Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750 M73B54 käyttökokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 274

    E38 750 M73B54 käyttökokemuksia?

    Millaisia käyttökokemuksia on E38 750-mallista?

    Ilmeisesti 1998 M73TUB54 korvasi M73B54 moottorin. Mitä tuo TU-malli tuo mukanaan? Miten pääpiirteittäin M73 eroaa M70 vanhemmasta moottorista? (Meniköhän nyt oikein..) E65/E66 neliventtiilivanos onkin jo taas melko hienoa tekniikkaa. Tuo jäi epäselväksi, että milä tekniikalla tuossa E38:ssa on sytkä toteutettu. ETK:ta vilkuilemalla oli samalla sivulla COP:ia ja toisaalta tavallista jakajaa?

    Nuo 750-mallit tuntuu olevan näin KVG-metodilla tarkasteltuna hyvin paljon kuulomutuarvioiden värittämiä ja olisikin mielenkiintoista kuulla autojen varsinaisilta omistajilta käyttökokemuksia, mitä on joutunut/saanut vaihtaa, onko huolloissa jotain erityistä huomioitavaa, eroaako 750:n osien hinnoittelu muista BMW-osista (osa varmasti samaa autojen keskenkin)?

    Itse en jotenkin jaksa uskoa, että tuo V12 olisi sen erikoisempaa tekniikkaa. 740iA tuli koeajettua ja tuote vaikutti hienolta, mutta 750iA olisi mukavan eksoottinen tutkia ja nähdä. Tyyppivikoja olen jonkun verran kartoittanut netistä eikä mitään järin ihmeellistä ole tullut vastaan...vielä.
    Last edited by Patriot; 28-09-2008, 12:34.
    E39 540iA M62TUB44
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    #2
    Tämä kiinnostaa itseäkin...?

    Comment

    • JoniB
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 551
      • Lappeenranta

      #3
      No ihan hyviä pelejähän nuo tuntuisi olevan..
      Toisin kuin tämä, liekö maanantaipäivän kappale
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=750

      Semmosta minulla oli

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎