Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-38 alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmeri-1
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 17

    e-38 alusta?

    Hommasin juuri e-38 740:seen jouset fk edessä madallus -35mm ja takana -20,saschin super-touring iskunvaimentimet!!Pitäisi alkaa kasaileen noiden kuoliintuneiden tilalle.samalla pyöränlaakerit!
    Minkäköhänlainen alustasta tulee noilla fk:n ja saschin palikoilla??
    Onko kokemuksia?(paikallaan 18" vanteet 40 sarjan merkkikumeilla)Konit olisin halunnut mutta tuntui suomessa olevan mahdotonta...Ei tarvi tulla mikään kivireki mutta sais olla kuitenki mahdollisimman hyvä ajaa!Paras iskari-jousi yhdistelmä minkä olen itse aikaisempiin autoihini laittanut on
    ehdottomasti H&R jouset ja bilsteinin sprintit lyhennetyillä varsilla 18"
    40 sarjan kumeilla!Huonosti saatavilla tuota alustaosaa e-38 tokihan se on
    hyvä ajaa jo vakionakin..mutta aina pitäis ees vähän parantaa...
    Kertokaa kokemuksia!!fk:n könig motorsport sarjan olen kuullut niin monelta
    olevan lian jäykkä etten arvannut hankkia....Miten on??
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Jousista en tiedä, mutta super touringit on pehmeimmät mahdolliset iskarit, jotka e38 saa. Näin ainakin kertoo yleinen mielipide ja itse kans samaa mieltä.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • bimmeri-1
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 17

      #3
      Nyt alla..

      Nyt on alustan palikat paikoillaan ja auto on hyvässä ryhdissä.ollut jo muutaman viikon paikoillaan ja on laskeutunut kohdalleen.
      Tuli oikeastaan melkein mitä halusinkin,lievä etunoja ja ei madaltunut liikaa,eli
      pystyy vielä ajamaan normaalisti!On tosiaan suht pehmeä,Vaikka noitten iskareiden vannottiin olevan jonkin verran vakio kaasuja jäykemmät...
      Mutta ihan jees kun ei nyt ollut tarkoitus tehdäkkään mitään rata-alustaa..
      Jos joku haluaa alustastaan jäykän ja kunnon madalluksen niin kannattaa hommata jotkin muut.Mutta kuten sanottu käyttö autoon soppeli!
      HUOM OSTAN ETUPUSKURIN JOKO VAKIO TAI HAMANN,SCHNIZER,ALPINA,MITKÄÄN M-5 LASIKUITUREPLIKAT EI KELPAA...HELMOJAKIN JA MUUTAKIN SAA TARJOTA JOS JOLLAKULLA NURKISSA PYÖRISI.....

      Comment

      • biiemdabljuu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 156

        #4
        Mitä maksoi?

        Ja mistä ostit?
        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

        Comment

        • Bad boy bmw
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 80
          • P-savo tuusniemi

          #5
          Ite laitoin kans pari viikkoo sitten seiskan alle fk jouset 35/40 ja iskareina on sachs superit ja en voi olla kuin tyytyväinen alustaan,pelkäsin että tulee pinta kova mut ihan mielyttävän jämäkkä tuli.Jouset hankin autovaruste.net:stä ja hintaa oli 164 euroo.

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #6
            Mulla on E38 740 8/94:ssä EDC-alusta. Pitäs saada ainakin keulaa tonttiin jonku verran. Voiko alkuperäset tolpat vaihtaa esim. tämän linkin Sachsin Super Touringeihin?



            Tuleekohan noiden iskarien mukana myös iskaritolpat uudet? Alkaa olemaan hieman hapettumaa jousilautasissa ja pitäs vaihtaa koko paska samalla. Mitä kikkailuja pitää tehdä, jos eteen nakkaan nuo Sachsit, että ajotietokone ei ilmoittele mitään EDC:stä. Apuja kaivattas kun ei ole aikasempaa kokemusta näistä tasonsäädöllisistä alustoista.
            Last edited by Behemoth; 31-01-2009, 23:29.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by bimmeri-1 View Post
              ...(paikallaan 18" vanteet 40 sarjan merkkikumeilla)
              Eikös nuo nyt ole hieman alimittaiset e38:siin? Vai onko nuo erityisen leveät sitten?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Allekirjoittaneen vanhassa autossa oli orkkis-EDC korvattu saschin super touringeilla. Iskarit ja jouset uusia, takaiskarien yläpäät kans, muut osat vakiot. Ei herjoja ja EDC toiminnassa normaalisti, johdot vaan iskareista irti. Ei herjoja.

                Originally posted by Behemoth View Post
                Mulla on E38 740 8/94:ssä EDC-alusta. Pitäs saada ainakin keulaa tonttiin jonku verran. Voiko alkuperäset tolpat vaihtaa esim. tämän linkin Sachsin Super Touringeihin?



                Tuleekohan noiden iskarien mukana myös iskaritolpat uudet? Alkaa olemaan hieman hapettumaa jousilautasissa ja pitäs vaihtaa koko paska samalla. Mitä kikkailuja pitää tehdä, jos eteen nakkaan nuo Sachsit, että ajotietokone ei ilmoittele mitään EDC:stä. Apuja kaivattas kun ei ole aikasempaa kokemusta näistä tasonsäädöllisistä alustoista.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 562

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Allekirjoittaneen vanhassa autossa oli orkkis-EDC korvattu saschin super touringeilla. Iskarit ja jouset uusia, takaiskarien yläpäät kans, muut osat vakiot. Ei herjoja ja EDC toiminnassa normaalisti, johdot vaan iskareista irti. Ei herjoja.
                  Siis laitoit ihan normaalit Sachsit, jotka ei ollu tarkotettu EDC-alustaiselle E38:lle? Ku noita näytetään myyvän myös sellaisia, jotka on autoihin joissa on EDC...ilmeisesti tuommoset laittaa, jos haluaa vielä käyttää tätä EDC:tä. Itellä ei tarvetta koko EDC:lle kuhan saan tonttiin.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • Behemoth
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 562

                    #10
                    Ilmeisesti madallusjousilla ei sitten ole merkitystä onko EDC vai ei. Joissakin vaan madallusjousissakin mainitaan tämä EDC-ehto. Katellu ebaystä tuommosia AP Fahrwerken jousia, jotka pudottaa keulasta -40. Hinta 60€:n kieppeillä, joten ei ainakaan hinnalla pilattu.
                    E66 730Ld LCI

                    ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Noi AP:n jouset on hyvät, viimeks kun tilasin niin hintaa tuli posteineen ~100e. Onko jousien hinnat tippunu, vai oonko huonosta paikasta tilannu Noita vois muutaman setin tilata itelle jemmaan ja kaverille.

                      Ja tosiaan, mikään noista osista, mitä tonne aiempaan laitettiin ei ollu EDC:lle tarkotettuja.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • juzu3
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 237

                        #12
                        Kyselin jo toisessa topikissa tätä mutta en saanut vastausta. Voiko autoon jossa on EDC laittaa pelkkiä madallusjousia vakio EDC iskareiden kanssa. Tarkoitus olis ihan vähän saada tiputettua lähinnä etupäätä alemmas.
                        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                        MB Vito 116cdi 4x4 special
                        BMW E92 320d
                        Kawasaki Z750
                        EX:
                        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 562

                          #13
                          Originally posted by juzu3 View Post
                          Kyselin jo toisessa topikissa tätä mutta en saanut vastausta. Voiko autoon jossa on EDC laittaa pelkkiä madallusjousia vakio EDC iskareiden kanssa. Tarkoitus olis ihan vähän saada tiputettua lähinnä etupäätä alemmas.
                          Käsittääkseni voi laittaa, mutta EDC-iskarien elinikä lyhenee merkittävästi kun laittaa madallusjouset niihin.
                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎