Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 jarrupoljin "kivikova" pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • illias
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 33
    • Oulu

    E38 jarrupoljin "kivikova" pakkasella

    Moro,

    Pakkanen kipusi yli -15 asteen, niin E38 jarrupoljin aamulla niin jäässä ettei ihan kohtuu polkemisella liikahtanut yhtään mihinkään. Sen verran sai juuri poljettua, että sai D:n päälle automaattivaihteistossa. Päivän kun seisoi tallissa lämpimässä, niin illalla taas toimi normaalista. Seuraavana aamuna kuitenkin sama homma, kun auto oli yön ulkona. Jarrunesteet vaihdettiin tuossa välissä, mutta se ei auttanut mitään. Mikähän siinä kankistaa paikat?

    Tv,illias
    Last edited by illias; 03-11-2006, 22:24.
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    E39 vika ?

    Jarrutehostimessa litra-pari kondenssivettä ? Ei muuta kuin imusarjalta tuleva letku irti ja tarkistamaan/imemään tyhjäksi.

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      #3
      Kyllä taita olla tehostajassa vettä...
      Itse painin samanlaisen ongelman kanssa viime talvena (ei tosin ollut oma auto)
      missä päin maailmaa vaikutat? ajattelin vain, että voisiko olla sama peli kyseessä...?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • illias
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 33
        • Oulu

        #4
        Ei voi mitenkään olla sama auto. Tämä yksilö tuotiin vastikään Saksasta. Saitteko vian korjattua tuosta mainitsemastasi pirssistä?

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by illias View Post
          Ei voi mitenkään olla sama auto. Tämä yksilö tuotiin vastikään Saksasta. Saitteko vian korjattua tuosta mainitsemastasi pirssistä?
          Uusi tehostin laitettiin. Ei siinä imemiset auttanut, kun tehostin on kolme kammioinen ja kahdella kalvolla niin ei sitä vettä sieltä pois saanut millään konstia. Toki osan sai imettyä mutta ei tuollaista voi liikenteeseen laskea tulee pian kuolon kolari jos jarrut eivät toimi.
          -No tottakai uteliaisuuttani sitten availin vanhan tehostajan ja ylläri oli melkoinen: Lähes puhkiruostunut ja ruoste "paska lillua" aivan täynnä...
          Auto oli 2ooo tai 2001 vuosimallin seiska.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • illias
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 33
            • Oulu

            #6
            Hyvä että saitte kuntoon. Paljon mahdollista, että mulla on sama homma edessä. Oliko kallis remontti ja mistä hommasit osan?
            Last edited by illias; 04-11-2006, 11:18.

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #7
              Hurjimmat huhut kertovat: kun vettä on tehostimessa "riittävästi", saattaa moottori imaista vettä tehostimesta ikävin seurauksin.

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by illias View Post
                Hyvä että saitte kuntoon. Paljon mahdollista, että mulla on sama homma edessä. Oliko kallis remontti ja mistä hommasit osan?
                Hinnasta en osaa sanoa tehostimen hinta selviää BMW liikkeestä. Älä edes harkitse käytettyä.
                Vaihto on aika kinkkinen homa ahtauden puolesta, mutta kuitenkin tehtävissä.
                -Ja aina on mahdollisuus että kone imaisee vedet sisäänsä, ja seuraukset voi arvata kun vesi ei anna tuumaakaan periksi sylinteriin joutuessaan.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Dr_ink
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 402
                  • Vantaa

                  #9
                  voisko näillä kahdella asialla olle yhteys.


                  Meinaan tänään piti lähtee hinaamaan autoa pajalle ni kappas, jarrupoljin ei liikkunut mihinkään. Ja kuten tuossa toisessakin topikissa mainitsen, oli ongelmalla yhteys jarruihin?! Kuulemma oli ensin jarrut tuntunut kummalliselta ja sit pöksis.
                  Mitä on lupa odottaa?
                  - Trying is the first step towards Failure -

                  Comment

                  • manusund
                    Newbiemmer
                    • Sep 2006
                    • 14

                    #10
                    Tehostimessa vettä

                    Originally posted by Dr_ink View Post
                    voisko näillä kahdella asialla olle yhteys.


                    Meinaan tänään piti lähtee hinaamaan autoa pajalle ni kappas, jarrupoljin ei liikkunut mihinkään. Ja kuten tuossa toisessakin topikissa mainitsen, oli ongelmalla yhteys jarruihin?! Kuulemma oli ensin jarrut tuntunut kummalliselta ja sit pöksis.
                    Mitä on lupa odottaa?
                    Hei!

                    Itsellä melkein sama ongelma, paitsi että keskellä Turun keskustaa liikennevaloissa veti jarrut lukkoon ja jäi jumiin(E39 vm-99). Ihmettelin siinä hetken, että mikä aiheuttaa ja revin alipaineletkun irti. Sain sitten ajettua auton kotio ,kun irroitti jarrut sen verran.

                    Vettä tosiaan oli tehostimessa ja paljon. Siellä kotelossa, jossa tehostin on, oli vettä aikalailla kun auton ostin(en tiedä kuinka kauan oli saksassa sitä vettä ollut siellä). Poistin ne jo silloin, mutta en tiennyt tästä tulevasta.

                    Irroitin tehostimen ja purin sen lohkot osiin. Vuorokauden oli puhaltimen edessä ja puhdistus+ takaisin kasaan. Kuivaksi tuli ja hyvin on nyt pelannut. Säästöä tuli aika paljon, kun tehostin olisi maksanut noin 450 euroa+ tietenkin työt, jos johonkin olisin pajalle vienyt.

                    Se miksi vettä niin paljon koteloon joutunut, johtunut varmaan siitä, että todennäköisesti joku joskus irroittanut sen sisäilmanputsarin alemman kotelon ja takaisin laittanut huolimattomasti. Silloin kaikki tuulilasilta valunut vesi on mennyt suoraan sinne koteloon jossa tehostin on ja tukkinut myös vesikanavat, kun veden pitäisi valua sitä kannen alaosaa pitkin ja siitä sivulle lokasuojaan. ..semmost, mutta nyt pelaa loistavasti...

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #11
                      Jarrunesteetkin voi olla jäässä.

                      Comment

                      • illias
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 33
                        • Oulu

                        #12
                        Moro,

                        Mulla vika oli kans tehostimessa. Lystin hinta Wetterillä (Oulu):

                        Uusi jarrutehostin: 460€
                        Työt: 340€

                        Huoltoaika : 3 viikkoa!!!!!!!!!!!!!

                        Hieman oli siis jonoa Wetterillä ja ei todellakaan priorisoitu Saksan tuliaisia. Kahden viikon jälkeen piti jo alkaa uhkailemaan, niin viimein ottivat auton seuraavana päivänä sisään ja siitä meni viikko, niin uusi osa oli viimein saatu Ouluun asti ja paikalleen.

                        Wetteri on vältä listoilla tuon kokemuksen jälkeen.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎