Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740i karkeat startit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami83
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 189
    • Pori

    e38 740i karkeat startit

    Joo elikkäs m60b40 moottorilla varustettu seiskani lähtee varsinkin kylmänä hieman huonosti käyntiin, noin 5 ensimmäistä sekuntia käynti on todella karkeaa, kuin kävisi vajaapyttyisenä, mutta sitten käynti tasaantuu normaaliksi.
    Entisessä autossani joka oli varustettu samalla moottorilla ei ikinä ollut vastaavaa häikkää.. Auto lähtee kyllä aina ekalla startilla ja heti käyntiin, mutta hieman toi käynnin karkeus haittaa. Auto ei myöskään sammuile itekseen tms. Kun moottori on lämmin ongelma ei ole yhtä paha/ongelmaa ei esiinny lainkaan. Voiskohan vika olla jossain asennontunnistimessa?:think vai bensapuolella? autosta ei ole luettu vikakoodeja.. vielä
    F11 520d Alpinweiß

    Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Milloinka sytytystulpat on viimeksi vaihdettu? :think
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • sami83
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 189
      • Pori

      #3
      Originally posted by Juhis View Post
      Milloinka sytytystulpat on viimeksi vaihdettu? :think
      itekkin epäilin tuota tulppahommaa, mutta huoltovihon mukaan on vaihdettu viime joulukuussa, n. 13 tkm sitten, eli periaatteessa ei vikakaan vois niissä olla? ite oon rullannu tolla n 7 tkm ja vika on ollut läsnä aikalailla kokoajan. huoltovihon mukaan tulpat ois tällä hetkellä NGK FR7LDC+ mikä kait on se mikä pitääkin?:think
      voishan sitä tietty koittaa vaihtaa noi vaikka muun merkkisiin ja kattoo mitä tapahtuu.
      F11 520d Alpinweiß

      Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #4
        Originally posted by sami83 View Post
        itekkin epäilin tuota tulppahommaa, mutta huoltovihon mukaan on vaihdettu viime joulukuussa, n. 13 tkm sitten, eli periaatteessa ei vikakaan vois niissä olla? ite oon rullannu tolla n 7 tkm ja vika on ollut läsnä aikalailla kokoajan. huoltovihon mukaan tulpat ois tällä hetkellä NGK FR7LDC+ mikä kait on se mikä pitääkin?:think
        voishan sitä tietty koittaa vaihtaa noi vaikka muun merkkisiin ja kattoo mitä tapahtuu.
        Väärä tulppa... Pitäisi olla F7LDCR, noissa on eri tyypin vastukset. Ja tuohan on Bosch tyyppi, ei NGK. Mutta aiheuttaako juuri tuo sen ongelman, sitä en osaa sanoa.

        Ovatko venttiilikopat jo vuotaneet tulppien ja puolien kolot täyteen öljyä? Kannattaa tarkistaa.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • sami83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 189
          • Pori

          #5
          Originally posted by Erich View Post
          Väärä tulppa... Pitäisi olla F7LDCR, noissa on eri tyypin vastukset. Ja tuohan on Bosch tyyppi, ei NGK. Mutta aiheuttaako juuri tuo sen ongelman, sitä en osaa sanoa.

          Ovatko venttiilikopat jo vuotaneet tulppien ja puolien kolot täyteen öljyä? Kannattaa tarkistaa.
          juuh, oon tästä justiin lähössä tulppakaupoille. tuli tosta mieleen et juuri tuossa entisessä viisnelikymppisessä kun vaihdoin tulpat niin oli ne kolot jonku verran öljyssä
          F11 520d Alpinweiß

          Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

          Comment

          • sami83
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 189
            • Pori

            #6
            nonii, tulpat vaihdettu, laitoin NGK BKR6EK. muistaakseni oon käyttäny noita samoja entisissäkin vehkeissä hyvällä menestyksellä. sen huomasin että pelkääjän puolella noi tulpat, noh, melkei ui öljyssä niissä kuopissa. kuskin puoli oli kuiva. huoltovihon mukaan kuskin puolelle on tosin vaihdettu pari vuotta sitten "venttiilikopan tiiviste ja jakopäänkopan pystytiiviste". ei tuo öljy noissa tulpissa varmaan hyväksikään ole:think
            mutta kun starttasin olin huomaavinani että moottori kävi jotenkin tasaisemmin ja sivistyneemmin kuin ennen.. pitää katsoa mitä se huomenna sanoo kun moottori on taas hiukan viileämpi.
            F11 520d Alpinweiß

            Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by sami83 View Post
              nonii, tulpat vaihdettu, laitoin NGK BKR6EK. muistaakseni oon käyttäny noita samoja entisissäkin vehkeissä hyvällä menestyksellä. sen huomasin että pelkääjän puolella noi tulpat, noh, melkei ui öljyssä niissä kuopissa. kuskin puoli oli kuiva. huoltovihon mukaan kuskin puolelle on tosin vaihdettu pari vuotta sitten "venttiilikopan tiiviste ja jakopäänkopan pystytiiviste". ei tuo öljy noissa tulpissa varmaan hyväksikään ole:think
              mutta kun starttasin olin huomaavinani että moottori kävi jotenkin tasaisemmin ja sivistyneemmin kuin ennen.. pitää katsoa mitä se huomenna sanoo kun moottori on taas hiukan viileämpi.
              Nuo tiivisteiden vuodot ovat tyyppivika, joita usein vielä yritetään "korjailla" lisäkiristyksellä joka vain pahentaa asiaa. Tulpan valintaan kannattaa myös kiinnittää huomiota, FR7LDC ei edelleenkään ole sama tai vastaava kuin F7LDCR (tämä kannattaa kertoa mm. motonetin myyjille että saisivat luettelonsa pikkuhiljaa päivitettyä), NGK BKR6EK on kyllä sopiva ja myös vastaava kuin F7LDCR.

              Comment

              • sami83
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 189
                • Pori

                #8
                joo eipä ollut tulppien vaihdolla vaikutusta tuohon ongelmaan.. ompa ainakin uudet tulpat nyt sitten.
                F11 520d Alpinweiß

                Ex: E91, E53, E46, E38, 2 x E34

                Comment

                • Mohko
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 164
                  • Rauma

                  #9
                  Törkeästi lainaamaan toisten ketjuja kun aihe vähän liippaa läheltä.

                  Mistähän kannattaa lähteä etsimään syytä kun tyhjäkäynti pyörii kokoajan n. 1000rpm kohdilla?

                  Tulpat menee vaihtoon ainakin ens viikolla, mitä muuta kannattaisi samalla katsoa? Ilmanputsarin vaihto?
                  F15 X5 40e -17
                  G30 530e -20
                  Honda CBR XX


                  EX:
                  E38 730
                  E34 525
                  E36 325
                  Honda CBR 1000F
                  206 GTI
                  E60 lci 530D 08
                  F20 114i Msport
                  E30 320i Cabrio 90 old school
                  F30 330e M-Sport -17

                  Comment

                  • tomippa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 656
                    • pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by Mohko View Post
                    Törkeästi lainaamaan toisten ketjuja kun aihe vähän liippaa läheltä.

                    Mistähän kannattaa lähteä etsimään syytä kun tyhjäkäynti pyörii kokoajan n. 1000rpm kohdilla?

                    Tulpat menee vaihtoon ainakin ens viikolla, mitä muuta kannattaisi samalla katsoa? Ilmanputsarin vaihto?
                    Tyhjäkäynnin säätöventtiili?
                    Osa numero 9

                    Comment

                    • Mohko
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 164
                      • Rauma

                      #11
                      Palataanpa aiheeseen.. tulpat tuli vaihdettua, yks tulppa oli hukannut kärkensä jonnekkin sylinterin uumeniin.. kiva

                      Korkea joutokäynti paikallistettu vakkarin vaijeriin, ei palauttanut kunnolla kun anto kaasua vaan jäi kantamaan ja näin joutokäynti nousi liikaa. Tarvii hommata alkuperäiset osat ja poistaa patentti.

                      Tuo osa 9. tarvii viel ottaa irti ja puhdistaa. Sekä vaihtaa ilmansuodatin, näytti olevan ainakin 20tkm ajettu
                      F15 X5 40e -17
                      G30 530e -20
                      Honda CBR XX


                      EX:
                      E38 730
                      E34 525
                      E36 325
                      Honda CBR 1000F
                      206 GTI
                      E60 lci 530D 08
                      F20 114i Msport
                      E30 320i Cabrio 90 old school
                      F30 330e M-Sport -17

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎