Elikkä missä mahtais olla vika kun tuo 740iA tutisee oudosti tyhjäkäynnillä? kierrokset ei seilaa... koko muu kori tuntuu vapisevan,moottori ei näyttäis normaalia enempää heilahtelevan.Pikkusen kun kierroksia nostaa niin tuo nytkyminen loppuu ja jarrulla jos pitää autoa parkissa vaihde päällä niin tuota tutinaa ei tunnu. Onko tää vika vai tuon kasikoneen ominaisuus tuudittaa kyytiläiset parkissa uneen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 tärisee/tutisee tyhjäkäynnillä??
Collapse
X
-
Voi olla, että kyseessä on alkavana oireena moottorin tukikumien väsähtäminen tai yleensäkin jokin niistä murtunut. Se, että päältäpäin ne tuskin näyttävät vialliselta, mutta vaihdettuna voi olla sitten tyhjäkäynnilläkin pehmeätä kyytiä
Oikeasti, moottorin tukikumet ovat todella suuri ongelma autovalmistajille, jotta kaikki värinät joka kierrostaajuudella saadaan poistettua. Ja totta kai, neloskonehan se suurin ongelman aiheuttaja on, mutta kaikki moottorit joudutaan aina testaamaan useilla eri vaihtoehdoilla... komponentin kustannukset tietenkin mielessä. Sama juttu kaikille puslille. Varmaan monikin huomannut joissain autoissa etuakseleihin kiinnitettyjä massoja... johtuen juuri ongelmista tietyillä taajuuksilla.
Tämän takia vältän itse ainakin bilteman tai alkuperäisestä poikkeavan osan käyttämistä varsinkin näissä kohteissa.Last edited by Valkman; 29-11-2006, 01:35.
-
-
Originally posted by petepii View PostOnko tää vika vai tuon kasikoneen ominaisuus tuudittaa kyytiläiset parkissa uneen6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Mulla kävi yksi aamu niin, että käynnistyksen jälkeen kone kävi vajaana, eli ei kaikilla kuudella pytyllä. Tuolloin koko auto tutisi ihan selvästi.
Olisiko olla mahdollista, että autosi käy tyhjäkäynnillä vajaana?exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
Comment