Moro, eli sellaista vaivaa, että puhallin ei puhalla ilmaa tuulilasille ollenkaan. Jaloille tulee lämmintä, mutta mistään muualta ei lämmintä ilmaa tule. Kylmää ilmaa tulee keskisuulakkeista pelkääjän puolelta kuskin puolelta ei tule mitään. Autossa on automaatti ilmastointi ja vuosimallia-94. Kaikki apu olisi tarpeen. Kiitos etukäteen jos vain joku viitsii vastata
e38 puhallin ongelmaa
Collapse
X
-
Kannattaa käydä luetuttaan vikakoodit. Jos ei ole mitään vikoja niin ilmastoinnin ohjainlaite voipi olla rikki.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
Ei puhalla tuulilasiin
Heps.. onko kellään tietoa tästä. Itselläni sama ongelma eli ei puhalla tuulilasiin ollenkaan. Käytin auton just aika sikamaisen kalliissa huollossa jossa vaihettiin autoon lämppärin moottori, etuvastus sekä lämppärin kenno. Nyt sen huollon jälkeen ei puhalla tuulilasille ollenkaan. Samaten kun laittaa sen tuulilasin sulatusnapin pohjaan menee puhallusnopeus täysille kuten pitääkin mutta tuulilasille ei ilmaa tule ollenkaan. Sitävastoin jaloille tuleva puhallus tulee sitten täysillä. Onko siitä menossa se ohjauslogiikka, joka kyllä pelasi ennen tuota saatananmoista savottaa, vai onko siellä remontin yhteydessä voitu kytkeä jotain väärin tai jättää jotain kytkemättä? Alkaa repeämään pelihousut pikkuhiljaa tän remontin kanssa.
Comment
-
Eikös tuommoinen ole ihan selvä takuukorjauksen paikka, eli ei muuta kuin auto takaisin liikkeeseen. Ohjausyksikön vika on suhteellisen harvinainen, että ei kannata kerralla nielaista jos joku semmoisen vaihtoa ehdottaakin. Todennäköisimmin askelmoottorilta on johdot irti tai jokin läppien säätömoottori pois paikoiltaan. Noitakin ohjausyksiköitä voidaan myös korjata, jos vika kuitenkin siinä sattuisi olemaan, vaikka tuskin tässä tapauksessa.Originally posted by Termostaatti View PostHeps.. onko kellään tietoa tästä. Itselläni sama ongelma eli ei puhalla tuulilasiin ollenkaan. Käytin auton just aika sikamaisen kalliissa huollossa jossa vaihettiin autoon lämppärin moottori, etuvastus sekä lämppärin kenno. Nyt sen huollon jälkeen ei puhalla tuulilasille ollenkaan. Samaten kun laittaa sen tuulilasin sulatusnapin pohjaan menee puhallusnopeus täysille kuten pitääkin mutta tuulilasille ei ilmaa tule ollenkaan. Sitävastoin jaloille tuleva puhallus tulee sitten täysillä. Onko siitä menossa se ohjauslogiikka, joka kyllä pelasi ennen tuota saatananmoista savottaa, vai onko siellä remontin yhteydessä voitu kytkeä jotain väärin tai jättää jotain kytkemättä? Alkaa repeämään pelihousut pikkuhiljaa tän remontin kanssa.
Comment
-
Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että huolto on laittanut läppiä ohjaavat moottorit eri paikkoihin kuin mistä ne on otettu irti. Väyläohjattuja kun ovat, kukin moottori sisältää tunnistekoodin, ja ohjainyksikkö ohjaa jokaista moottoria tunnistekoodin perusteella. Jos (=kun) moottoreiden paikat vaihtaa, ohjautuu väärät läpät...Originally posted by Termostaatti View PostHeps.. onko kellään tietoa tästä. Itselläni sama ongelma eli ei puhalla tuulilasiin ollenkaan. Käytin auton just aika sikamaisen kalliissa huollossa jossa vaihettiin autoon lämppärin moottori, etuvastus sekä lämppärin kenno. Nyt sen huollon jälkeen ei puhalla tuulilasille ollenkaan. Samaten kun laittaa sen tuulilasin sulatusnapin pohjaan menee puhallusnopeus täysille kuten pitääkin mutta tuulilasille ei ilmaa tule ollenkaan. Sitävastoin jaloille tuleva puhallus tulee sitten täysillä. Onko siitä menossa se ohjauslogiikka, joka kyllä pelasi ennen tuota saatananmoista savottaa, vai onko siellä remontin yhteydessä voitu kytkeä jotain väärin tai jättää jotain kytkemättä? Alkaa repeämään pelihousut pikkuhiljaa tän remontin kanssa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Jees. Jotain tällaista ounastelinkin. Auto menossa takuuhuoltoon, mutta vasta ens viikolla. Päivittelen tietoa mikä siinä sitten oli menny vikaan.
Comment
-
Toisaalta E38 vanhempi rulla-mallinen IHKA ohjain on käytännössä havaittu erittäin epäluotettavaksi. Itselläni on niitä kolme kappaletta hyllyssä, kaikki enemmän ja vähemmän seonneita. Aika moneen -94 ja -95 malliseen tuon tilalle on vaihdettu se uudempi malli jossain vaiheessa vessan elinkaarta. Uudemmissa malleissa ei niin usein esiinny niitä pikselivikojakaan, mitkä riivasivat järjestään kaikkia vanhempia.Originally posted by WSE1 View PostOhjausyksikön vika on suhteellisen harvinainen, että ei kannata kerralla nielaista jos joku semmoisen vaihtoa ehdottaakin.
Oletko korjaillut noita ihkoja, onko kokemusta näiden sielunelämästä?Originally posted by WSE1 View PostNoitakin ohjausyksiköitä voidaan myös korjata, jos vika kuitenkin siinä sattuisi olemaan, vaikka tuskin tässä tapauksessa.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Rakaistu
Eli syyllinen oli lopulta remontin aikana jäänyt huono kontakti jossain liittimessä. Tarkempaa tietoa ei ole mikä piuha, mut liitin kiinni ja kaikki pelaa
ja päivän kestäny purku/kasaus tehtiin tottakai takuutyönä.
Alunperin puhaltamisen loppumiseen oli syyllinen lämppärin etuvastus, joka ympärille saksalainen insinööri on auton sitten ansioituneesti kasannut.
Comment
Comment