Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 virtalukon irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nickke
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 9
    • Pori

    e38 virtalukon irroitus

    eli mitenkäs saan tuan virtalukon irti? kun pyärii vaan ympyrää ku avaimesta kääntää eli on sökönä. vinkkejä kaivattaisi nopeasti
    nykyinen BMW 318i touring -96

    ex BMW 740i -94
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Tossa hommassa on useampi kohta, jossa voi mokata ja hajottaa suht kalliita osia ja ilmeisesti sulla voi olla joko sisuskalut rikki tai sitten koko lukko pesineen on paskana.

    Ne sisuskalut saa irti, kun irrottaa eka muovit rattiputkesta, sitten sen moduulin siitä lukon etupuolelta ja sen jälkeen se rinkula lukon ympäriltä pitäis vetää ulos jollain ohuen kakspiikkisen erikoishaarukan tms. avulla. Sitten avainta pitäis kääntää siihen asentoon, jossa radio menee päälle. Ennen 10/95 tehdyissä pitää kääntää avainta 12 astetta takaperin, mutten tiedä kummasta asennosta: radioasennosta vai siitä virrattomasta??? Joka tapauksessa, kun lukko on nyt käänntetty oikeeseen asentoon, niin erikoistyökalu 323110 tai vastaava pitäis työntää lukon reunapellissä näkyvästä reiästä sisään ja kääntää sitä patruunaa 90 astetta myötäpäivään. Nyt lukko pitäis tulla ulos.

    Jos haluut vaihtaa koko pesän kaikkine hiluineen, niin sitten pitää irrottaa ratti + alta paljastuvat hilut, rattiputken kaikki muovit, viikset ja se lukon ympärillä oleva rinkula. Sitten vielä lukkopesään tuleva johtonippu ja yksittäinen kaapeli. Tän jälkeen hakkaa pesän 2 kiinnitysniittiä irti ja koko klöntti on irti. Kasauksessa käyttää sitten vanhoja osia sen mukaan mitä uudesta sarjasta puuttuu ja hommaa jostain ne uudet niititkin.
    Last edited by KFZ-Koenig; 16-07-2006, 21:28.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • nickke
      Newbiemmer
      • Jun 2006
      • 9
      • Pori

      #3
      noniin nyt tuli tapeltua tosa 6 tuntia erikoistyökalu numero 323110 kanssa sitä virtalukkoa siitä pois mut ei lähtenyt, alkaa pikkuhiljaa jo usko loppumaan. täytyy kyllä nyt viä koittaa ennekun luovuttaa ja soittaa korjaamo miehen kattomaan, ainoo huono puoli o se et o rattilukko päällänsä ni ei oikee voi korjaamollekkaan ajella. jollain vinkkejä miten saisin sen pois jossen saa lukkoa irti?
      nykyinen BMW 318i touring -96

      ex BMW 740i -94

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Yrität siis irrottaa pelkän patruunan etkä koko paskaa? Jos se tosiaan on noin vaikea irrottaa, niin:

        1. lukkoseppä vois osata rikkoa sen oikealla tyylillä

        2. poraa koko patruuna pois kunnon Atlas Copcolla ja sitten vaihdat kaiken uuteen mitä hajosi. Rattiputken tuhoamista kannattaa välttää!
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • nickke
          Newbiemmer
          • Jun 2006
          • 9
          • Pori

          #5
          juu pelkän patruunan koitan irrottaa mutta on kyllä aika työläs homma huomenna tulee bmw ekspertti kylään niin täytyy käskeä sen nypätä se pois sieltä ja jollei se saa sitä pois ni sit täytyy kyl rikkoa vaan ja laittaa uutta mitä hajoaa
          nykyinen BMW 318i touring -96

          ex BMW 740i -94

          Comment

          • nickke
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 9
            • Pori

            #6
            elikäs hajottamis touhuks se meni sitte. on vaa aikas kovaa ainatte tuo lukkopesä mut kyl se siit hajoo.
            nykyinen BMW 318i touring -96

            ex BMW 740i -94

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Hajotatteko te niitä sisuskaluja nyt vai koko lukon runkoa? Se runko vois olla helpompi ottaa ne niitit avaamalla.

              Meinasitko laittaa tilalle ihan uuden lukon vai viritellä jotain käytettyä settiä (lukko + avain)? Käytettykin varmaan menis, jos vaan ottaa sen oman sirun avaimesta siihen toiseen käytettyyn, jotta saa ews:n ohitettua.
              Last edited by KFZ-Koenig; 21-07-2006, 08:58.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • nickke
                Newbiemmer
                • Jun 2006
                • 9
                • Pori

                #8
                noniin nyt on pesä irti, mutta tuli tehtyä turhaa tyätä kun sitä akselia ei saa erikseen ostettua vaan joutuu ostamaan koko ohjauslukon elikkäs olisi ollut helpompaa tilata koko ohjauslukko pesällä ja ottaa se vanha irti niistä kahesta pultista avaamalla. no nyt oon taas viisaampi mutta kulupas aika hyvin tosa viikolla . maanantaina tulee uudet osat niin jos saisi taas liikenteeseen.
                nykyinen BMW 318i touring -96

                ex BMW 740i -94

                Comment

                • zei38
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 30

                  #9
                  Laitatko hintatietoa ohjaus/virtalukosta ja mistä hommasit ne.Omassa myös vaihtoa vailla.

                  Comment

                  • nickke
                    Newbiemmer
                    • Jun 2006
                    • 9
                    • Pori

                    #10
                    elikkäs nyt on virtalukko kunnossa oli kyllä aika kinkkinen homma. ohjauslukko maksoi 69.5e ja lukkopesä sarjoitettuna saksasta 68e viikon toimitusajalla, osat tilasin rintajoupilta.
                    nykyinen BMW 318i touring -96

                    ex BMW 740i -94

                    Comment

                    • bmwman99
                      Banned
                      • Apr 2023
                      • 12
                      • finland

                      #11
                      E38 ja e39 virtalukot

                      Tietäälö kukaan että onko samanlainen kiinnitys meininki.38 ja 39..kaverin puolesta kyselen

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎