Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten saisin toimimaan e38:n autopuhelimen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

Miten saisin toimimaan e38:n autopuhelimen?

Olisi sellainen kysymys tosiaan, että miten saan toimimaan tuon e38:n integroidun autopuhelimen? Katselin hieman puhelinta ja siihen pitäisi ainakin laittaa sellainen luottokortti mallinen iso SIM -kortti(semmoinen ilmeisesti, josta ei vielä ole irroitettu sitä pientä sirua).
    Olisi ihan kiva, jos tuohon jotakin apuja saisi ja mielellään tietenkin ohjeita miten muut ovat tuon tehneet.
  • Rike
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 26

kyselehän kännykaupoista, josko niillä olisi sellaisia muovisabluunoita, johon voit teipata pienen sim-korttisi kiinni. Mulla ainakin toimii. Tai jos niillä on vielä isoja sim-kortteja, niin osta sellainen ja teippaat oman simisi siihen kiinni.

Comment

• tomippa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 656
      • pk-seutu

Voisinko esimerkiksi käydä vaikka hakemassa jonkun prepaid liittymä kortin tuohon autoon?
      Kun ne sim kortit tulee juuri sellaisessa luottokortin kokoisessa kortissa ja ne sitten täytyy aina erikseen siitä ottaa.
      Voinko siis olla ottamatta sitä korttia irti ja työntää vain sen ison kortin sit tuohon auto puhelimeen kiinni?
      Toimiiko tuo autopuhelin 3 taajuus liittymällä vai millä? Mitä kaikkea pitää huomioida tuossa?

Comment

• Snow Dog
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 185
        • Raisio

mä otin soneralta ns. multisim-liittymän, eli tuli autoon oma kortti, jolla on kuitenkin sama numero kuin kännyssä.
        mielestäni ihan näppärä ratkaisu.
        maksaa muistaakseni pari euroa kuussa.
        ja laita tosiaan se iso kortti vaan suoraan siihen autopuhelimeen
        F01 740d -11
        F11 530d -13
        E93 325 -07
        ex: E38 730d -00
        ex: E39 523AT -97
        ex: E39 530dAT -00

Comment

• Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

Kylläkyllä nimenomaan laitat sen ison kortin sinne, josta et ole vielä irroittanut sitä pientä korttia. Prepaidit pelittää, mutta tuo soneran multisimmi on oiva ratkaisu, jos haluat saman numeron kännykkään ja autoon. Asiakaspalvelusta niitä liittymiä voi sitten mulgata esimerkiksi siten, että tekstiviestit tulevat vain pelkkään kännykän korttiin ja autopuhelimeen tulee vain puheluita jne.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

Comment

• tommak83
            Bimmer Rookie
            • Apr 2004
            • 168
            • rauma

niin ja takakopassa on toinen korttipaikka "kuskinpuolen verhouksen alla" omassani toimi paremmin kun oli kortti siellä eikä itse kapulassa!
            Ex E30 325-E30 316-E30 316 (2.1 Turbo)-E38 740 Nyt E34 520-E34 525IA 24v-E32 750i elinten luovuttaja

Comment

• sukram
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 97

sama mulla! toimii paremmin kun laittaa sinne taakse, kun laitoin kapulaan niin täytyi aina sammuttaa ja käynnistää kerran uudelleen ennenkuin pääsi valitsemaan verkon... ei ilmeisesti ole automaattista verkon valintaa mulle tulee aina valitse palvelu ellen sit paina vaikka 1 ja "soita" siihen ja sit tuuttaa varattua jonka jälkeen verkko löytyy

täs samas vois kysyä onko kellään kapulan sammutus nappi menny "pimeäks" ei sammu siittä mulla enää... pitää koko auto sammuttaa ja joskus silloinkin jää puhelimeen virrat! riittäisköhän luurin vaihto vai onko vika suurempi ja kalliimpi
              Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
              -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

Comment

• marttijuhani
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 6

Originally posted by tomippa View Post
                Olisi sellainen kysymys tosiaan, että miten saan toimimaan tuon e38:n integroidun autopuhelimen? Katselin hieman puhelinta ja siihen pitäisi ainakin laittaa sellainen luottokortti mallinen iso SIM -kortti(semmoinen ilmeisesti, josta ei vielä ole irroitettu sitä pientä sirua).
                Minä ostin toisen simmin ja jätin sen siihen "luottokorttiin" kiinni ja laitoin sen takaluukussa olevaan puhelimeen. Toimii ihan hyvin - multisimm olisi ollut kova sana mutta Elisalla ei ole sellaista, enkä voinut siirtyä Soneraankaan koska olin tehnyt vuoden sopimuksen...
                Last edited by marttijuhani; 23-01-2007, 18:19.

Comment

• satyyri
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 36
                  • Järvenpää

Tervehdys!

Itselläni -99 E39 puhelimella. Ei toiminut nykyisen mallinen 16-bittinen(?) kortti, jota siis en irroittanut levystään. Puhelin ei jostain syystä osannut lukea sitä, havaitsi vain kortin olevan paikallaan. Onneksi operaattorin varastoista löytyi vielä vanhemman mallin 8-bittinen kortti, joka taas toimii kuin junan vessa. Ei tuo nyt paljon kustantanut koittaa ensin yhdellä ja sitten toisella, mutta kyllähän se turha juokseminen aina hitusen harmittaa.

-satyyri-

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎