Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 katsastus pomppasi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meikä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 408
    • Kajaani

    e38 katsastus pomppasi

    kerpele
    airbagin valo sytty viime viikolla ja tänä aamuna konttorilla setä sanoi et joo tuon takia nyt pomppasi katsastus...
    mitään kohtuuhintaista tapaa saada tuo varoitusvalo sammumaan kojetaulusta että saisi kohtuuhintaan kärryyn voimassa olevan leiman... säikäyttivät merkkiliikkeessä et pahimmoilleen voi jonkun airbagin vaihto olla edessä ja se ei tunnetusti ole halpaa touhua kyllä se remontoidaan tässä kun ehditään nyt pitäisi vaan jollain vähän halvemmalla päästä ajelemaan vuodenvaihteen yli ku tässä on muitakin sijoituskohteita ku joulu ja uusivuosi tulossa ni ei huvittaisi upottaa viimeisiä pennejä auton remonttiin...
    kärry siis e38 735iA -96
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

    nyk alla: e39 525 tds -99
    ex kulkineet:
    e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
    e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
    e32 735 -88,
    yms mitä ei nyt tarkemmin muista
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Minulta löytyy E38:n kaikki airbag osat jos jotain tarvitset.
    Kannattais varmaan lukea ensin vikakoodit, että mitä se herjaa.
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • AKSU
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 402
      • Nivala

      #3
      mitään kohtuuhintaista tapaa saada tuo varoitusvalo sammumaan kojetaulusta

      poltin pois? lienee halvin?

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by AKSU View Post
        mitään kohtuuhintaista tapaa saada tuo varoitusvalo sammumaan kojetaulusta

        poltin pois? lienee halvin?
        Nii no katsastusmiehet yleensä tajuaa katsoa että se valo palaa kotvan virtojen kykemisen jälkeen.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #5
          Originally posted by AKSU View Post
          mitään kohtuuhintaista tapaa saada tuo varoitusvalo sammumaan kojetaulusta

          poltin pois? lienee halvin?
          Ehkä halvin, mutta laiton tapa. Vikakoodit lukuun ja mietitään sitten lisää. Mahdollisesti tarvii vain penkin liittimen korjauksen.
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • -Mikko M-
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 111
            • Varkaus

            #6
            Tälleen ku sattu syksyllä syttymään ni muistatko että olisit sillon syttymispäivän aamuna tarttenu esimerkiks lumiharjaa ja työntäny sen sitten penkin alle tms..? Taitaa liittyä useinmiten tuonne penkeissä oleviin liittymiin / tunnistinmattoihin nuo viat.

            Comment

            • Speedboys
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 545
              • Kurikka

              #7
              Originally posted by -Mikko M- View Post
              Tälleen ku sattu syksyllä syttymään ni muistatko että olisit sillon syttymispäivän aamuna tarttenu esimerkiks lumiharjaa ja työntäny sen sitten penkin alle tms..? Taitaa liittyä useinmiten tuonne penkeissä oleviin liittymiin / tunnistinmattoihin nuo viat.

              Sama vika itsellä e39ssä.Apukuljettajan penkin johtosarja vaihtoon ja valo sammuksiin.
              Ja maksoi merkkiliikkeessä 97€.Joka oli positiivinen yllätys.
              "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

              BMW 530da
              BMW 530i v8
              BMW 330da
              BMW 320d
              BMW 316

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8
                Mikä sieltä johtosarjasta on hajonnut? Penkille tuleva johto ennen liitintä vai penkin oma sarja?
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • Valkman
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 712
                  • Helsinki

                  #9
                  Jos onnistuu, niin kytke erillinen poltin ABS-valolle vaikkapa sarjaan latauksen merkkivalon kanssa, niin joskohan pääsis läpi.... mutta jaan vihjeen vain siinä tapauksessa, että käyt sen korjauttamassa pikimmiten... saattaa niissä uudenvuoden kekkereissäsi tulla enemmän kuin tarpeeseen.

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Valkman View Post
                    Jos onnistuu, niin kytke erillinen poltin ABS-valolle vaikkapa sarjaan latauksen merkkivalon kanssa, niin joskohan pääsis läpi.... mutta jaan vihjeen vain siinä tapauksessa, että käyt sen korjauttamassa pikimmiten... saattaa niissä uudenvuoden kekkereissäsi tulla enemmän kuin tarpeeseen.
                    Noita nyt on turha edes jakaa tollaisia vinkkejä...ajattele nyt itse hiukan...topicin aloittaja ajaa E38:lla niin luulisi että muutaman kymppiä/reilun satkun verran on varaa laittaa ihan oikeaan korjaukseen. Tollaisen "pikakorjauksen" voi olettaa jonkun mustalaisen tekevän siihen -94 vectraan joka on sen 200€ arvoinen. Eli ei tällaisia ohjeita enää tälle foorumille...seuraavasta laittomasta korjausvinkistä satelee sitten jo jäähyä.

                    Ja Meikälle...luetuta ne vikakoodit...esim mä voin sen tehdä taikka sitten joku muu jolla on vehkeet. Parhaassa tapauksessa se menee pelkällä nollauksella.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Jos kerran pikakorjausta leimaukseen kysytään, niin vastataan! Pitäisköhän tästä lähin miettiä omia vastauksia kysyjän automallin mukaan, kuten toisaalla haukutaan pystyyn, jos ajelee E60:llä eikä haluis maksaa Laakkosen huoltovalon nollauksesta maltaita. Lisätkää sitten tuonne ohjeisiin sekin lause, että "laittomia vihjeitä ei saa jaella". Erotellaan samalla "rikkaat" bemaristit köyhistä opelisteista.

                      Kyllä, kohtuuhintaista tuosta hommasta juuri saakkaan, jos ei pelkällä nollauksella häivy. Se joko maksaa tai maksaa.
                      Last edited by Valkman; 29-11-2006, 01:53.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Robi View Post
                        Noita nyt on turha edes jakaa tollaisia vinkkejä...ajattele nyt itse hiukan...topicin aloittaja ajaa E38:lla niin luulisi että muutaman kymppiä/reilun satkun verran on varaa laittaa ihan oikeaan korjaukseen. Tollaisen "pikakorjauksen" voi olettaa jonkun mustalaisen tekevän siihen -94 vectraan joka on sen 200€ arvoinen. Eli ei tällaisia ohjeita enää tälle foorumille...seuraavasta laittomasta korjausvinkistä satelee sitten jo jäähyä.

                        Ja Meikälle...luetuta ne vikakoodit...esim mä voin sen tehdä taikka sitten joku muu jolla on vehkeet. Parhaassa tapauksessa se menee pelkällä nollauksella.
                        Tästä kommentista=kannanotosta todellakin pointsit Robille.

                        Niin vitun köyhä ei voi olla, jos yleensä omistaa Suomessa auton, etteikö nyt yhden airbagin valon saa sammuksiin muutamalla kympillä tai korkeintaan satkulla. Tuo bagien vaihtelujuttu on ihan höpöhöpöä ja jos tuollaista paskapuhetta tyrkytetään jossain, niin sitten se Laakkonen unohduksiin.
                        Itse bageissä ei bemuissa ole ongelmia ja vaikka olisikin niin noita perusbagejä löytyy kyllä n.50€/kpl. Ongelma kuitenkin löytyy apukuskin penkin alla olevasta liittimestä. Eli juottaen piuhat kiinni ja valo sammuksiin jossain muualla kuin Laakkosella niin maksaisiko peräti 30€ tämä homma?
                        Nämä "väliaikaiset" mannepatentit eivät muuten taatusti jää "väliaikaisiksi"...jolloin kuinka montaa itseään kiinnostaisi löytää omistamastaan autosta ko.patentti siinä vaiheessa kun kolahtaa kunnolla, joka siis vain olisi "vahingossa jäänyt väliaikaiseksi"?

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Valkman View Post
                          Jos kerran pikakorjausta leimaukseen kysytään, niin vastataan! Pitäisköhän tästä lähin miettiä omia vastauksia kysyjän automallin mukaan, kuten toisaalla haukutaan pystyyn, jos ajelee E60:llä eikä haluis maksaa Laakkosen huoltovalon nollauksesta maltaita. Lisätkää sitten tuonne ohjeisiin sekin lause, että "laittomia vihjeitä ei saa jaella". Erotellaan samalla "rikkaat" bemaristit köyhistä opelisteista.

                          Kyllä, kohtuuhintaista tuosta hommasta juuri saakkaan, jos ei pelkällä nollauksella häivy. Se joko maksaa tai maksaa.
                          Tosta on mainittu myös aikaisemmin että laittomia korjausvinkkejä ei kuulu antaa foorumilla.
                          Toisaalta tohon on vain yksi korjaustapa ja se on lukea vikakoodit jonka jälkeen vaihtaa tarvittava määrä osia jollei mene pelkällä nollauksella. Ja pikakorjaus tohon on myös se että vaihtaa sinne apparin penkin alle missä se vika useimmiten on sen yhden johtosarjan pätkän...yleensä älyttömästi nopeampi ja varmempi keino kuin alkaa tekemään itse kytkentöjä autossa jossa kuitenkin on melkoisesti erinäisiä sähkölaitteita...sellainen laiton pikakorjaus saattaa olla paljon kalliimpi korjata kuin alkuperäinen vika. Noin 90% tapauksistsa jossa bägivalo palaa on syynä se apparin tunnistinmaton liitos...siihen kun tahtoo osua milloin mitäkin ja liitin on hieman heikohkosti suojattu.

                          Ja toi viittaus tohon parin satkun vectraan oli vaan sellanen että siihen ei ole järkeä maksaa paria sataa airbagin korjauksesta kun halvemmalla pääsee kun työntää mokoman paaliin.
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Todellakin Robille pointsit asiallisesta ja erittäin osuvasta kommentista Itsekin olen aina kauhulla sivusta seurannut näitä airbagin lamppu-virity-kikkoja kauhulla sillä onneksi tuollaiset patentit on mielessä vaan "köyhillä pelle pelottomilla", sillä nehän ei ole edes mahdollisia koska airbag valolla ei ole polttimoa vaan ne on toteutettu ledeillä suoraan piirilevyyn, joten jos joku meinaa niiden kanssa kikkailla niin varmasti tulee olemaan isompi vaiva kuin korjata airbagi.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Tuoppo
                              Oliko muuten myös, että bemarissa ei toimi yksikään airbag jos järjestelmä on vikatilassa? Eli järjestelmä ei osaa sulkea vain yhtä bagia missä vika on vaan kaikki menee kerralla.
                              Jos apparin tunnistinmatto herjaa vikakoodia niin se ei toimi...loput (lue kuljettajanpuolen) bägit toimii.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎