Kertosko joku miten saadaan lisää viriä koneeseen, vastaukseksi en halua, että vaihda kolmevitoseen, tai nelikymppiseen.
Joo kyseessä on siis E38 kone M60B30, siis V8
Last edited by paapena; 19-11-2007, 19:42.
Reason: lisäys
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.
Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.
no, tota, mitenhän paljo se remmiahdin mahtaa maksaa kaikkine himppanpeleineen asennettuna, ja paljo tulis vääntöä ja tehoja lisää.
no, tota, mitenhän paljo se remmiahdin mahtaa maksaa kaikkine himppanpeleineen asennettuna, ja paljo tulis vääntöä ja tehoja lisää.
Kyllä se maksaa, nähtävästi olet teettämässä tuota hommaa, niin voisin kuvittella siihen uppoavan reippaasti yli 10k€, kun ottaa vielä pussitestin huomioon.
Tehoa ja vääntöä tulee niin paljon ku sulla rahaa riittää, eihän siinä kyllä kadulla saa olla kuin 286kW eli ~390 hv , mikäli käytät vertailumallina 750i, jolloin myös joudut alustan muokkaamaan sitä vastaavaksi.
Jos rahaa löytyy niin mukavahan tuollainen olisi teettää. Tai se halvempi vaihtoehto olisi etsiä ja lueskellä täällä olevia remmi projekteja + jotain asiaan liittyviä opuksia ym.
Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.
Siis jos halutaan oikeasti lisätehoa eikä ainoastaan "katurispektiä", niin kyllä tuo remmiahdin+ruiskutusjärjestelmän kapasiteetin kasvattaminen tuo ne halvimmat hevosvoimat(=suorituskykyä). Olkoonkin että se on yhtä laiton virityskeino kuin mikä tahansa virittäminen ilman kallista/teknistä osaamista ajonaikaista päästömittausta kaikissa -91 ja sitä uudemmissa vähäpäästöisissä ajoneuvoissa.
Siis jos halutaan oikeasti lisätehoa eikä ainoastaan "katurispektiä", niin kyllä tuo remmiahdin+ruiskutusjärjestelmän kapasiteetin kasvattaminen tuo ne halvimmat hevosvoimat(=suorituskykyä). Olkoonkin että se on yhtä laiton virityskeino kuin mikä tahansa virittäminen ilman kallista/teknistä osaamista ajonaikaista päästömittausta kaikissa -91 ja sitä uudemmissa vähäpäästöisissä ajoneuvoissa.
Kaikki Hemi on suhteellista ja riippuu myös siitä millaista remmipakettia sinne meinaa laittaa. Monessa tapauksessa se pakokaasuahdin tulee halvemmaksi.
Suhteessa toki enemmän voimaa saadaan remmillä, mutta jos kyseessä on jokin pieni budjetti millä mennään, niin asia on eri...
Ja tuosta päästömittauksista sen verran, että ei välttämättä edes tarvitse mitään VTT:n päästömittauksia, mikäli ahdinpaketti on esim. TUV -hyväksytty juuri kyseiselle moottorille, sisältäen kaikki hyväksytyt osat.
Onpa tuota mennyt leimaan autoa turbolla, joka on vähäpäästöinen ja uudempaa vuosikertaa, kuin 91, eikä ole ikinä kyseistä autoa saanut ahdettuna. VTT:lle hyväksyntä paperit vain, jonka he paikanpäällä hyväksyvät, sitten auton muutoskatsastus ~250€.
Comment