Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo palaa 2 minuuttia...selvitetty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 740i
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 63
    • Vaasa

    Airbag valo palaa 2 minuuttia...selvitetty

    Moi,

    Auto on E38 740 97’ ja Airbag valo alkoi tänä aamuna tehdä seuraavaa:

    Valo syttyy normaalisti hetkeksi ja sammuu sekunniksi startin jälkeen, mutta sitten valo syttyy uudelleen ja palaa noin 2 min, jonka jälkeen sammuu, eikä syty uudelleen. Sama juttu seuraavalla starttauksellakin, valo sammuu 2 min palamisen jälkeen.

    Luin Bimmerfestiltä seuraavaa:

    “the airbag light will take longer to go out when more code occurences occur without being cleared. eventually it will tag the light permamently, usually A seatbelt tensioner or instrument cluster issue.”

    Eli voiko ongelma olla vain se, että muistissa on vikakoodeja, jotka pitäisi kuitata? Muita ideoita?

    Kiitos.

    Ps. En löytänyt vastaavaa threadia, sorry jos jäi huomaamatta.
    Last edited by 740i; 03-06-2008, 09:09.
    ---
    X6 -09
    Ex:
    X5 -08
    9 x Mercedes
    740i -98
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5520
    • Vaasa

    #2
    Termos. Omassa e36 -95 on sama "vika". Itellä se johtuu siitä että penkit on vaihdettu ja apparin penkissä ei ole tunnistemattoa.
    Saattaa vika olla esim noissa tunnistematoissa tai sitten niiden liittimessä siellä penkin alla. Semmonen musta palikka pari kertaa tulitikkuaskin kokonen ja siinä olevat liitokset kannattaa tarkistaa/putsata. Sitten vaan käyt nollaamassa esim matkiksen teboililla vikamuistin.
    Tai helpoiten löydät vian/viat kun käyt ekaks lukemas vikakoodit niin ei tarvi arpoo missä se vika on.
    Auttokohan?
    T:MArkku
    sigpic

    Comment

    • 740i
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 63
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by MarQ83 View Post
      Termos. Omassa e36 -95 on sama "vika". Itellä se johtuu siitä että penkit on vaihdettu ja apparin penkissä ei ole tunnistemattoa.
      Saattaa vika olla esim noissa tunnistematoissa tai sitten niiden liittimessä siellä penkin alla. Semmonen musta palikka pari kertaa tulitikkuaskin kokonen ja siinä olevat liitokset kannattaa tarkistaa/putsata. Sitten vaan käyt nollaamassa esim matkiksen teboililla vikamuistin.
      Tai helpoiten löydät vian/viat kun käyt ekaks lukemas vikakoodit niin ei tarvi arpoo missä se vika on.
      Auttokohan?
      T:MArkku
      Moi,

      Kiitti vastauksesta, joo koodit luetaan tänään kaverin lukijalla. Autoon ei ole tehty mitään ja aiemmin, siis vielä eilen tätä ongelmaa ei ollut vaan valo sammui heti startin jälkeen.

      Jos noita liittimiä irroittaa ja putsaa pitäähän akku olla irti?
      ---
      X6 -09
      Ex:
      X5 -08
      9 x Mercedes
      740i -98

      Comment

      • Tomppa123
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1980
        • Salo

        #4
        Originally posted by 740i View Post
        Moi,

        Kiitti vastauksesta, joo koodit luetaan tänään kaverin lukijalla. Autoon ei ole tehty mitään ja aiemmin, siis vielä eilen tätä ongelmaa ei ollut vaan valo sammui heti startin jälkeen.

        Jos noita liittimiä irroittaa ja putsaa pitäähän akku olla irti?
        Akun napa irti ensin tosiaan, muuten vikakoodit ainakin syttyy.

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5520
          • Vaasa

          #5
          Mulla oli akku irti kun irrottelin apparin penkkiä ja siinä kannattaa odottaa tovi ettei heti mee nyppimään irti. Kahvilla voi käydä vaikka
          Liitokset saattaa löystyä jos penkkiä liikuttelee ahkerasti, mutta tosiaan jos on noin hyvä että jollain on lukulaite niin ehdottomasti ensin testeriin ja sit korjailemaan.

          Btw tuuhan joskus kahville miittiin?
          sigpic

          Comment

          • 740i
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 63
            • Vaasa

            #6
            Moi,

            Kiitos vastauksista kaikille. Mikä ero näillä on, kun yleensä vian vuoksi valo jää palamaan pysyvästi, nyt siis sammuu, mutta vasta 2 min. päästä?

            Voiko tuolla ym. Bimmerfestin jutulla olla perää eli vikakoodeja muistissa ja "analysointi" viivästyttää valon sammumista? Heidän mukaan ei ole varsinaista vikaa, kun sammuu.

            Kiitos kahvikutsusta, pidetään mielessä
            ---
            X6 -09
            Ex:
            X5 -08
            9 x Mercedes
            740i -98

            Comment

            • MarQu
              Moderator
              • Mar 2006
              • 5520
              • Vaasa

              #7
              MUTU tietoa mutta semmosen käsityksen oon saanu että se Pollaa sitä systeemi tuon 2 minuuttia ja kun se ei löydä varsinaista vikaa se sammuttaa valon. Näissä tunnistematto tapauksissa tämä tarkoittaa sitä että se laukaisee kaikki airbägit kolarin sattuessa varotoimena vaikka apparina ei olisikaan ketään.

              Taas voi heittää tikalla ja kertoa jos olen ihan väärässä tässä asiassa.
              T:MA
              sigpic

              Comment

              • 740i
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 63
                • Vaasa

                #8
                Koodit luettiin ja kuitattiin. Vika poistui; toivotaan, että pitemmäksi aikaa.

                Antoi seuraavat vikakoodit:

                Table 01
                - 11 Supply voltage
                - 14 Seat occupancy passenger

                Onko tietoa, mitä tarkemmin tarkoittavat? Istuimille on myös pressure sensor koodit eli mikäs tämä "penkin hallinta" koodi sitten on?

                Laitoin saman tien kuittauslaitten tilaukseen...
                ---
                X6 -09
                Ex:
                X5 -08
                9 x Mercedes
                740i -98

                Comment

                • jarkko67
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 43
                  • Vantaa

                  #9
                  Maton liitinvika!

                  Kannattaa irroittaa ensin kaapeli akun navasta, sitten apparin tunnistematon liitin. Kontakti-spraytä liittimeen ja takaisin. Mikäli vika ilmenee uudelleen, kannattaa varmaan korvata (juottaa johdot) koko liitin. Sama low voltage vikailmoitus tulee yleensä maton-, kuten myös turvavyön kiristin-vikailmoituksen yhteydessä. Käsittääkseni ko piirien kunto tarkistetaan jännitteestä ja jos piiriin (kuten esim liittimeen) jää liian suuri jännitehäviö seuraa vikailmoitus. Oikaiskoon joku, jos parempaa tietoa...

                  Airbag-piirien viat eivät yleensä ole itsestään kuittaantuvia, eikä vikavalo yleensä sammu, vaan vaatii erillisen kuittauksen.

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5520
                    • Vaasa

                    #10
                    JEps. Toi supply voltage voi tulla esim jos akku on ollu irti tai päässy oikee tyhjäks.
                    Toisesta ei hajuakaan mutta kannattaa se liitin tarkistaa.
                    sigpic

                    Comment

                    • 740i
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 63
                      • Vaasa

                      #11
                      Originally posted by jarkko67 View Post
                      Kannattaa irroittaa ensin kaapeli akun navasta, sitten apparin tunnistematon liitin. Kontakti-spraytä liittimeen ja takaisin. Mikäli vika ilmenee uudelleen, kannattaa varmaan korvata (juottaa johdot) koko liitin. Sama low voltage vikailmoitus tulee yleensä maton-, kuten myös turvavyön kiristin-vikailmoituksen yhteydessä. Käsittääkseni ko piirien kunto tarkistetaan jännitteestä ja jos piiriin (kuten esim liittimeen) jää liian suuri jännitehäviö seuraa vikailmoitus. Oikaiskoon joku, jos parempaa tietoa...

                      Airbag-piirien viat eivät yleensä ole itsestään kuittaantuvia, eikä vikavalo yleensä sammu, vaan vaatii erillisen kuittauksen.
                      Kiitos vinkistä! Kokeilen tätä, jos vika palaa.

                      Onko liitin helpossa paikassa, esim. pääsee käsiksi penkin etupuolelta ja onko liitin vain vedettävissä auki vai onko siinä jokin lukitus?
                      ---
                      X6 -09
                      Ex:
                      X5 -08
                      9 x Mercedes
                      740i -98

                      Comment

                      • 740i
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 63
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by MarQ83 View Post
                        JEps. Toi supply voltage voi tulla esim jos akku on ollu irti tai päässy oikee tyhjäks.
                        Toisesta ei hajuakaan mutta kannattaa se liitin tarkistaa.
                        Webastoa käytän eli tyhjä akku ei ole mikään ihme vaikka verkkovirtalaturia käytänkin, se ei nimittäin ihan riitä, jos webasto on pitempään päällä, jännite pääsee laskemaan. Toki sitten palautuu hetken latauksen jälkeen.
                        ---
                        X6 -09
                        Ex:
                        X5 -08
                        9 x Mercedes
                        740i -98

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2846
                          • South Carelia

                          #13
                          Originally posted by 740i View Post
                          Kiitos vinkistä! Kokeilen tätä, jos vika palaa.

                          Onko liitin helpossa paikassa, esim. pääsee käsiksi penkin etupuolelta ja onko liitin vain vedettävissä auki vai onko siinä jokin lukitus?
                          Omassa ex-autossa(E39) liitin oli suht käsiteltävissä etupuolelta penkin alla vaikka ahdasta siellä on... Liittimessä oli jonkinlainen tuplalukitus ja meni hetki ennenkuin tajusin miten se aukeaa, ihan looginen systeemi siinä on...
                          Sitten vaan liitin auki ja sähköCRC:tä sekaan ja liitin lukituksineen kiinni !!
                          Itsellä ainakin auttoi turhanpäiväiseen airbag-valon satunnaiseen syttymiseen...
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • MarQu
                            Moderator
                            • Mar 2006
                            • 5520
                            • Vaasa

                            #14
                            Riippuu vissii mallista missä on mä pääsin penkin takakauttaa hyvin käsiks. Tosin en tiiä miten´se kiinnitys on kun omassa ne piuhat ja matto puuttu
                            sigpic

                            Comment

                            • 740i
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 63
                              • Vaasa

                              #15
                              Tähän päivitystä sen verran, että airbag valo alkoi lopulta syttymään uudestaan ja uudestaan aina, kun joku oli istunut apukuskin penkille (kuittauksista huolimatta, vikakoodina aina Table 01, Code 14). Valo paloi tuon 2 minuuttia aina startin jälkeen. Lopulta vaihdoin uuden tunnistinmaton ja kaikki taas ok!

                              Homma oli todella helppo, vaikka sitä etukäteen epäilin, kiitos näiden ohjeiden:



                              As for a long detailed write-up, there won't be one. Rhett's heated seat retrofit is so detailed that it needs no improvement. Heated Front Seat Install - complete (MANY pics) by Rhett Just follow the instructions for the lower part of the seat. No need to take the back of the seat off, remove he


                              This is my very comprehensive write up on how to install a heated seat kit into a 2000 740iL. The one I purchased, Heizgerat Setzt II Seat Heaters, came from www.autowarm.com (eBay for $163 for both seats). I will tell about my opinions at the end of the write up, but for now here is almost e

                              (Tässä asennetaan penkinlämmitys, mutta hyviä kuvia kuinka irrotus tapahtuu)
                              Last edited by 740i; 03-06-2008, 09:06.
                              ---
                              X6 -09
                              Ex:
                              X5 -08
                              9 x Mercedes
                              740i -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎