Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 ratti täristää 80km/h nopeudessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuunaaja82
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 55

    e38 ratti täristää 80km/h nopeudessa

    Auto on e38 BMW. Ratti täristää 80 km/h nopeudessa. Ostettaessa autoa vanteiden sovitusrenkaat olivat pois paikaltaan etuvanteista, luulin heti että vika johtuu tietenkin siitä. Laitoin sovitusrenkaat paikoilleen ja sama homma jatkui. Renkaatkin on tasapainossa eli mikähän nyt sitten olisi vikana? Hassua tässä jutussa on vielä se, että tärinä ei tunnu aina ratissa. Tärinä voi olla pois vähän aikaa kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta alkaa taas pienen ajomatkan jälkeen tuossa 80km/h kohdalla ratti vispaan niin, että tuntuu kojelautakin irtoavan. Oliskohan jotkut etupään puslat finaalissa? Ja olis vielä kiva jos joku näyttäis realoem.com kuvasta että mitkä jos tietää.
    Bemari sen olla pitää!
  • Benzino
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1402
    • EFHK

    #2
    Originally posted by tuunaaja82 View Post
    Auto on e38 BMW. Ratti täristää 80 km/h nopeudessa. Ostettaessa autoa vanteiden sovitusrenkaat olivat pois paikaltaan etuvanteista, luulin heti että vika johtuu tietenkin siitä. Laitoin sovitusrenkaat paikoilleen ja sama homma jatkui. Renkaatkin on tasapainossa eli mikähän nyt sitten olisi vikana? Hassua tässä jutussa on vielä se, että tärinä ei tunnu aina ratissa. Tärinä voi olla pois vähän aikaa kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta alkaa taas pienen ajomatkan jälkeen tuossa 80km/h kohdalla ratti vispaan niin, että tuntuu kojelautakin irtoavan. Oliskohan jotkut etupään puslat finaalissa? Ja olis vielä kiva jos joku näyttäis realoem.com kuvasta että mitkä jos tietää.
    Aiemmin vastaava ongelma korjaantui kun vaihdoin tukivarret molemmille puolille...
    Eli tuo kumihela nro 6 väsyy ja se ainakin itsellä aiheutti täristystä 80kmh:ssa

    Comment

    • E38
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 269
      • HKI,TKU

      #3
      Minkä kokoiset renkaat alla? Häviääkö tärinä kovemmassa vauhdissa, esim 110km/h?
      Autotalli:
      -07 Lexus GS300
      -96 Mercedes-Benz SL320
      -79 Wartburg 353W Tourist
      -66 Cadillac Coupe De Ville


      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

      Comment

      • S4TU
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 2
        • Lappi

        #4
        Ratti tärisee

        Täällä on kans sama ongelma, jonku aikaa kun ajelee niin alkaa ratti täristä ja juuri 80 km/h vauhisa, sitten kun höllää vauhtia niin tärinäkin loppuu. Tärinän saa myös loppumaan jos pysähtyy ja kääntelee rattia ja sitte kun jatkaa matkaa niin ei tärise hetkeen. Niin ja tärinä tulee edestä. Aurauskulmat on säädetty ja puslat vaihdettu.

        Samaa tuo E46 teki myös talvella ja luulin sillon että on lunta/jäätä vanteissa, mutta ei..

        MItä vois vielä tehdä?

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Reaktiotangot/niiden puslat :think
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Reaktiotangot/niiden puslat :think
            +1 tälle, ne kun vanhenee niin ravistus alkaa nimenomaan 80kmh vauhdeissa. Huvittavinta on, että niitä puslia ei välttämättä edes rautakangella vääntämällä huomaa hajonneiksi kun paikallaan tutkii, mutta lopussa ne perhanat vaan on.
            Kannattaa vaihtaa molemmat kerralla, mielellään vielä poikittaiset tukivarret samalla kun kerran sinne auton alle menee kikkailemaan.

            nimim. omaan tehtiin samoista oireista tämä remontti viime syksynä ja katsastusmies ei löytänyt muka autosta mitään huomautettavaa...
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • tumpelo07
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 2

              #7
              Onko kellään ideoita mikä mahtais olla kun, reaktiotangot+puslat vaihdettu, koiranluut myös ja vielä täristää 80-110 vauhdissa. Muissa nivelissä ei väljää. Myös taakse vaihdettu taaimmat ylätukivarret? Aurauskulmat säädetty, tekee samaa kesä ja talvirenkailla.

              Comment

              • Bimmer Bat
                Newbiemmer
                • Mar 2010
                • 8
                • Tampere

                #8
                Originally posted by tumpelo07 View Post
                Onko kellään ideoita mikä mahtais olla kun, reaktiotangot+puslat vaihdettu, koiranluut myös ja vielä täristää 80-110 vauhdissa. Muissa nivelissä ei väljää. Myös taakse vaihdettu taaimmat ylätukivarret? Aurauskulmat säädetty, tekee samaa kesä ja talvirenkailla.
                Olisi kannattanut vaihtaa myös ne alemmat tukivarret (osa nro 10) samalla kun vaihdoit reaktiotangot. Siellä alakerrassa on tosin monta tankoa jotka saattavat kuluessaan aiheuttaa nuo värinät. Itse vaihdoin reaktiotangot, koiran luut taakse ja alemmat tukivarret eteen ja nyt on värinät pysyneet poissa pidemmän aikaa.

                Bimmer Bat
                Attached Files

                Comment

                • Nepo
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 92
                  • oulu

                  #9
                  Hieman aihetta lainaten

                  Mulla toisinaan täristää voimakkaastikin motarivauhdeissa, toisinaan taas ei!
                  Mistähän kannattas alkaa vikapaikka hakemaan?
                  Renkaat 255,45,19
                  Ihme juttu kun tosinaan menee samalla tiellä lähes junamaisesti ja toisinaan ku raktori..
                  730da, 99
                  Ex 530da, 99
                  530da, 01

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    #10
                    itsellä oli myös täristys ongelmaa välillä täristi ja välillä ei... jarruttaessa täristi ihan *itusti.. eilen vaihtelin kaikki powerflexin puslat eteen ja eipä tärise enää... nuo taaemmat isot puslat oli tosi löysän oloset vaikka ehjiltä näyttikin. suosittelen nyt on paljo jämäkämpi ajaakkin
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎