Elikkä vika on seuraavanlainen ja se on ollut eilisestä asti.(tai ainakin silloin sen huomasin) Auto toimii normaalisti vaihdun ollessa alta 100km/h tai ehkä hieman tuntuu tehot olevan hukassa yläkierroksilla. Kun lähtee 100km/h vauhdista kiihdyttämään, kaasu pohjaan niin vaihtaa pienemmälle kerää hetken kierroksia sitten vain kierrosten nouseminen loppuu. Ei vaan kulje! En yhtään tiedä mistä vikaa lähteä etsimään joten nyt tarvisi apua todella kipeästi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 740ia hyytyy
Collapse
X
-
Originally posted by Freed View PostElikkä vika on seuraavanlainen ja se on ollut eilisestä asti.(tai ainakin silloin sen huomasin) Auto toimii normaalisti vaihdun ollessa alta 100km/h tai ehkä hieman tuntuu tehot olevan hukassa yläkierroksilla. Kun lähtee 100km/h vauhdista kiihdyttämään, kaasu pohjaan niin vaihtaa pienemmälle kerää hetken kierroksia sitten vain kierrosten nouseminen loppuu. Ei vaan kulje! En yhtään tiedä mistä vikaa lähteä etsimään joten nyt tarvisi apua todella kipeästi.
Ajoittainen laiskuus näillä vehkeillä automaattivaihteilla ja liukkailla keleillä selittyy ihan sen adaptiivisen vaihteiston ohjainlaitteen taipumuksella tarjota winter-moodia.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
-
-
ei syty mitään valoja ja bensan kulutus on normaali. autolla ajettu 260 ja ei ole mitään havaintoa bensansuodattimen vaihdosta, kaikki huollot on kyllä tehty ajallaan, viimeisin huolto 5tkm sitten.
Huomasin juuri kotimatkalla että auto rupeaa missä nopeudessa vaan nykimään(arpoo että vetääkö vai ei) kun kierrokset nousee ylitse 3500rpm, joten uskoisin että bensapuolella vika taitaa olla. Pitää käydä näin aluksi ostamassa puhdistuslisäainetta bensan sekaan.Last edited by Freed; 03-12-2006, 17:36.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View PostPitää käydä näin aluksi ostamassa puhdistuslisäainetta bensan sekaan.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Kaveri teki hieman diagnoosia ja tuli siihen tulokseen ettei auto käy kaikilla pytyillä. Vittu! Nyt ottaa päähän, vika saattaa olla niin monessa paikassa..Tulpat katson huomenna ja vikakoodien lukuun mahd. pian. Kaveri sanoi myös vaihtoehdoksi kansipahvin palamisen,venttiilit tai jopa männänrenkaan. Venttiilit ja männänrengas on kyllä kaukaa haettuja koska kone ei kilkata käydessään.Joten rupean pelkäämään tuota kansipahvia. Nesteet ja öljyt ei ole sekaisin joten silloin se todennäköisesti olisi palanut sylinterien välistä. Onkohan pahvit kuinka vaikeat vaihtaa? Onkohan lahden seudulla jotain clubilaista joka homman halvalla tekisi..? =) Tehot puuttuu aivan alhaaltakin ja kone ei kierrä 4500rpm:ää enempää. Auto tosiaan ollut minulla vasta kuukauden, voinko pyytää liikettä korjaamaan vikaa? Olen ajanut siinä ajassa noin 3000km. Eilen helsingin reissun (lahdesta kotoisin olen) jälkeen ajoin vielä keskustassa, sitten kotiin motarin kautta jolloin puhti loppui..Nyt kiristää hermoja sen verran että pakko mennä juomaa kaljaa.. =) Kiitos neuvoista jo tähän mennessä!
Comment
-
-
Originally posted by Freed View Postniin minäkin luulin että toimii normaalisti mutta jotenkin se puhti on vaan hiipunut lisää..tai ainakin siltiä tuntuu, voi olla että alusta asti samnlainen, kiinnitin huomion vasta hieman myöhään alakierroksiin..
Mikäs juttu tää on:
Kun juuri muistelin niin silloin kuin temppuilu alkoi satoi vettä ja kovaa.. :(Last edited by Freed; 04-12-2006, 16:48.
Comment
-
-
Jep.Tuossa jokin aika sitten taistelin e32:sen käyntihäiriön kanssa 2 vko.Syyksi paljastui loppujenlopuksi akku josta mittasin 12.2v napojen välistä,luulin et virtaa on tarpeeksi mut eipäs riittänyt.Tein erilaisia kokeita eri akuilla ja totesin et e32:sen käyntihäiriöt alko heti kun batterin varaustila laski alle 12.6voltin.Nyt käy ja kukkuu hienosti kunhan batterista löytyy yli 12.6v.Myöhemmin löysin noita testejä tukevaa dataa myös bentleyn manuaalista ,joka sanoo myös et 12.6v on löydyttävä et järjestelmällä on mahdollisuus toimia oikein.Noiden kokeilujen jälkeen olen useasti miettinyt et paljonkohan rahaa bmw omistajat ovat survoneet varaosamyyjien kirstuihin tietämättään et heidän käyntihäiriönsä syynä on ollut akku ,jonka varaustila on ollut alle tuon 12.6v.
Tälläinen taulukko löytyy bentleyn manuaalista:
yli 12.6v akku 100% varattu
12.4v akku 75% varattu
12.2v akku 50% varattu
12.0v akku 25% varattu
alle 12v akku täysin purkautunut
Eli volttien kymmenyksillä on jo noin suuri vaikutus.
Comment
-
Comment