Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 puhallin temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemariukko
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 60

    740 puhallin temppuilee

    e38 740:ssä ei lähde lämppärin puhallin pyörii, yleensä yön seisonnan jälkeen, ja mitä kylmempi niin sitä varmemmin ei pelaa.
    Onkos se "siiliksi" kutsuttu ohjausyksikkö sökö? Ja missä se sijaitsee,onko paha vaihtaa?
    Yleensä alkaa jossain vaiheessa sitte puhaltaa ja sen jälkeen pelaa aina normaalisti eli ei esim. pätki tai mitää...Ja lämpösimmillä keleillä pelaa kyllä.
    Olis vaan näilläkin keleillä käyttöä tuollekin varusteelle.
  • Nobody
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 224
    • KOTKA

    #2
    E39:ssä on siinä repsikan jalkatilassa, keskikonsolin etupuolella, läpän alla. viiden minuutin vaihtotyö. Olisko tossa sit samassa paikassa..?!!
    - Nobody is perfect -

    Comment

    • jaiwe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 328
      • virrat

      #3
      Nostetaas vanhaa topikkia. e38 lakkas puhallin pyörimästä, mitään ylimääräisiä ääniä tms. ei ole kuulunut ja on toiminut aivan normaalisti.

      Sulakkeet näyttäisi ehjiltä, en tiedä mikä on puhaltimen sulake.

      Inpalla koitin lukea vikakoodeja, muistissa ei ole mitään mutta ihkan moduliin ei pääse käsiksi. Carsoftilla sama homma.

      Näytössä toimii kaikki ok ja läpät kääntyilevät kun nappeja painelee. Onko mahdollisesti mitään tehtävissä muutakuin moottorin vaihto?
      750 Oxfordgrun

      __

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Eiköhän sieltä moottori ole pimeänä. Jos vika olisi siilessä, niin puhallin toimisi edes jollain tasolla.

        Multa löytyy ylimääräisenä manuaali-ilmastoinnin puhallin.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • jaiwe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 328
          • virrat

          #5
          Mulla on automaatti-ilmastointi. Ei uusikaan moottori maksa kuin alle 200€.
          Oletko purkanut sen moottorin näkyviin? Onko se niin helppo homma kun toi eräs linkki kuvien kanssa antaa ymmärtää?
          750 Oxfordgrun

          __

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1010
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by jaiwe View Post
            Mulla on automaatti-ilmastointi. Ei uusikaan moottori maksa kuin alle 200€.
            Oletko purkanut sen moottorin näkyviin? Onko se niin helppo homma kun toi eräs linkki kuvien kanssa antaa ymmärtää?
            On helppo homma. 2-3h varata aikaa. Mulla on automaatti-ilmastoinnin siili ylimääräsenä jos vika siinä.
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • joonap
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 33
              • salla

              #7
              Originally posted by jaiwe View Post
              Mulla on automaatti-ilmastointi. Ei uusikaan moottori maksa kuin alle 200€.
              Oletko purkanut sen moottorin näkyviin? Onko se niin helppo homma kun toi eräs linkki kuvien kanssa antaa ymmärtää?
              mistä noit moottoreit löytää.. itellä sippas aut.ilmastoidusta mallista moottori..

              Comment

              • jaiwe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 328
                • virrat

                #8
                Taas sammui puhaltimen moottori:think. Kesällä vaihdoin moottorin ja etuvastuksen, ei oikein uskoisi että olisi jo rikki kumpikaan. Sulakkeet on ehjät, ainakin numerot 20 ja 32. Käsittääkseni muita sulakkeita puhaltimelle ei ole. Onko olemassa mitään relettä tuolle puhaltimelle vai meneekö taas vaihtoon moottori ja siili.
                750 Oxfordgrun

                __

                Comment

                • jaiwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 328
                  • virrat

                  #9
                  Originally posted by jaiwe View Post
                  Taas sammui puhaltimen moottori:think. Kesällä vaihdoin moottorin ja etuvastuksen, ei oikein uskoisi että olisi jo rikki kumpikaan. Sulakkeet on ehjät, ainakin numerot 20 ja 32. Käsittääkseni muita sulakkeita puhaltimelle ei ole. Onko olemassa mitään relettä tuolle puhaltimelle vai meneekö taas vaihtoon moottori ja siili.

                  Onko mitään muuta mahdollista vikapaikkaa, sulakkeet on ehjät ja ilmastoinninpaneeli toimii täysin, läpät liikkuu ym. Myöskään taukotuuletuksella ei puhallin pyöri.
                  Torstai iltana toimi täysin ja perjantaina kun auton käynnisti ei enää pyörinyt puhaltimen moottori. Täysin samanlailla kyllä hajosi viimeksikin, en tutkinut kumpiko oli rikki siili vai puhaltimen moottori.
                  Vanhat osatkaan ei ole enää tallessa kun ei käynyt mielessäkään, että ne nyt muutamassa kuukaudessa taas hajoaa.

                  Edit: Lähdin ajelemaan kaverille, piti mennä purkamaan autoa ja katsomaan missä vika. Parin kilometrin ajon jälkeen alkoi puhallin taas pyöriä, varmaan jossainpäin kosketusvika.
                  Eiköhän se taas joku päivä sammu, ei tuollaiset itsestään korjautumiset yleensä pitkäikäisiä ole.
                  Last edited by jaiwe; 16-01-2011, 14:29.
                  750 Oxfordgrun

                  __

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    onko tähän tullut selvyyttä?

                    itselle iski tänä aamuna tismalleen samanlainen vika, paneeli pelaa mutta puhallin ei pihahdakkaan, eilen pelas tänään mykkä :think

                    mistä suunnasta puhaltimeen pääsee käsiksi?

                    IHKA kyseessä :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      #11
                      En nyt ihan tiedä miten E38 on, mutta saman ikäisessä E-mersussa on ilmeisesti jonkin sortin automatiikka, joka puottaa puhaltimen pois, mikäli sen meno on liian tahmeaa. Sitten jatkuu itsestään kun jatkuu. Tästä päästiin vaihtamalla hiilet puhallinmoottoriin. Tosin, jos on alle vuoden vanha moottori, niin jotenkin hankala uskoa, että olisi hiilet kuluneet loppuun :think, mutta joku siellä varmaankin ahistaa niin, että puhallin lyö "vikatilan" päälle, ja odottelee hetkosen ja jatkaa, jos pystyy.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by JiPe View Post
                        En nyt ihan tiedä miten E38 on, mutta saman ikäisessä E-mersussa on ilmeisesti jonkin sortin automatiikka, joka puottaa puhaltimen pois, mikäli sen meno on liian tahmeaa. Sitten jatkuu itsestään kun jatkuu. Tästä päästiin vaihtamalla hiilet puhallinmoottoriin. Tosin, jos on alle vuoden vanha moottori, niin jotenkin hankala uskoa, että olisi hiilet kuluneet loppuun :think, mutta joku siellä varmaankin ahistaa niin, että puhallin lyö "vikatilan" päälle, ja odottelee hetkosen ja jatkaa, jos pystyy.
                        hmm.. en oikeen usko, miten tuollainen "suojatoiminto" voisi aktivoitua auton seistessä :think ...puhallin ei pihahtanutkaan aamulla
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          nyt kävin koittamas, virrat päälle -> paneeli herää ja toimii mutta puhallin ei -> radio asentoon -> BC:n kakkosvalikosta löft ein -> löft aus -> puhallin lähtee pyörimään ja otin tuon löft asetuksen samoin tein pois ja jäi toimimaan ihan normaalisti.. WTF :think

                          E: mikä tuo löft on?
                          Last edited by peto2; 05-04-2011, 23:02.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            hmm.. en oikeen usko, miten tuollainen "suojatoiminto" voisi aktivoitua auton seistessä :think ...puhallin ei pihahtanutkaan aamulla
                            Kyllähän se on mahdollista jos puhallin on vähän kanissa ja yrittää päälle -> suojalaukeaa. Ei sen välttämättä tarttee ajossa tapahtuu.. :think
                            Mersussa ainakin koitettiin aina muistaa käynnistää puhallin täysillä (saa isoimmat virrat), mutta tää nyt on tämmöstä mutuilua, kun ei oikein tiedä mistä se sitten johtus. Onkos sulla millon moottori tai hiilet vaihdettu?
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by JiPe View Post
                              Kyllähän se on mahdollista jos puhallin on vähän kanissa ja yrittää päälle -> suojalaukeaa. Ei sen välttämättä tarttee ajossa tapahtuu.. :think
                              Mersussa ainakin koitettiin aina muistaa käynnistää puhallin täysillä (saa isoimmat virrat), mutta tää nyt on tämmöstä mutuilua, kun ei oikein tiedä mistä se sitten johtus. Onkos sulla millon moottori tai hiilet vaihdettu?
                              eipä se "korjaus" pitkäikänen ollut, aamulla oli taas hiljanen.. ylläri

                              joo pidän tuota kyllä periaatteessa mahdollisena, puhallin on luultavasti alkuperäinen ja orastavaa laakerivikaa havaittavissa. vikisee tai vikisi satunnaisesti.

                              jotta moottoria pääsisi tutkimaan, pitäisi tietää että mistä ja miten siihen pääsee käsiksi? ANYONE?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎