Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 katsastus pomppasi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djanni
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 883
    • 03

    #16
    Originally posted by Meikä View Post
    kerpele
    airbagin valo sytty viime viikolla ja tänä aamuna konttorilla setä sanoi et joo tuon takia nyt pomppasi katsastus...
    mitään kohtuuhintaista tapaa saada tuo varoitusvalo sammumaan kojetaulusta että saisi kohtuuhintaan kärryyn voimassa olevan leiman... säikäyttivät merkkiliikkeessä et pahimmoilleen voi jonkun airbagin vaihto olla edessä ja se ei tunnetusti ole halpaa touhua kyllä se remontoidaan tässä kun ehditään nyt pitäisi vaan jollain vähän halvemmalla päästä ajelemaan vuodenvaihteen yli ku tässä on muitakin sijoituskohteita ku joulu ja uusivuosi tulossa ni ei huvittaisi upottaa viimeisiä pennejä auton remonttiin...
    kärry siis e38 735iA -96
    Jos kerran olet myymässä tuota autoa, ja ei ole varaa tällä hetkellä korjauttaa/tarkistuttaa airbagiä kunnolla, niin ei muuta kuin huomioit hinnassa bägin sekä leimanpomppaamisen
    (ei, en ole juuri nyt ostamassa )

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Tuoppo
      Oliko muuten myös, että bemarissa ei toimi yksikään airbag jos järjestelmä on vikatilassa? Eli järjestelmä ei osaa sulkea vain yhtä bagia missä vika on vaan kaikki menee kerralla.
      Kaiken merkkisissä ajoneuvossa joissa on tieliikennekäytössä toimiva airbagjärjestelmä on nimen omaan järjestelmä joka estää vikaantuneen järjestelmän aktivoitumisen/laukeamisen. Joissain vanhemmissa bemareissa pelkkä apukuskin istuintunnistimen vika ei sulje tämän vuoksi koko järjestelmää. mm.uudemmissa Autoliv:n systeemeissä tällöinkin mikäli vain valo palaa taulussa, systeemi ei 100% varmuudella.....siis HUOM: 100% varmuudella EI toimi, eikä saa toimia.

      Comment

      • Meikä
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 408
        • Kajaani

        #18
        vikakoodien lukemisella valo sammui ja leima lapussa kiitti vinkeistä mut ei ollut tarvis ruveta remppaa tekemään...
        modet.. voi sulkea topicin.. jos tarvista
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        -Official Member of BTCF-Jusauksen allasteam-

        nyk alla: e39 525 tds -99
        ex kulkineet:
        e34 530 iA -94, e36 325 -92, chevrolet camaro -97, e38 735 iA -97, e39 523 iA -98,
        e34 535 -92, porche 928 -74, e32 750 -91, Mb w124 300 CE -90, e32 730 -88, e32 730 -89
        e32 735 -88,
        yms mitä ei nyt tarkemmin muista

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #19
          Noin 90% tapauksistsa jossa bägivalo palaa on syynä se apparin tunnistinmaton liitos...siihen kun tahtoo osua milloin mitäkin ja liitin on hieman heikohkosti suojattu.

          Joo, tämä on varmaan totta mutta muitakin "bägivikoja" alkaa näissä vanhemmissa e39 bemuissa olla.Esim, sivubägien "neulankärki-liitiinpiinnit", jotka ovat samassa limpissä muiden ovelle menevien johtojen kanssa.Nuo liittimien pinnit alkavat hapettumaan vanhassa elämää ja maantietä nähneessä autossa..ja "toimintasavu" karkaa taas jälleen kerran sytyttäen tämän "älä vaan aja kolaria" valon.
          Last edited by creative 22; 29-11-2006, 18:58.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by creative 22 View Post
            Noin 90% tapauksistsa jossa bägivalo palaa on syynä se apparin tunnistinmaton liitos...siihen kun tahtoo osua milloin mitäkin ja liitin on hieman heikohkosti suojattu.

            Joo, tämä on varmaan totta mutta muitakin "bägivikoja" alkaa näissä vanhemmissa e39 bemuissa olla.Esim, sivubägien "neulankärki-liitiinpiinnit", jotka ovat samassa limpissä muiden ovelle menevien johtojen kanssa.Nuo liittimien pinnit alkavat hapettumaan vanhassa elämää ja maantietä nähneessä autossa..ja "toimintasavu" karkaa taas jälleen kerran sytyttäen tämän "älä vaan aja kolaria" valon.
            Jep..noita löytyy..toki alkujaan tässä topicissa puhuttiin E38 bägivalosta, mutta samaan kastiin se menee E39:n kanssa. Noita sivubägejä vaan ei alkupään E39:ssä ollut vaan niistä löytyi ne kaikki kaksi bägiä joista toinen kojelaudassa ja tonen ratissa. -97 alkaen noissa alkoi olemaan jo sivubägiäkin ja silloin tietysti mahdolliset aiheuttajat lisääntyy..mutta kuitenkin suurin syy on se apparin tunnistinmatto...

            Olen myös törmännyt yhdessä E39:ssä siihen että auto oli sisältä niin törkyisessä kunnossa että kuljettajan turvavyönkiristimen liittimen väliin oli valunut jotain tahmeata töhnää..senkun putsasi ja nollasi vikakoodit niin taas pelitti.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Originally posted by Robi View Post
              Jep..noita löytyy..toki alkujaan tässä topicissa puhuttiin E38 bägivalosta, mutta samaan kastiin se menee E39:n kanssa. Noita sivubägejä vaan ei alkupään E39:ssä ollut vaan niistä löytyi ne kaikki kaksi bägiä joista toinen kojelaudassa ja tonen ratissa. -97 alkaen noissa alkoi olemaan jo sivubägiäkin ja silloin tietysti mahdolliset aiheuttajat lisääntyy..mutta kuitenkin suurin syy on se apparin tunnistinmatto...

              Olen myös törmännyt yhdessä E39:ssä siihen että auto oli sisältä niin törkyisessä kunnossa että kuljettajan turvavyönkiristimen liittimen väliin oli valunut jotain tahmeata töhnää..senkun putsasi ja nollasi vikakoodit niin taas pelitti.
              Joo, kiitos oikaisusta, unohtu vaan mainita toi e38 koska omassa autossa oon takunnu juuri noiden ovien liittimien kans.Noi on kyllä vähän luvattoman heppoista tekoa.Merkkiliikkeen korjaus-sydeemi tohon on laittaa uudet pinnit/pätkä johtoa molemmin puolin.

              Itse teetin tämän "korjauksen", joka meni aivan poskelleen.Bägin piuha oikastiin lasin karmien välistä ja se meni heti poikki kun lasin laski alas.
              Muutakin sähläystä oli mut olkoon se nyt ulkona tästä.Tuo fiba kuiteski korjattiin, valo kuitattiin ja taas on the road..pari vkoa ja taas valo taulus..

              No nyt tänään lopulta sit löysin vian ku Cs edelleen herjas tota "8 ignition circuit for left lateral side airbag" , avasin tuon liittimen niin siellähän se oli, huono liitos, orgiksen ja uuden piuhan välillä..Saas ny nähä pysyykö valo poissa..
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #22
                Hieman OT, mut voisko E34:ses olla toi vika tossa apparin tunnisitinmatossa? (on siis bagit molemmilla puolilla) Pitääkö noi vikakoodit luetuttaa laakkosella, ku ainakaan underground motorsportin lukulaite ei antanut mitään vikakoodeja? Varotusvalo ei siis pala vaan vilkkuu ja joku on näköjään korjannut sen maalaamalla polttimon/tekstin mustaksi.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎