Osta yksinkertainen 12V ruuvimeisselityyppinen jännitteenkoetin jonka toiseen päähän tulee pistokkeella johto jonka loppupäässä on hauenleuka. Avaa konepellin alta testipistokkeen kansi ja paina jännitteenkoetin pistokeeseen numero 7 ja hauenleuka kiinni runkoon maadoituspisteeseen. Laita sitten virta päälle, (mutta älä käynnistä moottoria) nouse autosta ja nykäise jännitteenkoetin irti noin 10s kuluttua - huoltovalo on nollaantunut.
Tämä toimii tietysti ihan johtolenkilläkin mutta on turvallisempaa käyttää jännitteenkoetinta jolloin ei ole suora oikosulku (hehkulamppu) jos yhdistää johdon väärään nastaan. Numero 7 pistokkeen voi ympäriltä maalata esim. valkoiseksi ettei erehdy myöhemmin oikeasta pistokkeesta. Nastassa numero 19 on myös akun miinus.
Comment