Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on E38 normaali moottorin lämpötila?/HC -päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SLK
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 275
    • Päijät-häme

    Mikä on E38 normaali moottorin lämpötila?/HC -päästöt

    Työmatkani kestää n.20min. Ajonopeus n. 90km/h. Seurasin eilen moottorin lämpötilaa mittaristosta (testnro 7) ja koko matkan aikana se ei noussut yli 85 asteen. Ulkona pakkasta -30. Sisälle tulee kyllä lämmintä, mutta ei tarpeeksi.

    Onkohan termari liian pieni asteinen? Lämpöä kyllä riittää kun ulkona on asteita -15 ja alle. Vertailukohtaa ei ole kun löysin nuo mittariston testit ihan vasta.
    Last edited by SLK; 13-02-2007, 10:10.
    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    Nouseeko lämpömittari mittaristossa n. 1 millin yli puolivälin?
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • SLK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 275
      • Päijät-häme

      #3
      Saattaa olla niinkin. Mielestäni se on aina siinä puolessa välissä, mutta kun tarkemmin ajattelee niin voi tosiaan olla, että se on aavistuksen yli.
      exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #4
        Lämpötilamittarin viisarin tulee olla kone lämpinä suoraan pystyssä tai juuri viisarin neulan paksuuden verran sen yläpuolella.Jos nousee paljon yli tuon asennon niin kannattaa alkaa miettimään mistä se johtuu.. vesipumppu,termostaatti jne..tiensä päässä.

        Comment

        • SLK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 275
          • Päijät-häme

          #5
          Juu ei se liiku mihinkää siitä keskeltä.
          exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            henkilökohtaista

            Originally posted by SAMIoj View Post
            Työmatkani kestää n.20min. Ajonopeus n. 90km/h. Seurasin eilen moottorin lämpötilaa mittaristosta (testnro 7) ja koko matkan aikana se ei noussut yli 85 asteen. Ulkona pakkasta -30. Sisälle tulee kyllä lämmintä, mutta ei tarpeeksi.

            Onkohan termari liian pieni asteinen? Lämpöä kyllä riittää kun ulkona on asteita -15 ja alle. Vertailukohtaa ei ole kun löysin nuo mittariston testit ihan vasta.
            ________
            Itellä matka samaa luokkaa, moottorini taitaa olla päivitetty versio, mutta silti 7 valikon kautta ite kellottelen samalla matkalla reipasta 8 kymppiä ja jos jatkoksi pyöri 30 asteen pakkasessa kaupungissa, nousi lämpö reippaaseen 9 kymppiin (kesältä muistelen, että termari aukeaa 94:ssä asteessa)
            Veikkaisin, että termarisi on iha älyssään, hyttäsi kylmyyteen sen verran, että itellä kyllä pysyy kyllä lämpö hyvin sillä tasolla, että voipi takin tempoa pois niskasta.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • SLK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 275
              • Päijät-häme

              #7
              Niin minä muistelinkin, että termarin pitäisi aueta vasta 90 asteen jälkeen. Siispä Motonettiin hakemaan. Ei ole pahan hintainen (15,90). Näyttäisi olevan 92 asteinen.

              Muuten, voikohan tuo vaikuttaa HC-päästöihin kun ei mennyt leimasta läpi? Liian korkeat HC -arvot tyhjäkäynnillä, kierroksilla ei.
              exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

              Comment

              • SLK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 275
                • Päijät-häme

                #8
                Tänään töihin mennessä lämmöt nousi parhaimmillaan 88 asteeseen ja illalla tullessa vain 82 asteeseen. Outoa. Noh termari on ostettu ja ilmeisesti tiiviste pitää vaihtaa samalla, vai pitääkö? Termaripaketissa ei ollut tiivistettä.
                exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                Comment

                • SLK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 275
                  • Päijät-häme

                  #9
                  Tää menee näköjään yksinpuheluksi, mutta pitääkö tuon termarin vaihdossa tietää jotain erikoista. O-rengas pitää ostaa siihen, mutta tarviiko muuta?
                  exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                  Comment

                  • SLK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 275
                    • Päijät-häme

                    #10
                    Termarin vaihto unohdetaan. Lämmöt nousee normaalille tasolle kun ei ole paukkupakkasia. Asentaja sanoi, että ihme kun lämmöt nousi edes niinkin korkealle niillä pakkasilla.

                    Otettiin HC -lukemia uudelleen kun olin ajanut koneen lämpimäksi. Lukemat oli saamaa kuin katsastuksessakin, mutta kun laitettiin, se värkki mikä työnnetään pakoputkeen, toiseen putkeen niin johan tuli normaali lukemat. Johtopäätöksenä tuli, että katti tukossa tai rikki. Lambdan vikaan ei lukemat viitanneet.
                    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎