Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 728vm.1997 Ilmastoinnin flekti??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMR911
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 13

    E38 728vm.1997 Ilmastoinnin flekti??

    Juu eli kuuluuko tämän sähköflektin pyöriä millä tavoin, kun en ole omassani kuullut sen pyörivän millonkaan, edes kesällä. Ilmastointi toimii moitteettomasti ja kylmää tulee sisälle. Moottorin lämmötkin on aina oikeassa lämpötilassa.
    Visko kyllä pyörähtelee aika useinkin.
    jääkö tästä flektin toimimattomuudesta vikamuistiin tietoja? Selviäiskö asia jos käyttäs piuhoissa et missä tai onko ylipäätään vikaa ja millasta.

    Kiitos vihjeistä jo etukäteen.
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Jossain bemun malleissa nuo ilmastoinnin flekstit tykkää kerätä paskaa ja sit leipoa kiinni. Mun yhessä autossa ei flekti pyörinyt edes kesällä kuumalla ilmalla. Kokeilin pyöritellä sitä flektiä ja se pyöri niin nahkeesti, että mekaanista vikaa oli tullut ja sitä kautta varmaan moottorikin palanut. Ilmastointi tosin toimi mullakin moitteettomasti, enkä jaksanu korjata flektiä koskaan. Bemun ilmastoinijärjestelmä lienee sen verran ylimitoitettu ettei flektin puuttuminen pistä sitä vielä kyykkyyn.

    ->kokeile pyöritellä sitä flektiä niin saat ainakin tietää onko mekaanista vikaa

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Kyllä siitä pitäis jäädä vika muistiin, olikohan etuvastus tms. vika mikä monessa on ollut muistissa. Kesällä kun laittaa auton tyhjäkäynnille ja antaa seistä ihan hetken, niin sen pitäis lähtee pyörimään. Jos nyt oikein olen täältä lukenut, niin flektin toimimattomuus aiheuttaa ilmastoinnissa paineen kasvamista ja systeemi korkkaa jossain vaiheessa. Bayerman-nimimerkillä tais olla tuollainen flekti ylimääräisenä.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        #4
        flektin toimimattomuus aiheuttaa ilmastoinnissa paineen kasvamista ja systeemi korkkaa jossain vaiheessa
        Huonolla tuurilla varmaan voi korkatakin, mutta mun ex-kulkineessa pelittänyt jo melkeen 4 vuotta ilman flektiä, eikä ilmastointia ole edes täytetty välillä.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Kyllä siitä pitäis jäädä vika muistiin, olikohan etuvastus tms. vika mikä monessa on ollut muistissa. Kesällä kun laittaa auton tyhjäkäynnille ja antaa seistä ihan hetken, niin sen pitäis lähtee pyörimään. Jos nyt oikein olen täältä lukenut, niin flektin toimimattomuus aiheuttaa ilmastoinnissa paineen kasvamista ja systeemi korkkaa jossain vaiheessa. Bayerman-nimimerkillä tais olla tuollainen flekti ylimääräisenä.
          Jos meinaat CS:n useesti heittämää auxiliary fan relay -erroria, niin se on kyllä BS:ää, samaten kun temperature control wheel -errorikin. Toi CS bugittaa tän ilmastoinnin kohalla eikä osaa tulkkaa sieltä tulevaa dataa oikein. Näitten koodien taustalta on sitten löytynyt oikeesti jotain muita vikoja.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by jartsa02
            Jos meinaat CS:n useesti heittämää auxiliary fan relay -erroria, niin se on kyllä BS:ää, samaten kun temperature control wheel -errorikin. Toi CS bugittaa tän ilmastoinnin kohalla eikä osaa tulkkaa sieltä tulevaa dataa oikein. Näitten koodien taustalta on sitten löytynyt oikeesti jotain muita vikoja.
            Joo tota meinasin. Hyvä tietää että se on turha, kun aika monesta autosta juuri toi vika on tullut. Mitä vikoja noitten takana on oikeesti ollut?
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by KFZ-Koenig
              Joo tota meinasin. Hyvä tietää että se on turha, kun aika monesta autosta juuri toi vika on tullut. Mitä vikoja noitten takana on oikeesti ollut?
              Niistä vioista ei suoraan pysty sanomaan mitään muutakuin että siellä on vika päällä. Tossa kun oon muutaman auton tsekkaillut muilla softilla, niin sieltä on löytynyt eri vikoja esim. tuon temperature control wheel-vian takaa. Itellä taas on tuo auxiliary fan relay-vika päällä kokoajan ja sen takaa löytyy parikin vikaa: ihmettelinkin tuota CS:n antamaa vikaa, kun kuitenkin mulla tuo puhallin kyllä pelaa ihan oikein ja sitten sieltä löytyikin muilla konsteilla AUC-sensor- ja lämppärin kiertovesipumppu-viat, jotka kummatkin vaikuttaa jo ihan todennäkösiltäkin auton pienistä oireista päätellen.

              Tossa pienten tutkailujen tuloksena oon tullut sellaseen johtopäätökseen että CS:n temperature jne -vika tarkoittaa yhtä vikaa ilmastoinnissa ja auxiliary jne -vika tarkoittaa kahta vikaa siellä, oikeet viat voi olla sitten mitä vaan. Loppupelissä ne on sitten kaivettava esille muille softilla/konsteilla.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • JMR911
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 13

                #8
                Mikä avuksi??

                Juu eli pyörittelin ropelia ja kyllä se tuntuu pyörivän kun käsillä pyörittää. Vähän ehkä jäykähkö pyörittää, en tiedä sitten millanen ton kuuluis olla, mutta noin jos ajatellaan että ajetaan 80km/h niin ei se ilmavirta vielä sitä jaksa pyörittää. Ropelissa ulkokehältä mitattuna n.5cm:n tyhjä liike kun sitä heiluttelee edestakaisin.
                Onkohan moottori sökö???? en tiedä.

                On tuolle Flektille sulake tai rele jossakin??? Tai voiko sen kytkeä jostakin helposti hyppylangalla päälle ilman että auton sähköjärjestelmä vioittuu.

                Veikkaisin, että sulakekin on voinut palaa jos sellaista on yleensä vaihdettavaa mallia tälle moottorille.

                Kiitän jo tulleista hyvistä vastauksista.

                Comment

                • JMR911
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 13

                  #9
                  Purin flektin sieltä nokalta pois ja paskanahan se oli. Sähkömoottorista irronnut magneetit ja moottori pyöri nahkeasti.

                  Sattuisko jollain olemaan tai tietämään mistä löytyisi tällainen flekti käytettynä.
                  Varmaan myös viissatasen flekti on käypänen.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎