassa, pukkien päällä ilman jäykällä taka-akselilla olevaa autoa ajella. Tai no jos nostat perämurikasta ilmaan niin sitten, mutta muista että jos auto tipahtaa tunkilta maahan niin tallin seinä tulee äkkiä vastaan...

                      Reilu viikko sitten laitetut ohjeet
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎