Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ja peilien värikuorien irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juse132
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 163
    • Preiviiki

    E38 ja peilien värikuorien irroitus

    Tallin seinään tuli ajeltua ja komiat raapaleet koristavat nyt peilejä. Kertokaahan, miten nuo saisi irti rikkomatta mitään, jottei tarvitsisi jättää koko autoa maalarille.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    No ne irrotetaan oikeaoppisesti silleen, että väännät koko peiliä, että se kääntyy rungossaan eteenpäin. Siis koko peili kääntyy osottamaan autosta pois päin aivan kuin joku ois potkassut sitä takaapäin. Ajat sitten peilin nappulaa painamalla näyttämään taivasta (elikkäs alareunaan tulee mahd. iso rako). Sitten aja se suoraan kotelon alareunan suuntaiseksi. Putsaat sieltä välistä kaikki paskat pois, jottei lasi halkea myöhemmässä vaiheessa.

    Sen jälkeen teet puusta kiilan esim. kirveellä. Tämä on aivan tosi juttu ja mm. TIS:sä puhutaan puukiilasta Okei sitten testaat, että kiila mahtuu sinne peilin mustan reunamuovin ja itse lasiosan väliin suht jämptisti. Nyt käännät kiilaa alaspäin niin, että lasiosa irtoaa alareunastaan ja vedät sitä varovasti, jotta se lähtee irti. Johdot pitää nypätä irti myös ja jos sulla on tavalliset lämpenevät peilit, niin johtoja on kaks ja jos lisäks tummenevat, niin johtoja taitaa olla 1 tai 2 lisää.

    Nyt kun lasi on irti, niin siellä peilin sisällä takareunassa on joka kulmassa yks n. 8-10mm levee musta muoviväkänen sellasessa neliskanttisessa reiässä ja ne sun pitäis saada käännettyä niin, että väkäset nousee reikiin ja koppa lähtee irti. Ne väkäset katkee helposti, mutta yhdellä katkenneella se kotelot pysyy silti vielä paikoillaan. Mun mielestä helpoiten kotelo irtoaa, jos työnnät ulkopuolelta ohuen mutta leveen ruuvarin kotelon auton värisen osan ja sen mustan reunuksen väliin ja sitten toisella ruuvarilla nostat väkästä, jolloin yks kulma kotelosta on hieman raollaan. Sitten siirryt toiseen väkäseen, joka samassa päässä peiliä ja kun sekin on raollaan, niin avaat kolmannen kulman ja lopulta viimeisen. Tolleen pitäis lähtee irti...

    Kasaaminen sitten niin, että painat vaan kotelon takas paikoilleen ja peiliin johdot kiinni ja sen jälkeen lasi yläreunasta kohdalleen ja painat alareunan paikoilleen varovasti. Sitten vaan kääntelet peilit oikeeseen asentoon.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Jos autossa on automaattisesti himmenevät ulkopeilit niin sinne ei kiiloja kannata laittaa tai hajottaa peilin... Tuollaisessa peilissä näkyy lasin alareunassa pieni vipu jota kääntämällä lasin lukitus irtoaa ja lasin voi vetää ulos.
      E39 528iA

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Originally posted by TJJ
        Jos autossa on automaattisesti himmenevät ulkopeilit niin sinne ei kiiloja kannata laittaa tai hajottaa peilin... Tuollaisessa peilissä näkyy lasin alareunassa pieni vipu jota kääntämällä lasin lukitus irtoaa ja lasin voi vetää ulos.
        Aivan totta. Hyvä että korjasit. Itellä kun noita ei ole, niin unohtu tuo mainita.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • juse132
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 163
          • Preiviiki

          #5
          Suurkiitokset neuvoista, irrotin kuoret tänään, tosin ilman puukiilaa. Sormia vaan alareuna täyteen ja varovasti vedin lasin alareunasta, hienosti irtosi. Ja totta, ne klipsut ovat tosi herkkiä murtumaan, mutta vain yhden sain poikki. Ja huomenna maalaria metsästämään...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎