Olisi tarkoitus hankkia seuraavanlainen kulkupeli automaattilaatikolla, kiikarissa olevalla autolla on ajettu 294tkm. ja se mietityttää tuon laatikon suhteen. Autossa on täydellinen huoltokirja ja siistin näkösessä kunnossa oleva ruosteeton suomi-auto. Stressaanko liikaa noitten kilometrien suhteen laatikon kestävyyteen liittyen vai voisiko tuon jo käydä ostamassa ilman suurempaa vaihteisto pelkoa?
Asiantuntevia mielipiteitä kaivataan pikaisesti :think
E38 740ia -95 automaatin kestävyydestä
Collapse
X
-
moi.Originally posted by Marko.K View PostOlisi tarkoitus hankkia seuraavanlainen kulkupeli automaattilaatikolla, kiikarissa olevalla autolla on ajettu 294tkm. ja se mietityttää tuon laatikon suhteen. Autossa on täydellinen huoltokirja ja siistin näkösessä kunnossa oleva ruosteeton suomi-auto. Stressaanko liikaa noitten kilometrien suhteen laatikon kestävyyteen liittyen vai voisiko tuon jo käydä ostamassa ilman suurempaa vaihteisto pelkoa?
Asiantuntevia mielipiteitä kaivataan pikaisesti :think
kaverilla on 740 -95 ajettu 320000 ja laatikossa ei koskaan ollu mitään vikaa
omalla ajettu 248000 ja ei ongelmia.
-
Mikä on valmistuskuukausi? Loppuvuoden mallit on varmimmin päivitetty niiden ensimmäisten lastentaudeista, kuulaviat ym. Varmaa tietoa tuosta päivitysajankohdasta kun ei ole vielä näkynyt. Tosin moni on kommentoinut, että jos ei ole 300tkm mennessä poikinut (kuula-/pakkirumpuviat), niin sitten kestää toisenkin mokoman.Originally posted by Marko.K View PostStressaanko liikaa noitten kilometrien suhteen laatikon kestävyyteen liittyen vai voisiko tuon jo käydä ostamassa ilman suurempaa vaihteisto pelkoa?
Rakenteellisen kestävyyden puolesta ei pitäisi huolia olla, sama laatikko on käytössä 750 malleissa, joten 740 voimavaroihin nähden laatikko on mukavasti ylimitoitettu.
Omallahan on takana vasta 200 tkm. Matka jatkuu...6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Valmistus ajankohta on 11/95, auto on on ollut lääkeyhtymän edustusautona vm. -05 asti ja sen jälkeisellä omistajalla Espoo-Mäntsälä työmatka ajossa...Laakkosen täydellinen huoltokirja, viimeksi huollettu 284tkm...nyt mittarissa 294tkm. Tulevalla viikolla pitäisi lähteä suorittamaan koeajo...onko jotain vinkkejä mitä kannattaisi autosta erityisesti tarkistaa???Originally posted by Erich View PostMikä on valmistuskuukausi? Loppuvuoden mallit on varmimmin päivitetty niiden ensimmäisten lastentaudeista, kuulaviat ym. Varmaa tietoa tuosta päivitysajankohdasta kun ei ole vielä näkynyt. Tosin moni on kommentoinut, että jos ei ole 300tkm mennessä poikinut (kuula-/pakkirumpuviat), niin sitten kestää toisenkin mokoman.
Rakenteellisen kestävyyden puolesta ei pitäisi huolia olla, sama laatikko on käytössä 750 malleissa, joten 740 voimavaroihin nähden laatikko on mukavasti ylimitoitettu.
Omallahan on takana vasta 200 tkm. Matka jatkuu...F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Eli -96 mallinen... ei tuossa enää pitäisi laatikkomurheita olla, siis niitä surullisen kuuluisia.Originally posted by Marko.K View PostValmistus ajankohta on 11/95, auto on on ollut lääkeyhtymän edustusautona vm. -05 asti ja sen jälkeisellä omistajalla Espoo-Mäntsälä työmatka ajossa...
No tuossa tapauksessa mua kiinnostaisi eniten se huoltokirja ja sen merkinnät + kuitit. Kuten myös tärinät maantienopeuksissa (erityisesti 80 km/h) sekä ajon vakaus/vetely. Tuohon vielä päälle kaikkien varusteiden toiminnan testaus. Kaikki muu ihan normaalisti..?Originally posted by Marko.K View PostLaakkosen täydellinen huoltokirja, viimeksi huollettu 284tkm...nyt mittarissa 294tkm. Tulevalla viikolla pitäisi lähteä suorittamaan koeajo...onko jotain vinkkejä mitä kannattaisi autosta erityisesti tarkistaa???6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Sehän olisi hyvä jos tuolla konstilla ratkeaisi :think, sen näkisi tottakai näkisi vasta ostamisen jälkeen.
Ei nyt jaksa alkaa foorumia kaivamaan läpi onko miten harvinaista että näistä olisi laatikoita levinnyt (ei steptronic)? Luulisi kyllä että olisi erilaiset oireet jos laatikko on totaalisesti sanomassa sopimusta irti, mutta eihän sitä tiedä.Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
Soita myyjälle ja käske irroittamaan akku vähäksi aikaa ennen koeajoa.Originally posted by Bimer View PostSehän olisi hyvä jos tuolla konstilla ratkeaisi :think, sen näkisi tottakai näkisi vasta ostamisen jälkeen.
Ei nyt jaksa alkaa foorumia kaivamaan läpi onko miten harvinaista että näistä olisi laatikoita levinnyt (ei steptronic)? Luulisi kyllä että olisi erilaiset oireet jos laatikko on totaalisesti sanomassa sopimusta irti, mutta eihän sitä tiedä.
Comment
-

Comment