Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysytään täälläkin e38 740 luotettavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampoman
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 14

    Kysytään täälläkin e38 740 luotettavuudesta

    Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan? Ja onko ylipäätään mitään järkeä vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
    Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
    Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
  • Jato
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 2
    • Mariehamn

    #2
    Holaa...

    Itellä E38 740 ollut 115- 145 tkm ilman mitään, paitsi vitutus orginaali renkaista, mikä nytemmin korjattu. Pähee peli, suosittelen.
    Originally posted by Sampoman View Post
    Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan? Ja onko ylipäätään mitään järkeä vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
    Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
    Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
    Jato

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      #3
      Originally posted by Sampoman View Post
      Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan? Ja onko ylipäätään mitään järkeä vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
      Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
      Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
      Samoja vaivojahan noissa 39:ssä ja 38:ssa on paljon. Varmaankin kannattaa todeta automaattivaihteiston toimivuus tai mahdolliset ongelmat. Tosin jos E38 on vuosimallia -96 tai eteenpäin niin näissä on jo nämä paremmat Steptronic-laatikot, jotka on kuulemma aikaisempaa laatikkomallia kestävämpiä. Ja jos autossa on tämä EDC-alusta, että joka tolppa on iskussa. Ei puheiden mukaan ole halpaa hommaa vaihdella noita EDC-iskareita.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #4
        Originally posted by Sampoman View Post
        Kesäautoksi mietin e38 740 pirssiä...Valaiskaapa kokeneemmat bimmeristit että mitä mahdollisia erityisen tarkkailun kohteita pitää silmäillä autoa valitessaan?
        Riippuu vuosimallista. Minkäikäistä haet?

        Originally posted by Sampoman View Post
        Ja onko ylipäätään mitään järkeä
        No ei todellakaan ole. Jos järkeillä haluaa niin sitten ostoslistalle uusi tojota pienimmällä mahdollisella moottorilla, naapuritkin hymyilee? Mutta ei näitä juttuja järjellä koetakaan, se on ihan joku muu juttu...

        Originally posted by Sampoman View Post
        vai pitääkö sovinnolla sortua e39 tyyppiin?
        Päätös on sinun, muutta jos "tyydyt" E39:iin, niin väistämättä ajaudut kuitenkin miettimään, että olisiko sittenkin pitänyt hommata se E38... Kun hommaa seiskan, ei tarvi selitellä.

        Ja eikös kesäautot ole juuri niitä, joiden kohdalla ei tarvitse tehdä kompromisseja?

        Originally posted by Sampoman View Post
        Eli onko kyydin laadussa nyt sitten niin merkittävästi eroa?
        Kyydin laatu on subjektiivinen juttu, tuo seikka sinun täytyy ratkaista aivan itse. Mun mielestä ero on valtava, seiskan eduksi. Ja kun E39 on sekin jo hyvä auto, niin..?

        Originally posted by Sampoman View Post
        Vai pitääkö peräti seota ranskanperunoihin jos haluaa hyvän jousituksen...no, ehkei tilanne ole kuitenkaan niin epätoivoinen.
        Jos pehmeätä kyytiä haluat, niin sitten pidät alustan vakiona ja vannekoon siinä tehdaskoossa 16", eikä mitään muutoksia. Nimenomaan noilla seiska erottuu edukseen. Jos alat tuunaamaan bling-bling palloilla ja tontittamaan, niin sitten on ihan sama minkä ostaa... (huom. siis kun painotetaan mukavuutta.)

        Mulla on alkupään E38 ympärivuotisena käyttiksenä ja tyytyväinen olen ollut. Parhaimmat kilometrit tähän asti... Luultavasti tuosta parempi mulle olisi vain uudempi samanlainen.

        Käy ajamassa molempia ihan itse ja omassa rauhassa. Sitten muodostat itse käsityksen siitä, kumpi on enemmän sun juttu. Muiden ei kannata antaa liikaa vaikuttaa näissä jutuissa...
        Last edited by Erich; 20-06-2007, 12:13. Reason: hier-hier
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎