Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740, uskaltaako koskea?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampoman
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 14

    e38 740, uskaltaako koskea?

    Morjens,

    Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan? Ja onko ylipäätään mitään järkeä vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
    Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
    Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
    Last edited by Sampoman; 25-04-2007, 16:42.
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Eiköhän ihan yksi topicci aiheesta riittäisi? Ja searchilla löydät juttua noista vehkeistä vaikka kuinka paljon


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • UGH!
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 237
      • Nokia

      #3
      Ota ja käy koeajolla! Erot löytyy aika helpolla
      sigpic

      Comment

      • chorrus
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 565
        • 00100

        #4
        +1000km/vko, ei tunnu missään.

        AUDI TT Roadster 3.2
        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

        ex.
        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
        E38 740iA bmw schwarz II
        E39 530dAt titansilbermetallic
        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
        E32 735iA - lachssilbermetallic
        E24 635CSI polarismetallic
        AUDI A6 TDI
        SAAB 'takemenow' 900i
        CITROËN XSARA VTS
        CITROËN JUMPER
        FORD MONDERO
        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

        + 23 x Peugeot

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Itsellä on 740 kesäautona ja meillä on käyttöautona e39 touring ja aiemmin ollut e39 sedan niin täytyy kyllä sanoa että mielestäni seiska kyllä tarjoaa paremman kyydin kuin vitonen!
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • E38
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 269
            • HKI,TKU

            #6
            Originally posted by Sampoman View Post
            Morjens,

            Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan? Ja onko ylipäätään mitään järkeä vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
            Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
            Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
            Vitonen on aina vitonen ja sen kanssa mietit aina, että miksi en kurottanut latvaan asti.

            Minulla on ollut "järkikoneinen" seiska nyt 3 vuotta ja sen huoltamiseen + korjaamiseen on mennyt vuosittain tasasesti n 1500€. Siitä kannattaa lähteä jos autolla ajaa ympäri vuoden, eikä korjaa autoa itse.
            Autotalli:
            -07 Lexus GS300
            -96 Mercedes-Benz SL320
            -79 Wartburg 353W Tourist
            -66 Cadillac Coupe De Ville


            Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

            Comment

            • chorrus
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 565
              • 00100

              #7
              Originally posted by E38 View Post
              Vitonen on aina vitonen ja sen kanssa mietit aina, että miksi en kurottanut latvaan asti.

              Minulla on ollut "järkikoneinen" seiska nyt 3 vuotta ja sen huoltamiseen + korjaamiseen on mennyt vuosittain tasasesti n 1500€. Siitä kannattaa lähteä jos autolla ajaa ympäri vuoden, eikä korjaa autoa itse.
              Järki ja järki :think


              Ei tuo teknisesti ole mitenkään erikoisempi, kuin e39, eli tuota hyppäystä lienee ihan turha jännittää.

              AUDI TT Roadster 3.2
              PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
              PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

              ex.
              E38 740iA cosmosschwarzmetallic
              E38 740iA bmw schwarz II
              E39 530dAt titansilbermetallic
              E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
              E32 735iA - lachssilbermetallic
              E24 635CSI polarismetallic
              AUDI A6 TDI
              SAAB 'takemenow' 900i
              CITROËN XSARA VTS
              CITROËN JUMPER
              FORD MONDERO
              ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

              + 23 x Peugeot

              Comment

              • Aukes!
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2014
                • Riihimäki

                #8
                Mielenkiintoista että pienimoottorisia kehutaan aina "järkeviksi". Miksei sitten ostaisi samantien 725tds:ää? Kutosen ja V8:n ero on vähän sama kun viitosen ja seiskan, miettii sitten aina miksei kurottanut latvaan asti.


                - E60 -05 "too small to mention"
                ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Eiköhän näistä se 740 ole kuitenkin järkevin pikkumoottorinen, sit jos ei halua jäädä ruikuttamaan, niin hankkii sen 750:n. 740:siä on kuitenkin liikenteessä pilvin pimein ja "helpompi" ja "halvempi" huoltonen kuin tommonen eksoottinen vanoshärveli 728.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  • E38
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 269
                    • HKI,TKU

                    #10
                    Originally posted by Morkai View Post
                    Eiköhän näistä se 740 ole kuitenkin järkevin pikkumoottorinen, sit jos ei halua jäädä ruikuttamaan, niin hankkii sen 750:n. 740:siä on kuitenkin liikenteessä pilvin pimein ja "helpompi" ja "halvempi" huoltonen kuin tommonen eksoottinen vanoshärveli 728.
                    M52 oli tehtaan peruskauraa ja tungettu lähes kaikkien sarjojen nokalle... Exotico!

                    Järkeä, järkeä... voin hiljentää pojat jo sillä, että autossa oli verotusprosenttina 23% ja tämän mallin tuominen ulkomailta oli ehdottomasti järkevintä. Kaupunkipyöritykseen (ruuhka-ajoon Helsingissä) pienin kone on myös järkevin. Kiisseliin ei olut järkeä koskea kilometrejä ei tule tarpeeksi.

                    E65:n kanssa voisin miettiä kiisseliäkin.
                    Autotalli:
                    -07 Lexus GS300
                    -96 Mercedes-Benz SL320
                    -79 Wartburg 353W Tourist
                    -66 Cadillac Coupe De Ville


                    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Sen enempää seiskasta en tiedä, mutta monesti on sanottu että katsella noita 97- ja ylöspäin olevia yksilöitä..Syyksi on sanottu vanhemmissa olevat lastentaudit ja vikaantumiset joiden korjaaminen sitten maksaa.
                      Faktaa vai fiktiota, who knows.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Shuko
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 739
                        • Forssa

                        #12
                        Originally posted by Janzki View Post
                        Sen enempää seiskasta en tiedä, mutta monesti on sanottu että katsella noita 97- ja ylöspäin olevia yksilöitä..Syyksi on sanottu vanhemmissa olevat lastentaudit ja vikaantumiset joiden korjaaminen sitten maksaa.
                        Faktaa vai fiktiota, who knows.
                        Suurin syy on varmaankin laatikko, joka vaihtu ZF 5HP30:sta steppiin. Tuossa ZFssa on pari tyyppivikaa, jotka tulee eteen ennemmin tai myohemmin. Samaan aikaan muuttui kasin kone M60 -> M62, jonka eroista en osaa sanoa mitaan.
                        G31 520d M-Sport '18
                        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎