Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 keskimmäinen raidetanko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bad boy bmw
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 80
    • P-savo tuusniemi

    e38 keskimmäinen raidetanko

    Onko kukaan vaihtanut e38:siin keskimmäistä raidetankoa?Tuli hylsy katsastuksessa raidetangonpään takia ja kun rupesin sitä tutkimaan niin välys oli keskitangossa eikä päässä.Kaikki raidetangot tilattu varuilta mutta askarruttaa vain onko miten veemäinen vaihdettava tuo keskitanko.:think
  • Vesku_2
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 13

    #2
    Raidetanko on helppo vaihtaa. Itse kieritin raidetangonpäät irti, apusimpukka irti rungosta ja ohjausvaihteesta vääntövarsi irti. Raidetanko tulee ainakin kuskin puolelta pois kun irroittaa renkaan.

    Comment

    • bimmer 740
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 99

      #3
      omasta 740:sest tuli myös hylsy ku oli niin väljä koko tanko. en ruvennu ite vaihtaa ku näytti aika paskamaiselta koko homma. bmw liikkees uus tanko ja työt 300€!! eli ei paha.

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        Muistaakseni minulta saattaa löytyä kyseinen osa uusi ja alkuperäinen tottakai, tarvii penkoa esille:think

        joo löytyy E38 ja E39 osat privalla lisää jos jotakuta kiinnostaa.
        Last edited by Spetke; 05-12-2007, 21:27.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Bad boy bmw
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 80
          • P-savo tuusniemi

          #5
          Tänään kävin osat hakemassa eli raidetangonpäät(molemmille puolille) ja se keskimmäinen tanko yhteensä 260e ja pallonivelen ulosvetäjä kaupan päälle.Tossa eilen asensin lohkolämmittimet ja samalla tutkailin sen tangon vaihto hommaa ja tulin siihen tulokseen että helpompi se on vaihtaa ku asentaa lämppärit lohkoon...(oli jonkun verran paska laitettava kuskinpuolen lämmitin,joutu sokkona ja sormikopelolla pakosarjan mutteri venkslaamaan pois ja paikoilleen)

          Comment

          • JT-
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 35
            • Joensuu

            #6
            Vanha topikki henkiin. Kertokaas miten päin se raidetanko pitäs olla kun räjäytyskuvassa on minun mielestä tulkinnanvaraa. Jos liitteenä olevassa kuvassa olevaa tankoa kattoo kuskin paikalta alaspäin niin onko se oikein päin?

            Attached Files
            "Toisaalta M5:n kaltaisia autoja ei ole kyllä Suomeen tarkoitettukaan. Sen tuominen meikäläisiin tutkien, kuoppien ja yleisen kateuden vaivaamiin liikenneolosuhteisiin on suorastaan valmistajan parjaamista." Tekniikan Maailma 16/1988

            Comment

            • zordiack
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 73
              • Nokia

              #7
              Just vaihdoin omaani raidetangon. Ei siinä asentaessa juuri ole tulkinnanvaraa miten sen sinne asentaa, lisäksi omassani oli ainaki R ja L merkinnät tangon päissä niin menee varmasti oikeinpäin

              Hommana ei ole lainkaan paha, kolmisen tuntia meni rauhallisella tahdilla, täältä ohjeet:

              http://forums.bimmerforums.com/forum...od-replacement

              Vaihdelaatikkoa on tosiaan pakko pikkasen tunkilla nostaa, muuten ei mahdu nousemaan tangon pultit ulos ohjausvarsista. Ja raidetangonpään ulosvetäjä tarvitaan, en suosittele Bilteman mallia, Motonetin HD (Vata) toimi hyvin.

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                #8
                Originally posted by zordiack View Post
                Just vaihdoin omaani raidetangon. Ei siinä asentaessa juuri ole tulkinnanvaraa miten sen sinne asentaa, lisäksi omassani oli ainaki R ja L merkinnät tangon päissä niin menee varmasti oikeinpäin

                Hommana ei ole lainkaan paha, kolmisen tuntia meni rauhallisella tahdilla, täältä ohjeet:

                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                Vaihdelaatikkoa on tosiaan pakko pikkasen tunkilla nostaa, muuten ei mahdu nousemaan tangon pultit ulos ohjausvarsista. Ja raidetangonpään ulosvetäjä tarvitaan, en suosittele Bilteman mallia, Motonetin HD (Vata) toimi hyvin.
                Onnnistuu kyllä ilman vaihdelaatikon nostoakin. Juuri vaihdoin.
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Originally posted by pope_ View Post
                  Onnnistuu kyllä ilman vaihdelaatikon nostoakin. Juuri vaihdoin.
                  +1, ei tarvinnut koskea askiin.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Originally posted by BeamR View Post
                    +1, ei tarvinnut koskea askiin.
                    +2 eikä aikaakaan tainnu juuri puolta tuntia enempää mennä muutenkaan.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • zordiack
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 73
                      • Nokia

                      #11
                      Täytyy tänne vielä kommentoida, jos jollain tulee Googlella vastaan, elkää saatana ostako Motonetistä varaosaa tai muualtakaan Mapco-merkkistä tankoa. Kuten noista päivämääristä voi päätellä ni se kesti tasan yhden vuoden / 20tkm ja nyt on taas raidetangon nivelet paskana.

                      EDIT2: Sen verran kiinnosti tämä asia ja jäi kaivelemaan hampaankoloon, että piti tarkistaa varaosan merkki vielä kun paketissa oli vielä vanha orkkisosa autotallin perukoilla. Ja piti tulla tännekin korjaamaan kun ensin tuli haukuttua väärää puuta, eli mätänetin osa oli merkiltään Mapco, ei Moog.
                      Last edited by zordiack; 19-07-2015, 19:13. Reason: moog -> mapco

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by zordiack View Post
                        Täytyy tänne vielä kommentoida, jos jollain tulee Googlella vastaan, elkää saatana ostako Motonetistä varaosaa tai muualtakaan Moog-merkkistä tankoa. Kuten noista päivämääristä voi päätellä ni se kesti tasan yhden vuoden / 20tkm ja nyt on taas raidetangon nivelet paskana.

                        EDIT: Yllätyksekseni myös KL-Varaosat tarjoilee tuota Moogin paskaa, ebay.de löytyy TRW:n (ilmeisesti originaalia vastaava?) osaa hintaan 150-200€, eli samaan rahaan saa Saksasta kunnollisen kuin täältä kuraa.
                        TRW:n paketissa voi olla kanssa ihan mitä sattuu.
                        Ainakin volvon raidetangonpää oli vuodessa väljä

                        Yleisesti TRW ja Moog pitäisi kuitenkin olla suht hyvää tavaraa.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14497
                          • Oulu

                          #13
                          Lemförder keskitanko KL:sta muuan vuosi takaperin oli 160e.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Zmuli
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 1048
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Lemförder keskitanko KL:sta muuan vuosi takaperin oli 160e.
                            Keväällä tilasin omaani tangon, sanoivat ettei lemförderi enää valmista ko osaa. Mene ja tiedä sitten, vai eikö vain ollut heidän varastoissaan
                            -Pori Connection-

                            Comment

                            • zordiack
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 73
                              • Nokia

                              #15
                              Moogia tarjosivat eilen ainakin Tampereen KL:stä, myöskään Ebay ei oikein tarjoillu Lemförderin tekemänä ko. osaa. Täytynee kaivella lisää, ei tuota ihan joka vuosi viittis vaihdella kuitenkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎