Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38B30 siis 730 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapena
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 4

    E38B30 siis 730 viritys

    Kertosko joku miten saadaan lisää viriä koneeseen, vastaukseksi en halua, että vaihda kolmevitoseen, tai nelikymppiseen.
    Joo kyseessä on siis E38 kone M60B30, siis V8
    Last edited by paapena; 19-11-2007, 19:42. Reason: lisäys
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    millaset tavoitteet?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      remmiahdinta vaan varmaan "edullisin" vaihtoehto

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #4
        Mikäs se tuommoinen E38M30 on? Onko se M30 koneinen 6-pyttnen vaiko 8-pyttynen M60?
        E39 ja E91

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Oisko e38 seiska m60b30 koneella?
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • tomippa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 656
            • pk-seutu

            #6
            Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.

            Comment

            • paapena
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 4

              #7
              virittäjä

              Originally posted by sirkus View Post
              Oisko e38 seiska m60b30 koneella?
              joo, onhan se.

              Comment

              • paapena
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 4

                #8
                virittäjä

                Originally posted by tomippa View Post
                Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.
                no, tota, mitenhän paljo se remmiahdin mahtaa maksaa kaikkine himppanpeleineen asennettuna, ja paljo tulis vääntöä ja tehoja lisää.

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  #9
                  Originally posted by paapena View Post
                  no, tota, mitenhän paljo se remmiahdin mahtaa maksaa kaikkine himppanpeleineen asennettuna, ja paljo tulis vääntöä ja tehoja lisää.
                  Kyllä se maksaa, nähtävästi olet teettämässä tuota hommaa, niin voisin kuvittella siihen uppoavan reippaasti yli 10k€, kun ottaa vielä pussitestin huomioon.

                  Tehoa ja vääntöä tulee niin paljon ku sulla rahaa riittää, eihän siinä kyllä kadulla saa olla kuin 286kW eli ~390 hv , mikäli käytät vertailumallina 750i, jolloin myös joudut alustan muokkaamaan sitä vastaavaksi.

                  Jos rahaa löytyy niin mukavahan tuollainen olisi teettää. Tai se halvempi vaihtoehto olisi etsiä ja lueskellä täällä olevia remmi projekteja + jotain asiaan liittyviä opuksia ym.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by tomippa View Post
                    Ilmeisesti M60B30 tekniikka kyseessä, eli V8. Turbottaminen olisi varmaan halvin vaihtoehto, mutta kaikista hankalin. Käytännöllisistä syistä varmaan olisi fiksuin remmiahtaa, mutta ei tietenkään se halvin vaihtoehto.
                    Siis jos halutaan oikeasti lisätehoa eikä ainoastaan "katurispektiä", niin kyllä tuo remmiahdin+ruiskutusjärjestelmän kapasiteetin kasvattaminen tuo ne halvimmat hevosvoimat(=suorituskykyä). Olkoonkin että se on yhtä laiton virityskeino kuin mikä tahansa virittäminen ilman kallista/teknistä osaamista ajonaikaista päästömittausta kaikissa -91 ja sitä uudemmissa vähäpäästöisissä ajoneuvoissa.

                    Comment

                    • tomippa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 656
                      • pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis jos halutaan oikeasti lisätehoa eikä ainoastaan "katurispektiä", niin kyllä tuo remmiahdin+ruiskutusjärjestelmän kapasiteetin kasvattaminen tuo ne halvimmat hevosvoimat(=suorituskykyä). Olkoonkin että se on yhtä laiton virityskeino kuin mikä tahansa virittäminen ilman kallista/teknistä osaamista ajonaikaista päästömittausta kaikissa -91 ja sitä uudemmissa vähäpäästöisissä ajoneuvoissa.
                      Kaikki Hemi on suhteellista ja riippuu myös siitä millaista remmipakettia sinne meinaa laittaa. Monessa tapauksessa se pakokaasuahdin tulee halvemmaksi.
                      Suhteessa toki enemmän voimaa saadaan remmillä, mutta jos kyseessä on jokin pieni budjetti millä mennään, niin asia on eri...
                      Ja tuosta päästömittauksista sen verran, että ei välttämättä edes tarvitse mitään VTT:n päästömittauksia, mikäli ahdinpaketti on esim. TUV -hyväksytty juuri kyseiselle moottorille, sisältäen kaikki hyväksytyt osat.
                      Onpa tuota mennyt leimaan autoa turbolla, joka on vähäpäästöinen ja uudempaa vuosikertaa, kuin 91, eikä ole ikinä kyseistä autoa saanut ahdettuna. VTT:lle hyväksyntä paperit vain, jonka he paikanpäällä hyväksyvät, sitten auton muutoskatsastus ~250€.
                      Last edited by tomippa; 20-11-2007, 16:13.

                      Comment

                      • paapena
                        Newbiemmer
                        • Nov 2007
                        • 4

                        #12
                        virittäjä

                        Originally posted by Tonton View Post
                        millaset tavoitteet?
                        tavotteena joku 270-300 luupäätä
                        sorry, siis KW
                        Last edited by paapena; 21-11-2007, 19:15. Reason: selvennys

                        Comment

                        • TheLate
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 418

                          #13
                          Originally posted by paapena View Post
                          tavotteena joku 270-300 luupäätä
                          No älä ota nokkiisi, mutta sitten 740i/750i taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎