Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 nykii (728 -97)**ratkaistu**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SLK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 275
    • Päijät-häme

    E38 nykii (728 -97)**ratkaistu**

    Nyt kun kaikilla muillakin nykii niin mullakin rupes tuo auto nypyttelemään.

    Vika ilmenee erityisesti pienessä nopeudessa vasemmalle käännyttäessä ja usemmiten kylmänä. Nykiminen tulee satunnaiseksi koneen ollessa lämmin. Pintakaasulla ei nyi. Kerran tai pari on nykiminen ilmaantunut suoraan ajaessa kiihdytyksen alussa ja kerran ohitustilanteessa.

    Vikamuistin kävin luetuttamassa kun tuo oma boksi ei kerro kaikkea. Löytyi tämmönen vika: 3 sytytyspiiri, sylinteri 6. No, asentaja vaihtoi 6. puolan 1. paikalle. Tarkoitus ajella muutama päivä ja mennä luetuttamaan vikamuisti uudelleen jos vaikka olisi tuo puola menossa rikki. Sittenhän se nähdään jos tulee erroria 1. sylinteristä.

    Onko muilla ideoita tuon aiheuttajaksi? Tarkoitus ei ole ostaa kaikkia uusia osia jotta vika löytyisi vaan voiko jotain osia esim. puhdistaa tai muuten testata.

    Carsoftilla saan jotain live dataa jos se jollekin jotain kertoo.


    **Irroittelin konehuoneesta imusarjan päällä olevia liittimiä, niin ei ole sen jälkeen nykinyt. Siispä kontaktivikaa vaan.
    Last edited by SLK; 25-12-2006, 15:49.
    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by SAMIoj View Post
    Vikamuistin kävin luetuttamassa kun tuo oma boksi ei kerro kaikkea. Löytyi tämmönen vika: 3 sytytyspiiri, sylinteri 6. No, asentaja vaihtoi 6. puolan 1. paikalle. Tarkoitus ajella muutama päivä ja mennä luetuttamaan vikamuisti uudelleen jos vaikka olisi tuo puola menossa rikki. Sittenhän se nähdään jos tulee erroria 1. sylinteristä.
    No kerrankin on liikkeessä tehty jopa jotain fiksua vianrajoitusta. Eiköhän homma seuraavalla kerralla selvinne.

    Comment

    • SLK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 275
      • Päijät-häme

      #3
      No, eipä selvinnyt. Nyt vikamuisti ilmoitti kaikkien sylinterien sytytyspiirien vikaa.

      Tänään töistä tullessa tilanne meni siihen, että kone käy melkein koko ajan vajailla pytyillä, myös pintakaasulla. Ainoastaan kun kierrokset menee tuonne 3500rpm paikkeille ja yli, tuntuu kaikki pytyt olevan mukana.

      Nyt olisi viisaat avut tarpeen.

      Nämä kokeilen kun kerkiän aloittaa auton tutkimisen: Akku irti n. 1/2h, ilmamassamittarin johto irti ja tarkistaa kaikki mahdolliset liittimet hapettumista.

      Ehdotettu on myös kampiakselin asentotunnistinta ja jotain moottorin ohjausboksia, mutta noita ei viissiin kotikonstein testailla.

      Muu, mikä?
      exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        tulpat? enpä tosin tiedä miten se noihin vikakoodeihin liittyis :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • SLK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 275
          • Päijät-häme

          #5
          Ei kai tuo niin viisas ole, että tunnistaa vialliset tulpat

          ihu412 kertoi akun vähäisen varauksen vaikutuksesta. Mittasin akun navoista 12.1v. Pistin yöksi lataamaan jonka jälkeen oli 12.7v. Ainakin viikon verran näkynyt CHECK BRAKE LININGS ilmoitus hävisi. Oikeilla jäljillä ollaan.

          Mutta itse vajailla käyminen ei poistunut. Nyt se käy koko ajan vajaana.
          exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

          Comment

          • ihu412
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Tampere/Rovaniemi

            #6
            Mää pidin akkua latauksessa heti 3vrk ja kun ennen uudelleen kytkemistä mittasin napojen välistä ,niin lukema oli reilusti yli 13v ,muistaakseni lähempänä 14 volttia.
            Samalla kun akku oli irti nollaantui vikamuisti.Akku kiinni ja käyntiin noin 10min ecu opetteli käymään siivosti ja käyntihäiriöt ovat pysyneet poissa tuon operaation jälkeen. Auto on e32 m30b30 koneella.

            Comment

            • SLK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 275
              • Päijät-häme

              #7
              Ei auttanut akun plusnavan irroitus vajaaksi tunniksi. Vika olikin konehuoneen jonkin liittimen kontaktivika. Irroittelin kolmea eri liitintä ja nyt käy kaikilla pytyillä.

              Kiitokset vastanneille.
              exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

              Comment

              • ihu412
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 263
                • Tampere/Rovaniemi

                #8
                Hyvä et tuli kuntoon On se joskus pienestä kii. E32 : sessa tuo vikamuisti nollaantuu noin tunnin kuluttua, kun akku on kytketty irti.e38:in osalta en osaa varmaksi sanoa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎