Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 laatikon nollaus jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    E38 laatikon nollaus jne.

    Mikäli oon oikeen käsittänyt, on tuossa seiskassa oppiva ATC laatikko joka mukautuu ajajan tottumuksiin. Miten tuon saa nollattua kun omistaja/kuski autossa vaihtuu? Netistä löysin tiedon että akku irti ja kaapelit yhteen (ei siis akun navat) mutta kuulostaa oudolta?

    Entäpä minkälaista ääntä tuo M62TU kone pitää tyhjäkäynnillä normaalisti? Pieni raksutus hämää itseä, onko ominaisuus vai vika?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • KV1
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 410
    • Suomi

    #2
    Tuossa jotain asiaan liittyvää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=131922
    E36 M3 -osia myynnissä
    E36 M3 -projekti

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Laatikko oppii kuljettaja erot ihan hetkessä.

      Laatikonkulumista kompensoivan oppimisen saa nollattua vikakoodienlukulaitteilla, onko siitä mitään hyötyä on toinen asia...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Tää selvä, kiitoksia vastauksista. Kattelin tuolta KV1 linkittämästä keskustelusta ja löyty tosiaan bemarin dokumentit laatikon toiminnasta.
        Tuli lukastua ja ei voi ku ihmetellä kuin paljo erilaisia muuttujia laatikon toimintaan on


        Pari kysymystä kyllä tuosta koneesta (M62TUB44) vielä herännyt, kysytään nyt samassa. Tyyliin onko normaalia...
        - "FUEL TANK BREATHER VALVE" naksuttaa auki-kiinni välillä kun kone on lämmin, kylmänä ei tee tätä. Naksutus menee kierrosten tahtiin, ominaisuus vai vika? Eli idea tuossa kait on johtaa tankin höyryt imusarjaa normaalisti ja kun kone käy, sulkea tuo venttiili.
        - Ylä- sekä alavesiletku pullistuu keskeltä aika voimakkaasti kun kone on kuuma. Säiliössä 2barin korkki. Onko letkuissa vikaa, liian suuret paineet vaiko ihan normaalia?
        - Vähän dieselimäinen raksutus kuumana, tasanen eikä kovin äänekäs
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          Originally posted by Supa View Post

          - Ylä- sekä alavesiletku pullistuu keskeltä aika voimakkaasti kun kone on kuuma. Säiliössä 2barin korkki. Onko letkuissa vikaa, liian suuret paineet vaiko ihan normaalia?
          - Vähän dieselimäinen raksutus kuumana, tasanen eikä kovin äänekäs
          Onko vaihdettu vesipumppua?Tuo ylävesiletkun pullistuminen vois johtua siitä,että vesipumppu on menossa(itsellä teki samaa kun vesipumppu meni).Vaihda se ylävesiletku kuitenkin ennen kuin se räjähtää,koska siitä on mennyt jo kudokset paskaksi, jos se pullistuu(maksaa noin 28€ merkkiliikkeestä).Ja tuo raksutus vaikkutas kuuluvan melkein jokaisesta m62 koneesta,joten ei syytä huoleen..
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Vehkis View Post
            Onko vaihdettu vesipumppua?Tuo ylävesiletkun pullistuminen vois johtua siitä,että vesipumppu on menossa(itsellä teki samaa kun vesipumppu meni).Vaihda se ylävesiletku kuitenkin ennen kuin se räjähtää,koska siitä on mennyt jo kudokset paskaksi, jos se pullistuu(maksaa noin 28€ merkkiliikkeestä).Ja tuo raksutus vaikkutas kuuluvan melkein jokaisesta m62 koneesta,joten ei syytä huoleen..
            Just tehty koneremppaa ja samalla vaihdoin vesipumpun ja termarin. Joo täytyy varmaankin pistää tilaukseen, tuntuu pehmeeltäkin kun painelee. Oon lueskellun jenkkilän puolelta että tuo kone olis jokseenki herkkä jäähdytysjärjestelmän vioille. Koneen takana oleva letku on vaihdettu jo ja näköjään syylarikin, säiliö oli orggis vielä, meneeköhän moinen helposti paskaks?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • MarkoS
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 73
              • Mikkeli

              #7
              .Ja tuo raksutus vaikkutas kuuluvan melkein jokaisesta m62 koneesta,joten ei syytä huoleen..
              Mistähän tuo releen raksutus johtuu? Omassa M73:ssa kuuluu koko ajan toisesta venttiilistä jatkuvasti. Mitään tuohon viittaavaa vikakoodia ei löydy.

              Lieneekö vika itse venttiilissä vai sen ohjauksessa?

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                #8
                TU:ssa raksuttaa vanokset lämpimänä, kuten s62, jos alkuperäistä tavaraa +200tkm

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎