Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740ia hyytyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    E38 740ia hyytyy

    Elikkä vika on seuraavanlainen ja se on ollut eilisestä asti.(tai ainakin silloin sen huomasin) Auto toimii normaalisti vaihdun ollessa alta 100km/h tai ehkä hieman tuntuu tehot olevan hukassa yläkierroksilla. Kun lähtee 100km/h vauhdista kiihdyttämään, kaasu pohjaan niin vaihtaa pienemmälle kerää hetken kierroksia sitten vain kierrosten nouseminen loppuu. Ei vaan kulje! En yhtään tiedä mistä vikaa lähteä etsimään joten nyt tarvisi apua todella kipeästi.
    Last edited by Freed; 08-12-2006, 17:39.
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #2
    Originally posted by Freed View Post
    Elikkä vika on seuraavanlainen ja se on ollut eilisestä asti.(tai ainakin silloin sen huomasin) Auto toimii normaalisti vaihdun ollessa alta 100km/h tai ehkä hieman tuntuu tehot olevan hukassa yläkierroksilla. Kun lähtee 100km/h vauhdista kiihdyttämään, kaasu pohjaan niin vaihtaa pienemmälle kerää hetken kierroksia sitten vain kierrosten nouseminen loppuu. Ei vaan kulje! En yhtään tiedä mistä vikaa lähteä etsimään joten nyt tarvisi apua todella kipeästi.
    Kysy nyt ensin siltä autolta itseltään, jos vaikka tietäisi. Eli töpselin päähän vaan. Juuri näiden tilanteiden takia sinne on sitä diagnostiikkaa koodattu... Arvaillaan sitten lisää.

    Ajoittainen laiskuus näillä vehkeillä automaattivaihteilla ja liukkailla keleillä selittyy ihan sen adaptiivisen vaihteiston ohjainlaitteen taipumuksella tarjota winter-moodia.
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • Freed
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 425
      • Helsinki

      #3
      Sama ongelma on siis vaikka sportti on päällä ja luistonesto pois päältä. Lisäksi motari aivan sula..otin akun kengän irti ja annan olla pari tuntia jos vaikka nollaantuis. Onkohan lahden seudulla kellään clubilaisella vikakoodien lukulaitetta?

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #4
        Mittaristoon ei syty mitään ylimääräistä kun tuo vika ilmenee?

        Jos nyt jotain haluaa alkaa heti tekemään niin aloita vaikka bensanpaineiden mittaamisesta. Paljonko autolla on ajettu ja koska bensansuodatin on vaihdettu viimeksi?
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • Freed
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 425
          • Helsinki

          #5
          ei syty mitään valoja ja bensan kulutus on normaali. autolla ajettu 260 ja ei ole mitään havaintoa bensansuodattimen vaihdosta, kaikki huollot on kyllä tehty ajallaan, viimeisin huolto 5tkm sitten.
          Huomasin juuri kotimatkalla että auto rupeaa missä nopeudessa vaan nykimään(arpoo että vetääkö vai ei) kun kierrokset nousee ylitse 3500rpm, joten uskoisin että bensapuolella vika taitaa olla. Pitää käydä näin aluksi ostamassa puhdistuslisäainetta bensan sekaan.
          Last edited by Freed; 03-12-2006, 17:36.

          Comment

          • Erich
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 783
            • Hämeenkyrö

            #6
            Originally posted by Freed View Post
            Pitää käydä näin aluksi ostamassa puhdistuslisäainetta bensan sekaan.
            Unohda litkut ja vaihda suodatin... Ei olisi eka kerta kun vaihdosta on päässyt kulumaaan tovi. Bensansuodatinkin voi olla tukossa vaikkei uskoisi. Ja tukkeutuessaan voi tapaa myös pumpun. Nähty on. Mutta painemittaus kertoo jo paljon, ettei tarvitse arpoa.
            6 - E24 635
            7 - E38 740
            8 - E31 850

            Comment

            • Freed
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 425
              • Helsinki

              #7
              Kaveri teki hieman diagnoosia ja tuli siihen tulokseen ettei auto käy kaikilla pytyillä. Vittu! Nyt ottaa päähän, vika saattaa olla niin monessa paikassa..Tulpat katson huomenna ja vikakoodien lukuun mahd. pian. Kaveri sanoi myös vaihtoehdoksi kansipahvin palamisen,venttiilit tai jopa männänrenkaan. Venttiilit ja männänrengas on kyllä kaukaa haettuja koska kone ei kilkata käydessään.Joten rupean pelkäämään tuota kansipahvia. Nesteet ja öljyt ei ole sekaisin joten silloin se todennäköisesti olisi palanut sylinterien välistä. Onkohan pahvit kuinka vaikeat vaihtaa? Onkohan lahden seudulla jotain clubilaista joka homman halvalla tekisi..? =) Tehot puuttuu aivan alhaaltakin ja kone ei kierrä 4500rpm:ää enempää. Auto tosiaan ollut minulla vasta kuukauden, voinko pyytää liikettä korjaamaan vikaa? Olen ajanut siinä ajassa noin 3000km. Eilen helsingin reissun (lahdesta kotoisin olen) jälkeen ajoin vielä keskustassa, sitten kotiin motarin kautta jolloin puhti loppui..Nyt kiristää hermoja sen verran että pakko mennä juomaa kaljaa.. =) Kiitos neuvoista jo tähän mennessä!

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #8
                No huh-huh. Nyt meni villiksi... Alunperin kyllä kerroit että auto toimii muuten normaalisti? Eli ei vissiin toimi sinne päinkään. Kerro toki miten etenee...
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #9
                  niin minäkin luulin että toimii normaalisti mutta jotenkin se puhti on vaan hiipunut lisää..tai ainakin siltiä tuntuu, voi olla että alusta asti samnlainen, kiinnitin huomion vasta hieman myöhään alakierroksiin..

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    Ja akustahan löytyy napojen välistä yli 12.6 volttia ?

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Freed View Post
                      niin minäkin luulin että toimii normaalisti mutta jotenkin se puhti on vaan hiipunut lisää..tai ainakin siltiä tuntuu, voi olla että alusta asti samnlainen, kiinnitin huomion vasta hieman myöhään alakierroksiin..
                      Enpä ole mitannut, pitää mitata.. Vaikuttaako akku niin paljon autoon ettei se käy kaikilla pytyillä?

                      Mikäs juttu tää on:


                      Kun juuri muistelin niin silloin kuin temppuilu alkoi satoi vettä ja kovaa.. :(
                      Last edited by Freed; 04-12-2006, 16:48.

                      Comment

                      • kake
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 590
                        • Kerava

                        #12
                        Kyllä se olis helpointa, kun lukis ne vikakoodit. Mulla olis laitteet, mutta ei ole oikein lahteen päin menoa.
                        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                        Comment

                        • Freed
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 425
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by kake View Post
                          Kyllä se olis helpointa, kun lukis ne vikakoodit. Mulla olis laitteet, mutta ei ole oikein lahteen päin menoa.
                          niinpä tietysti..

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            #14
                            Ei se vikakoodien luku merkkihuollossakaan oo niin kallista ettei kannattais tehdä. Vittumaista se on ostaa koko moottori osa kerrallaan, kun ei tiedä mitä on paskana.

                            Comment

                            • ihu412
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 263
                              • Tampere/Rovaniemi

                              #15
                              Jep.Tuossa jokin aika sitten taistelin e32:sen käyntihäiriön kanssa 2 vko.Syyksi paljastui loppujenlopuksi akku josta mittasin 12.2v napojen välistä,luulin et virtaa on tarpeeksi mut eipäs riittänyt.Tein erilaisia kokeita eri akuilla ja totesin et e32:sen käyntihäiriöt alko heti kun batterin varaustila laski alle 12.6voltin.Nyt käy ja kukkuu hienosti kunhan batterista löytyy yli 12.6v.Myöhemmin löysin noita testejä tukevaa dataa myös bentleyn manuaalista ,joka sanoo myös et 12.6v on löydyttävä et järjestelmällä on mahdollisuus toimia oikein.Noiden kokeilujen jälkeen olen useasti miettinyt et paljonkohan rahaa bmw omistajat ovat survoneet varaosamyyjien kirstuihin tietämättään et heidän käyntihäiriönsä syynä on ollut akku ,jonka varaustila on ollut alle tuon 12.6v.

                              Tälläinen taulukko löytyy bentleyn manuaalista:

                              yli 12.6v akku 100% varattu
                              12.4v akku 75% varattu
                              12.2v akku 50% varattu
                              12.0v akku 25% varattu
                              alle 12v akku täysin purkautunut

                              Eli volttien kymmenyksillä on jo noin suuri vaikutus.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎