Onko kukaan vaihtanut e38:siin keskimmäistä raidetankoa?Tuli hylsy katsastuksessa raidetangonpään takia ja kun rupesin sitä tutkimaan niin välys oli keskitangossa eikä päässä.Kaikki raidetangot tilattu varuilta mutta askarruttaa vain onko miten veemäinen vaihdettava tuo keskitanko.:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 keskimmäinen raidetanko
Collapse
X
-
Muistaakseni minulta saattaa löytyä kyseinen osa uusi ja alkuperäinen tottakai, tarvii penkoa esille:think
joo löytyy E38 ja E39 osat privalla lisää jos jotakuta kiinnostaa.Last edited by Spetke; 05-12-2007, 21:27.
Comment
-
-
Tänään kävin osat hakemassa eli raidetangonpäät(molemmille puolille) ja se keskimmäinen tanko yhteensä 260e ja pallonivelen ulosvetäjä kaupan päälle.Tossa eilen asensin lohkolämmittimet ja samalla tutkailin sen tangon vaihto hommaa ja tulin siihen tulokseen että helpompi se on vaihtaa ku asentaa lämppärit lohkoon...(oli jonkun verran paska laitettava kuskinpuolen lämmitin,joutu sokkona ja sormikopelolla pakosarjan mutteri venkslaamaan pois ja paikoilleen
)
Comment
-
-
"Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988
Comment
-
-
Just vaihdoin omaani raidetangon. Ei siinä asentaessa juuri ole tulkinnanvaraa miten sen sinne asentaa, lisäksi omassani oli ainaki R ja L merkinnät tangon päissä niin menee varmasti oikeinpäin
Hommana ei ole lainkaan paha, kolmisen tuntia meni rauhallisella tahdilla, täältä ohjeet:
http://forums.bimmerforums.com/forum...od-replacement
Vaihdelaatikkoa on tosiaan pakko pikkasen tunkilla nostaa, muuten ei mahdu nousemaan tangon pultit ulos ohjausvarsista. Ja raidetangonpään ulosvetäjä tarvitaan, en suosittele Bilteman mallia, Motonetin HD (Vata) toimi hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by zordiack View PostJust vaihdoin omaani raidetangon. Ei siinä asentaessa juuri ole tulkinnanvaraa miten sen sinne asentaa, lisäksi omassani oli ainaki R ja L merkinnät tangon päissä niin menee varmasti oikeinpäin
Hommana ei ole lainkaan paha, kolmisen tuntia meni rauhallisella tahdilla, täältä ohjeet:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Vaihdelaatikkoa on tosiaan pakko pikkasen tunkilla nostaa, muuten ei mahdu nousemaan tangon pultit ulos ohjausvarsista. Ja raidetangonpään ulosvetäjä tarvitaan, en suosittele Bilteman mallia, Motonetin HD (Vata) toimi hyvin.e34 m60b40 tuplaturbo 912hv
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post+1, ei tarvinnut koskea askiin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Täytyy tänne vielä kommentoida, jos jollain tulee Googlella vastaan, elkää saatana ostako Motonetistä varaosaa tai muualtakaan Mapco-merkkistä tankoa. Kuten noista päivämääristä voi päätellä ni se kesti tasan yhden vuoden / 20tkm ja nyt on taas raidetangon nivelet paskana.
EDIT2: Sen verran kiinnosti tämä asia ja jäi kaivelemaan hampaankoloon, että piti tarkistaa varaosan merkki vielä kun paketissa oli vielä vanha orkkisosa autotallin perukoilla. Ja piti tulla tännekin korjaamaan kun ensin tuli haukuttua väärää puuta, eli mätänetin osa oli merkiltään Mapco, ei Moog.
Comment
-
-
Originally posted by zordiack View PostTäytyy tänne vielä kommentoida, jos jollain tulee Googlella vastaan, elkää saatana ostako Motonetistä varaosaa tai muualtakaan Moog-merkkistä tankoa. Kuten noista päivämääristä voi päätellä ni se kesti tasan yhden vuoden / 20tkm ja nyt on taas raidetangon nivelet paskana.
EDIT: Yllätyksekseni myös KL-Varaosat tarjoilee tuota Moogin paskaa, ebay.de löytyy TRW:n (ilmeisesti originaalia vastaava?) osaa hintaan 150-200€, eli samaan rahaan saa Saksasta kunnollisen kuin täältä kuraa.
Ainakin volvon raidetangonpää oli vuodessa väljä
Yleisesti TRW ja Moog pitäisi kuitenkin olla suht hyvää tavaraa.
Comment
-
Comment