Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesipumpusta mm. M52 07/98 E38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #16
    Originally posted by junkkri View Post
    minun ymmärrettävä. että kenelläkään/kukaan ei tiedä yhtään tapausta pumpun hajoamisesta?
    Onko minun ymmärrettävä, että et tiedä, mikä "search" on? Vai luitko edes saamiasi vastauksia? Rajansa provoillakin.

    Vesipumpuista löytyy ihan oikeasti "muutama" topic, jos vain viitsii hakea.
    Last edited by Erich; 29-01-2008, 22:27.
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • junkkri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 664
      • Järvenpää

      #17
      No joopa joo

      Onko minun ymmärrettävä, että et tiedä, mikä "search" on? Vai luitko edes saamiasi vastauksia? Rajansa provoillakin.

      Kyse oli omakohtaisista kokemuksista eika naapurin, tutun,serkun jne kuulopuheista!!
      Kyllä luen vastaukset tosi mielenkiinnolla!!
      Provo????
      Tuo search lienee joku (halpa) vesipumppu ??

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #18
        Originally posted by junkkri View Post
        Onko minun ymmärrettävä, että et tiedä, mikä "search" on? Vai luitko edes saamiasi vastauksia? Rajansa provoillakin.

        Kyse oli omakohtaisista kokemuksista eika naapurin, tutun,serkun jne kuulopuheista!!
        Kyllä luen vastaukset tosi mielenkiinnolla!!
        Provo????
        Tuo search lienee joku (halpa) vesipumppu ??
        Minulla ainakin hajosi omasta 525iX:stä vesipumppu 200tkm:n kohdalla.
        Mainittakoon nyt, että M50 ja M52 moottoreissa on käytetty samaa vesipumppua.

        M52TÜ versioon pumppu on vaihtunut mutta sen kestävyydestä minulla ei ole parempaa tietoa. Kuitenkaan kysyjällä ei tätä kehitysversiota vielä autossaan ole joten kipinkapin vaihtamaan se pumppu niin ei tule suurempia murheita.
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #19
          Muutama vuosi takaperin minulta hajosi vauhdissa vesipumppu -96 528:sta. Kävi juurikin tämä täpaus, että siipiratas oli irronnut akselilta kokonaan. Kilometrit oli n.200tkm, pumppu vaihtoon ja meno jatkui.
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • uti
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 195

            #20
            Ei ne kilometritkään

            Ei ne kilometritkään ainoa tekijä siihen pumpun ikään ole. Vaikuttaa siihen varmaan sekin montako vuotta se on siellä koneessa ollut. Onko ehkä käynnistetty pakkasessa laihoilla pakkasnesteillä, jolloin siipi vaurioittuu varmasti. Hihnan aiheuttama rasitus pumpun akselille ei myöskään ole 1/1 joka autossa. Olen itse nähnyt tekstin jossa se kuului 150000 huoltoon BMWssä, mutta mallia en muista. Tosin sillä ei ole väliä, koska kaikkien valmistajien pumput tulee varmaan samoilta alihankkijoilta. Monessa autossa se juuri vaihdetaan huoltojen yhteydessä, jolloin se ei ajossa hajoakaan usein.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎