Sattuipa pakkasten tultua kiusallinen ongelma (illalla kurasuihkussa Tampere-Jyväskylä...) kun pissapojasta ei tullut nesteet lasille. Pakkaskesto ok, valonpesimille tuli täydet paineet. Vänkärin puolelle tuli ajoittain hieman vettä...
No, täältähän löytyi heti vinkki letkujen liitosten irtoilusta. Mutta mistäpä pääsisi facelift E38:n (-00) letkuihin käsiksi?
Purettiin osa (iso..) konepellin alustaa ja ei millää saatu ilmanottokoteloa pois kunnes hokattiin katsoa päälipuolen ritilän kiinnitystä. Heureka, sehän onkin kiinni lukkoklipseillä!
Elikkä kaikille vinkiksi: lukkoklipsit irtoaa niin, että keskellä olevaa tappia painetaan varovasti tuurnalla sisään (5 mm?) kunnes naksahtaa ja sitten lattapäämeisselillä varovasti kammetaan klipsi irti. Kiinni ne meneen niin, että painetaan keskustappi ulos (puolet) klipsistä, klipsi paikalleen ja tappi painetaan alkuperäiseen syvyyteen.
Letkuhan siellä oli irronut mutkaputkesta -> paikalleen, banduitti ja baanalle!
Tenhis
No, täältähän löytyi heti vinkki letkujen liitosten irtoilusta. Mutta mistäpä pääsisi facelift E38:n (-00) letkuihin käsiksi?
Purettiin osa (iso..) konepellin alustaa ja ei millää saatu ilmanottokoteloa pois kunnes hokattiin katsoa päälipuolen ritilän kiinnitystä. Heureka, sehän onkin kiinni lukkoklipseillä!
Elikkä kaikille vinkiksi: lukkoklipsit irtoaa niin, että keskellä olevaa tappia painetaan varovasti tuurnalla sisään (5 mm?) kunnes naksahtaa ja sitten lattapäämeisselillä varovasti kammetaan klipsi irti. Kiinni ne meneen niin, että painetaan keskustappi ulos (puolet) klipsistä, klipsi paikalleen ja tappi painetaan alkuperäiseen syvyyteen.
Letkuhan siellä oli irronut mutkaputkesta -> paikalleen, banduitti ja baanalle!
Tenhis