Auto on e38 BMW. Ratti täristää 80 km/h nopeudessa. Ostettaessa autoa vanteiden sovitusrenkaat olivat pois paikaltaan etuvanteista, luulin heti että vika johtuu tietenkin siitä. Laitoin sovitusrenkaat paikoilleen ja sama homma jatkui. Renkaatkin on tasapainossa eli mikähän nyt sitten olisi vikana? Hassua tässä jutussa on vielä se, että tärinä ei tunnu aina ratissa. Tärinä voi olla pois vähän aikaa kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta alkaa taas pienen ajomatkan jälkeen tuossa 80km/h kohdalla ratti vispaan niin, että tuntuu kojelautakin irtoavan. Oliskohan jotkut etupään puslat finaalissa? Ja olis vielä kiva jos joku näyttäis realoem.com kuvasta että mitkä jos tietää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 ratti täristää 80km/h nopeudessa
Collapse
X
-
Originally posted by tuunaaja82 View PostAuto on e38 BMW. Ratti täristää 80 km/h nopeudessa. Ostettaessa autoa vanteiden sovitusrenkaat olivat pois paikaltaan etuvanteista, luulin heti että vika johtuu tietenkin siitä. Laitoin sovitusrenkaat paikoilleen ja sama homma jatkui. Renkaatkin on tasapainossa eli mikähän nyt sitten olisi vikana? Hassua tässä jutussa on vielä se, että tärinä ei tunnu aina ratissa. Tärinä voi olla pois vähän aikaa kun auto on seissyt esim. yön yli, mutta alkaa taas pienen ajomatkan jälkeen tuossa 80km/h kohdalla ratti vispaan niin, että tuntuu kojelautakin irtoavan. Oliskohan jotkut etupään puslat finaalissa? Ja olis vielä kiva jos joku näyttäis realoem.com kuvasta että mitkä jos tietää.
Eli tuo kumihela nro 6 väsyy ja se ainakin itsellä aiheutti täristystä 80kmh:ssa
-
-
Minkä kokoiset renkaat alla? Häviääkö tärinä kovemmassa vauhdissa, esim 110km/h?Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Ratti tärisee
Täällä on kans sama ongelma, jonku aikaa kun ajelee niin alkaa ratti täristä ja juuri 80 km/h vauhisa, sitten kun höllää vauhtia niin tärinäkin loppuu. Tärinän saa myös loppumaan jos pysähtyy ja kääntelee rattia ja sitte kun jatkaa matkaa niin ei tärise hetkeen. Niin ja tärinä tulee edestä. Aurauskulmat on säädetty ja puslat vaihdettu.
Samaa tuo E46 teki myös talvella ja luulin sillon että on lunta/jäätä vanteissa, mutta ei..
MItä vois vielä tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostReaktiotangot/niiden puslat :think
Kannattaa vaihtaa molemmat kerralla, mielellään vielä poikittaiset tukivarret samalla kun kerran sinne auton alle menee kikkailemaan.
nimim. omaan tehtiin samoista oireista tämä remontti viime syksynä ja katsastusmies ei löytänyt muka autosta mitään huomautettavaa...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by tumpelo07 View PostOnko kellään ideoita mikä mahtais olla kun, reaktiotangot+puslat vaihdettu, koiranluut myös ja vielä täristää 80-110 vauhdissa. Muissa nivelissä ei väljää. Myös taakse vaihdettu taaimmat ylätukivarret? Aurauskulmat säädetty, tekee samaa kesä ja talvirenkailla.
Bimmer Bat
Comment
-
-
itsellä oli myös täristys ongelmaa välillä täristi ja välillä ei... jarruttaessa täristi ihan *itusti.. eilen vaihtelin kaikki powerflexin puslat eteen ja eipä tärise enää... nuo taaemmat isot puslat oli tosi löysän oloset vaikka ehjiltä näyttikin. suosittelen nyt on paljo jämäkämpi ajaakkin
Comment
-
Comment