Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 öljynvaihtovalo ropleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petepii
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 280
    • Joensuu

    E38 öljynvaihtovalo ropleema

    Nollasin öljynvaihtovalon, virrat pois ja kaikki vihreet palkit tuli mittaristoon kun seuraavankerran käynnistin auton niin enää yksi vihreepalkki palaa? nollasin uudestaan ja taas sama juttu missähän mahtaa olla vika???
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #2
    Millä nollasit, hyppylangallako?
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • petepii
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 280
      • Joensuu

      #3
      niin

      Originally posted by creative 22
      Millä nollasit, hyppylangallako?

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #4
        E34:ssa aikoinaan nollailin ihan samalla "tekniikalla" ja sama olisi edessä tuon nykyisen e39:n kanssa, kyllästyttyäni merkkihuollon rahastukseen ja erityisesti töppäilyyn.Jostain luin että ei tuossa mitään vaaraa pitäisi olla, katsoo vaan tarkasti oikeat navat plugista ja käyttää virtakynää välissä pikku vastuksena.E34:ssä ei ainakaan mulla alannu valot sekoilemaan vaikka itse nollasinkin.E38:sta en tiedä.Jos joku tietää paremmin, kertokoot ihmeessä.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • petepii
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 280
          • Joensuu

          #5
          Inspection valo sammui niinkuin pitikin mutta tuo öljyvalo on vähän mysteeri....
          (nollasin siis molemmat ~3sec ja oliko se nyt 13sec)

          Originally posted by creative 22
          E34:ssa aikoinaan nollailin ihan samalla "tekniikalla" ja sama olisi edessä tuon nykyisen e39:n kanssa, kyllästyttyäni merkkihuollon rahastukseen ja erityisesti töppäilyyn.Jostain luin että ei tuossa mitään vaaraa pitäisi olla, katsoo vaan tarkasti oikeat navat plugista ja käyttää virtakynää välissä pikku vastuksena.E34:ssä ei ainakaan mulla alannu valot sekoilemaan vaikka itse nollasinkin.E38:sta en tiedä.Jos joku tietää paremmin, kertokoot ihmeessä.

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #6
            Jostain diy-sivuilta on mulle jäänyt tieto:Oil service 3 sec ja Inspection 10 sec.Tämä siis e39:lle.Huom. En ole omassa autossa vielä testannut toimiiko näin!

            Edit:Jos joku paremmin asiasta tietävä lukee tämän ja hoksaa että nyt puhutaan täyttä pskaa, ja on vaarallista yrittää nollata näin huoltovaloja näistä "uudemmista" kertokoot äkkiä!
            Last edited by creative 22; 03-08-2006, 22:53.
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • gangsta
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 521
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by petepii
              Nollasin öljynvaihtovalon, virrat pois ja kaikki vihreet palkit tuli mittaristoon kun seuraavankerran käynnistin auton niin enää yksi vihreepalkki palaa? nollasin uudestaan ja taas sama juttu missähän mahtaa olla vika???
              Viasta en tiedä, mutta ilmeisesti näiden ohjeiden mukaisesti teit "Nollauksen"?

              Ohje:
              Voiteluhuolto LED
              Kytke sytytys päälle.
              Kytke LED-testilamppu moottorin diagnoosiliittimen navan 7 ja maadoituksen väliin Kuva 84765. Diagnoosiliitin sijaitsee
              vasemman tai oikeanpuoleisen jousikotelon vieressä tai rintapellissä.
              Kolmen sekunnin kuluttua syttyvät viisi vihreätä lediä.
              Katkaise sytytysvirta.

              EDIT>> laitetaan nyt sitten kaikki nämä "nollaukset" tänne.

              Tarkastushuolto LED
              Kytke sytytys päälle.
              Kytke LED-testilamppu moottorin diagnoosiliittimen navan 7 ja maadoituksen väliin
              Kuva 84765. Diagnoosiliitin sijaitsee vasemman tai oikeanpuoleisen jousikotelon vieressä tai rintapellissä. 12 sekunnin kuluttua
              syttyvät viisi vihreätä lediä.
              Katkaise sytytysvirta.

              Tarkastushuolto LED yhdessä kello-symboolin kanssa (Tarkastushuolto LED)
              E46: Huoltovälin ilmaisin voidaan sammuttaa ainoastaan sopivalla diagnoosityökalulla.
              Poislukien E46:
              Kytke sytytys päälle.
              Kytke LED-testilamppu moottorin diagnoosiliittimen navan 7 ja maadoituksen väliin
              Kuva 84765. Diagnoosiliitin sijaitsee vasemman tai oikeanpuoleisen jousikotelon vieressä tai rintapellissä. 12 sekunnin kuluttua
              syttyvät viisi vihreätä lediä.
              Katkaise sytytysvirta.
              Odota 20 sekuntia.
              Kytke sytytys päälle.
              Kytke LED-testilamppu moottorin diagnoosiliittimen navan 7 ja maadoituksen väliin.
              12 sekunnin kuluttua syttyvät viisi vihreätä lediä.
              Katkaise sytytysvirta.
              Kuva 84765

              Olkaapa hyvä!
              Last edited by gangsta; 07-10-2009, 12:38.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Useasti nuo valot on epäkunnossa pikselivikojen takia jota ei edes aina merkkiliike tajua että miks ei ne saa nollattua valoja, joten kaikista näistä autoista kun on korjannut pikselit niin huoltovalotkin on alkaneet toimia.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • petepii
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 280
                  • Joensuu

                  #9
                  Se voi olla juuri vikana kun näyttäis että välillä palaa himmeästi ja oudosti vilkuttaa niitä palkkeja ihan kuin ei saisi kosketusta kunnolla, ja tuosta näytöstä puuttuu juuri ainakin yksi pikseli....

                  Originally posted by Rahu
                  Useasti nuo valot on epäkunnossa pikselivikojen takia jota ei edes aina merkkiliike tajua että miks ei ne saa nollattua valoja, joten kaikista näistä autoista kun on korjannut pikselit niin huoltovalotkin on alkaneet toimia.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by petepii
                    Se voi olla juuri vikana kun näyttäis että välillä palaa himmeästi ja oudosti vilkuttaa niitä palkkeja ihan kuin ei saisi kosketusta kunnolla, ja tuosta näytöstä puuttuu juuri ainakin yksi pikseli....
                    Eipä sitten muuta kun pikselit kuntoon niin huoltovalotkin alkaa toimimaan
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • petepii
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 280
                      • Joensuu

                      #11
                      Olet vaan niin pirun kaukana, muuten kyllä.

                      Originally posted by Rahu
                      Eipä sitten muuta kun pikselit kuntoon niin huoltovalotkin alkaa toimimaan

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by petepii
                        Olet vaan niin pirun kaukana, muuten kyllä.
                        Lähetät mittarin matkahuollolla niin se on 2 päivää kun mittari on sulla takaisin.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • petepii
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 280
                          • Joensuu

                          #13
                          Ei ainakaan vielä jouda mittari matkaan, katotaan sitten jos rupeaa enempi häiritsemään tai tulee käytyä sielläpäin,onko sulla kuvaa tuosta e38 mittaristosta missä on nuo alumiini rinkulat paikallaan?

                          Originally posted by Rahu
                          Lähetät mittarin matkahuollolla niin se on 2 päivää kun mittari on sulla takaisin.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by petepii
                            Ei ainakaan vielä jouda mittari matkaan, katotaan sitten jos rupeaa enempi häiritsemään tai tulee käytyä sielläpäin,onko sulla kuvaa tuosta e38 mittaristosta missä on nuo alumiini rinkulat paikallaan?
                            Tuollainen on oma mittaristoni.
                            Last edited by Rahu; 23-12-2007, 17:24.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎