Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 750i -95 kysymyksiä???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oilhand
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 31
    • ruovesi

    e38 750i -95 kysymyksiä???

    1.mikä laite oik. edessä puskurin sisässä. ilmanputsarista menee siihen putki joka jatkaa laitteen jälkeen koneeseen. onko jokin saastelaite? ilmapumppu sähköllä?
    2. entä edessä alatukivarressa oleva anturi?
    3.joku puhu et lootaan ei voi vaihtaa öljyä mut mulla ainakin lukee laatikon pohjassa jopa mikä öljy sinne kuuluu!
    4.korjaatuuko sellaset "pikselivirheet" mittarista jotka näkyy ilman virtaakin vaaleina pikseleinä, tai siis voiko niitä korjata pura, putsaa ja kokoa menetelmällä.
    5. olisko kellään peräkoukkua ja orig.cd boxia takaluukkuun. 4.3 näyttökin konsolissa pätkii eli saako siihen uutta "loisteputkee"

    ps. vasta muutama viikko ajeltu bemulla mut aika myytyä miestä....joka päivä löytyy jotain uutta toimintoo. kun ei oo ohjekirjaa niin kaikki täytyy opetella tai lukea täältä.


    kiitos jo etukäteen.....
    Last edited by oilhand; 18-12-2006, 22:05.
    exät. n.50kpl joista
    kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
    nyt toyota 4runner
    vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
    useimpiin autoihin!
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Automaattilaatikkoon voi vaihtaa öljyt. Eri asia sitten kannattaako se. Tästä on useita eri mielipiteitä. Osa on sitä mieltä, että öljynvaihto voi tuhota laatikon, jos laatikossa oleva lika irtoaa ja kulkeutuu uuden öljyn mukana väärään paikkaan.

    Matkustajan puolen alatukivarren anturi on muistaakseni Xenon valoja varten (tasonsäätö).
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #3
      Originally posted by oilhand View Post
      1.mikä laite oik. edessä puskurin sisässä. ilmanputsarista menee siihen putki joka jatkaa laitteen jälkeen koneeseen. onko jokin saastelaite? ilmapumppu sähköllä?
      Ilmapumpun pitäisi ainakin sijaita siellä oikealla alhaalla.

      2. entä edessä alatukivarressa oleva anturi?
      Juhis sen jo sanoikin...

      3.joku puhu et lootaan ei voi vaihtaa öljyä mut mulla ainakin lukee laatikon pohjassa jopa mikä öljy sinne kuuluu!
      Tottakai ne voi vaihtaa, onhan BMW antanut tuohon työhön ohjeetkin. Toiset vaan on sitä mieltä, että ei saisi/ei missään nimessä kannata vaihtaa, kun taas toiset suosivat vaihtamista. Valitse uskontosi...

      4.korjaatuuko sellaset "pikselivirheet" mittarista jotka näkyy ilman virtaakin vaaleina pikseleinä
      Tarkoittaa mitä? Hohkaa pimeässä ilman virtaa??

      5. olisko kellään peräkoukkua
      Pelkkä koukku ei sitten riitä, vaan tarvitset myös AHK-modulin, joka syöttää vaunulle sähköt ja kertoo väylälle että vaunu on kytketty. Ihan mistä tahansa niitä virtoja ei tuossa laitteessa kannata lähteä ryöstämään.

      4.3 näyttökin konsolissa pätkii eli saako siihen uutta "loisteputkee"
      Uusia näyttöjä saa. Erään "asiantuntijan" mielestä noiden elinikä on noin 10 vuotta, käytettyä jos hankit niin tuo kannattaa muistaa.

      ps. vasta muutama viikko ajeltu bemulla mut aika myytyä miestä....joka päivä löytyy jotain uutta toimintoo. kun ei oo ohjekirjaa niin kaikki täytyy opetella tai lukea täältä.
      Imaise kirjanen vaikka tuosta. Lisää luettavaa osoitteesta www.e38.org. Manuaalit löytyvät alareunasta...
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • oilhand
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 31
        • ruovesi

        #4
        ne "pikselivirheet" näkyy päivällä ilman mittarivalaistusta vaaleina läiskinä esim. trippimittarin edessä.
        sähköt vaunun pistorasialle ottaisin viidellä releellä suoraan lampuilta niin ei hajota mitään.
        laatikkoöljyt vaihtoon kun löydän ensin filtterin, oli meinaan edellissä väyrysessä(MB) 150tkm ajettu samoilla ööleillä ja hiukka likaset!
        auto jo pukilla lämpiämässä et pääsee aamulla rassaan. sen verran kerkesin tutkiin et siinä valojen anturissa noin 1cm väljää nivelessä ja saaste sydeemin
        pumpulta johto hapettunut poikki. muuten näytti altapäin nätiltä ja ehjältä vaikka "mittarissa" 150tkm...vois vaikka uskoakin.:think
        oliohan näissä v12 myllyissä öljypumpun ruuvien löystymis ongelmaa?

        nukkuun ja rassaan aamulla. kiitos tiedoista
        exät. n.50kpl joista
        kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
        nyt toyota 4runner
        vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
        useimpiin autoihin!

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          ..........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:28.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • oilhand
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 31
            • ruovesi

            #6
            täytyykin huomenna mitata releen virrankulutus et näkee uskaltaako käyttää patentointiin, heittäähän lamppujenkin vastukset aikalailla. tähän asti on toiminut monessa autossa ilman ongelmia.
            tosimies ei luovuta ennenkun savut on päästetty pihalle!
            exät. n.50kpl joista
            kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
            nyt toyota 4runner
            vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
            useimpiin autoihin!

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Kannattaako alkaa köyhäilemään tuossa vetokoukun sähköasiassa? Lisäksi koukku sopii seiskaan yhtä hyvin kuin porkkana ihmisen pakaroiden väliin.

              Comment

              • oilhand
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 31
                • ruovesi

                #8
                meinaakko ettei jaksa vetää... ostin ton ittelleni käyttöautoks ja töissä tarviin koukkua, et sillai. sähköjuttu riippuu sarjan hinnasta ja monimutkaisuudesta. releet ja piuhat vetää tunnissa, jos vaan releen virrankulutus on tarpeeks pieni...en oo koskaan mitannu, mut ei iso.
                exät. n.50kpl joista
                kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
                nyt toyota 4runner
                vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
                useimpiin autoihin!

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  ..........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:28.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Ainakaan e32 check control ei herjaa releillä tehdystä kytkennästä. Eikä tuo mun e38 herjaa etuparkeista oli sitte mitä vaan 1-5w väliltä polttimena. Eri asia on sit et onko auton arvon mukasta.
                    Niin ja mittariston pikselit on tyyppivika jonka korjaus kyllä onnistuu mut paurkaminen on speciaali homma johon erikoistuneita löytyy tältäkin foorumilta.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • oilhand
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 31
                      • ruovesi

                      #11
                      mittailin just.. 130 mA eli P=U x I ....13V x 0.13A = 1.7W ja jos mittaillaan esim. 21W polttimoa on heitot eri poltimoiden välillä jo samaa luokkaa!. joo jätetään aihe koska mielipiteitä on monia.

                      ei kukaan sattus tietään minkä vastus on siä edessä,oikeella puskurin sisässä olevan ilmapumpun kyljessä. johdot ei mee ainakaan suoraan sen moottorille, on meinas imassut vedet sisäänsä ja hajonnu. ei pystynyt enää vastusta mittaan.
                      exät. n.50kpl joista
                      kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
                      nyt toyota 4runner
                      vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
                      useimpiin autoihin!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎