Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740d turbojen kestävyys???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    E38 740d turbojen kestävyys???

    Olisin kyseistä autoa tässä ostamassa mutta ensin pitäisi saada jotain osviittaa turbo ahtimien kestävyydestä, onko jollain tietoa että missä kilometreissä ovat jo vaihtokamaa??? Auto jota olen katellut on ajettu 186tkm -99...onko kilometrejä jo liian paljon mittarissa turbojen kestävyyden suhteen??? Kiitoksia jo etukäteen vastanneille
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • eukko
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 127
    • Luoma, Kirkkonummi

    #2
    Itse kestävyydestä en tiedä mutta ruotsista saa uusia ahtimia hintaan 650€ kappale, onkohan niitä sitten v-koneessa 2 kpl?.
    Eli vaikka ahdin hajoaisi niin ihan kohtuu hinnalla saa uusia.
    Turbotech.se
    Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

    E60 M5
    I3 120AH

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #3
      Eikös nuo turbot ole kunnostettuja. Saksassakin maksavat päälle 1000 euroa.

      Comment

      • jjheimo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 652
        • Helsinki

        #4
        Jos en väärin muista niin 740d:ssä on kaksi erikokoista turboa,joten millainen hintaero noilla sitten on:think
        F33 435i Xdrive

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by jjheimo View Post
          Jos en väärin muista niin 740d:ssä on kaksi erikokoista turboa,joten millainen hintaero noilla sitten on:think
          saman hintaisia ovat ainakin espoon Laakkosella n.2200e/kpl
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • jjheimo
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 652
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Marko.K View Post
            saman hintaisia ovat ainakin espoon Laakkosella n.2200e/kpl
            Ok,melko edulliset
            F33 435i Xdrive

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #7
              Kun kummallakin lohkolla on oma turbo niin eikö niiden kuulu silloin olla samanlaisia.

              Onko tietoa laatikon kestävyydestä? Kyseessä taitaa olla kuitenkin vahvempi ja eri laatikko kuin M57:ssa.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Joo zf loota tossa on ja niin on myös e38 730d:ssä toisin kuin muissa samanikäsissä 3.0dieseleissä joissa on gm france tekele. Toi 740d loota taitaa olla 5hp30
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Jos lompakko antaa myöten 740d hankinnan, niin on kumma jos se yhden tai kahden turbon remonttiin/vaihtoon kaatuu

                  Turbojen kestävyys riippuu niin käytöstä. Reilusti lastutettu vakioturboilla, ei jälkikäyttöä jne --> uusikaan ei varmasti näe 20tkm merkkipaalua. Asiallisella käytöllä taas voi päästä +200tkm.
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    #10
                    Originally posted by muuris View Post
                    Jos lompakko antaa myöten 740d hankinnan, niin on kumma jos se yhden tai kahden turbon remonttiin/vaihtoon kaatuu

                    Turbojen kestävyys riippuu niin käytöstä. Reilusti lastutettu vakioturboilla, ei jälkikäyttöä jne --> uusikaan ei varmasti näe 20tkm merkkipaalua. Asiallisella käytöllä taas voi päästä +200tkm.
                    Nohnoh, kyllä sitä lompakko vielä autonoston kestää, mutta järki joka lompakon avaa ei kyllä varmaan kestä kamalasti noita muutaman tonnin remppoja. Näin ainakin itsellä. Näitä kommentteja en tosiaan siksi ymmärrä.... Kyse on kuitenkin vaan autosta, ei terveydestä tai katosta pään päällä.


                    Käytöstähän se on kiinni, itsellä 530d:ssä 242tkm mittarissa ja turbossa ei sanottavaa.

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by chorrus View Post
                      Nohnoh, kyllä sitä lompakko vielä autonoston kestää, mutta järki joka lompakon avaa ei kyllä varmaan kestä kamalasti noita muutaman tonnin remppoja. Näin ainakin itsellä. Näitä kommentteja en tosiaan siksi ymmärrä....
                      Samalla tavalla ajattelin itsekin, mutta nyt ei puhe ollut kuin tästä turborempasta. Ei tarvitse edes tonnia laittaa yhteensä molempien turbojen vaihtoon/remppaan, jos työt tekee itse. Jos autoa aikoo kauemmin pitää, on tuo edessä kuitenkin joten kannattaisi mielestäni hoitaa homma pois päiväjärjestyksestä saman tien, onpahan sitten varma siltä osin. Tinkii sen tonnin vaikka auton ostohinnassa, jättää ne rumat vanteet myyjälle ja vetoaa turboremppaan
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • Luntti
                        2Wheel Driver
                        • Jul 2003
                        • 5021
                        • Yka

                        #12
                        Joskus olen sanonut, että autot ostetaan tunteella ei järjellä.
                        Jos laittaa järjen peliin niin kannattaa ostaa joku 50 egen auto.
                        Ei hernehia nokkaan.
                        Kyllä sinne aina turbon(t) löytää. Varmaan joku ebay, ruotsin puolelta ja ei kunnostettu ole sen huonompi. Jos vain pystyy kunnostamaan. Jotku merkki turbot menee vain niin huonoon kuntoon, että ei vaan saa enään kunnostettua.

                        Comment

                        • jjheimo
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 652
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by luntti View Post
                          Joskus olen sanonut, että autot ostetaan tunteella ei järjellä.
                          Jos laittaa järjen peliin niin kannattaa ostaa joku 50 egen auto.
                          Ei hernehia nokkaan.
                          Kyllä sinne aina turbon(t) löytää. Varmaan joku ebay, ruotsin puolelta ja ei kunnostettu ole sen huonompi. Jos vain pystyy kunnostamaan. Jotku merkki turbot menee vain niin huonoon kuntoon, että ei vaan saa enään kunnostettua.
                          Totta puhut

                          Itsellä oli vähän sama kanta autoa hommatessa,jos jotain paukkuu niin sitten paukkuu ja mahdollisiin remppoihin tulevaisuudessa olen ainakin henkisesti valmistautunut

                          Toisiaan noita huollettuja ahtimia löytyy sopuhintaan kun jaksaa vaan etsiä ja tiedustella.
                          F33 435i Xdrive

                          Comment

                          • chorrus
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 565
                            • 00100

                            #14
                            Originally posted by luntti View Post
                            Joskus olen sanonut, että autot ostetaan tunteella ei järjellä.
                            Jos laittaa järjen peliin niin kannattaa ostaa joku 50 egen auto.
                            Ei hernehia nokkaan.
                            Kyllä sinne aina turbon(t) löytää. Varmaan joku ebay, ruotsin puolelta ja ei kunnostettu ole sen huonompi. Jos vain pystyy kunnostamaan. Jotku merkki turbot menee vain niin huonoon kuntoon, että ei vaan saa enään kunnostettua.
                            Tämä on kyllä totta.... kun puhutaan harrasteautoista.

                            AUDI TT Roadster 3.2
                            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                            ex.
                            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                            E38 740iA bmw schwarz II
                            E39 530dAt titansilbermetallic
                            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                            E32 735iA - lachssilbermetallic
                            E24 635CSI polarismetallic
                            AUDI A6 TDI
                            SAAB 'takemenow' 900i
                            CITROËN XSARA VTS
                            CITROËN JUMPER
                            FORD MONDERO
                            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                            + 23 x Peugeot

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #15
                              Originally posted by chorrus View Post
                              Tämä on kyllä totta.... kun puhutaan harrasteautoista.
                              Halvat on harrasteautot?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎