Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 728iA vm 1997 jäähdyttäjän mureneminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htr1976
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 21

    E38 728iA vm 1997 jäähdyttäjän mureneminen

    Eli eli...

    Joku aika sitten alkoi pikkuhiljaa jäähdyttäjännesteet katoamaan. Tosiaankin pikkuhiljaa, ei kerralla. Viimein paikallistin vian olevan letkun ja jäähdyttimen liitoksessa. Liitoskohdassa jäähdyttimen putki oli poikki ja hapertunut muutenkin monesta kohtaa (kuvassa kohta 7) http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=17&fg=05

    Mikä neuvoksi? Ei kuulemma pysty hitsaamaan kiinni. Onko jollain kokemuksia? Onko myytävänä jäähdytintä... Kannattaako tarkastaa muualtakin liitokset?

    Kiitos jo etukäteen.
  • [pmp]
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 650
    • Vantaa

    #2
    eihän siitä liitoksien tarkastemisesta ikinä haittaa ole
    F31 335dx m-sport
    Ex F10 535d m-sport
    Ex E30 325i
    Ex E36 325td
    Ex E30 320i

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1214
      • Tampere

      #3
      kyllä sen pystyy tigillä hitsaamaan. otat jäähdyttimen irti ja käytät jossain mettalipajassa jossa ne hitsaa sen sulle kolmessa minuutissa kuntoon. vai oliko se muovia?
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • overboost
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 181
        • E-Suomi

        #4
        Muovia ne päädyt on. Pystyyhän sitäkin hitsaamaan, mutta ei kannata jos muovi on haperoa. Uusi jäähdyttäjä vaan...

        Comment

        • E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

          #5
          Originally posted by htr1976
          Eli eli...

          Joku aika sitten alkoi pikkuhiljaa jäähdyttäjännesteet katoamaan. Tosiaankin pikkuhiljaa, ei kerralla. Viimein paikallistin vian olevan letkun ja jäähdyttimen liitoksessa. Liitoskohdassa jäähdyttimen putki oli poikki ja hapertunut muutenkin monesta kohtaa (kuvassa kohta 7) http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=17&fg=05

          Mikä neuvoksi? Ei kuulemma pysty hitsaamaan kiinni. Onko jollain kokemuksia? Onko myytävänä jäähdytintä... Kannattaako tarkastaa muualtakin liitokset?

          Kiitos jo etukäteen.
          Mulla meni oman Seiskan kanssa myös ensiksi jäähdytin (vuoti jostain alhaalta) ja se vaihdettiin Laakkosella. Hinta oli töineen jotain 550-650€, en muista tarkalleen kun aikaa on jo 1,5 vuotta.

          Sen jälkeen nesteet pysy hienosti sisällä 6kk kunnes tehtiin kansiremppa (kilometrejä siinä vaiheessa 160t Ruotsalaista sellaista)... kun yksi kannen pulteista sanoi poks. 3 viikon korjausten aikana Laakkosella vaihtettiin samalla vesipumppu ja termari joten minulla on käyty koko jäähdytysjärjestelmä läpi.

          Pari tonttua kun laittaa jäähdytin puolelle niin alko pelaamaan ihan hyvin!
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville


          Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

          Comment

          • htr1976
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 21

            #6
            Originally posted by htr1976
            Eli eli...

            Joku aika sitten alkoi pikkuhiljaa jäähdyttäjännesteet katoamaan. Tosiaankin pikkuhiljaa, ei kerralla. Viimein paikallistin vian olevan letkun ja jäähdyttimen liitoksessa. Liitoskohdassa jäähdyttimen putki oli poikki ja hapertunut muutenkin monesta kohtaa (kuvassa kohta 7) http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=17&fg=05

            Mikä neuvoksi? Ei kuulemma pysty hitsaamaan kiinni. Onko jollain kokemuksia? Onko myytävänä jäähdytintä... Kannattaako tarkastaa muualtakin liitokset?

            Kiitos jo etukäteen.

            No niin!

            Uusi jäähdytin asennettuna Hämeenlinnassa 280! Ei kovin paha

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎