Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 730i osto?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wiilllee
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 91

e38 730i osto?

olen aikeissa ostaa otsikon mukaisen auton koska rupeaa e36 325 coupe käymään vähän ahtaaks.minkälainen peli tommonen 7-sarjalainen on et onko tommoses kuinka paljon kalliimmat käyttö kustannukset ku e36?paljon vikoja?eniten huolestuttaa et minälainen ero on kulkupuolella verrattuna 325 kun on toi isompi auto kuitenkin?jos joku olis tehny samanlaisen vaihdon et onko ollu tyytyväinen....
  • biiemdabljuu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 156

Eroa kuin yöllä ja päivällä

Originally posted by wiilllee View Post
    olen aikeissa ostaa otsikon mukaisen auton koska rupeaa e36 325 coupe käymään vähän ahtaaks.minkälainen peli tommonen 7-sarjalainen on et onko tommoses kuinka paljon kalliimmat käyttö kustannukset ku e36?paljon vikoja?eniten huolestuttaa et minälainen ero on kulkupuolella verrattuna 325 kun on toi isompi auto kuitenkin?jos joku olis tehny samanlaisen vaihdon et onko ollu tyytyväinen....
    Eli parempaan vaihtuu ehdottomasti, loppuu narinat ja kolinat. Itselläni meni e36 325 coupe > e39 523 > e38 730i ja oli se viimeinen ehdottomasti paras auto. Noistahan ei mikään ole urheiluauto mutta kulkupuoli oli riittävä kaikissa autoissa. Nyt alla palvelee nöyrä e36 325 TDS touring ja tallissa lepää e32 750i.

Varaosat samoissa hinnoissa ainakin Motonetin tiskillä ja tosiaan laatiero huomattava, seiska on aina seiska.
    "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

Comment

• jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

Kulkupuolessakin tulee olemaan eroa, varsinkin jos kolmonen on manuaali ja seiska tomaatti. Osta 740 manuaali tai 750 jos kulkua pitää löytyä enemmän ku kolmosesta. Varsinki paikoiltaan lähdöt on tomaatilla hieman verkkaisempia.. Seiskassa myös vauhti tuntuu paljon vähemmän ku kolmosessa, mutta sehän on vaan hyvä juttu
      -after all is said and done more is said than done-

Comment

• wiilllee
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 91

missäköhän kulutus pyörii kun oon ajatellu tota 3litrasta?

Comment

• Lusu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 615
          • Nokia

Originally posted by wiilllee View Post
          missäköhän kulutus pyörii kun oon ajatellu tota 3litrasta?
          itellä 730ia, maantiellä kulutus 8-9 litran paikkeilla. Mielestäni pieni lukema auton kokoon nähden, pikku kasi mutta sillä ehtii kyllä suomen rajotuksilla hienosti. Ei tarvi ohituspaikkoja kyttäillä.

Tankkihan näissä on yksi akilleen kantapää, omassa läskissä vuotaa, uusi hommattu, sais vaan vaihdettua....
          xxxxx

"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Exät:
          E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
          e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
          , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

Comment

• A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

Osta 728 manuaalilla, mielestäni paljon järkevämpi vaihtoehto näillä bensahinnoilla kuin tuo 3l kasi, kulkupuolessa en ainakaan itse havainnu juuri mitään eroa, maantiellä pääsee 7 litraan helposti..
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• biiemdabljuu
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 156

Originally posted by A^A View Post
              Osta 728 manuaalilla, mielestäni paljon järkevämpi vaihtoehto näillä bensahinnoilla kuin tuo 3l kasi, kulkupuolessa en ainakaan itse havainnu juuri mitään eroa, maantiellä pääsee 7 litraan helposti..
              Kyllä ton koko- ja varusteluokan autoon kuuluu omasta mielestäni ehdottomasti automaatti, tekee menosta vielä huomattavasti ylellisempää. Urheiluautoahan tosta ei kuitenkaan saa tekemälläkään. Kyllä kolmelitrasen teho riittää mainosti ja onhan siinä pakollakin pieni tehoetu 2,8 litraseen, tuskin ne tehtaan tehoilmoitukset niin paljoa valehtelee.

Itselläni 730iA:ssa oli keskikulutus 10-11 litran tuntumassa maantie 450 km/Helsinki 200 km yhdistelmällä, toistui lähes viikottain. Maantiellä pääsi alle kahdeksankin rajoitusten mukaan ajellessa.
              "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

Comment

• wiilllee
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 91

eipä pensan kulutuksessa ole paljon eroa 325.työ matkaa kun olen ajanu maantiellä niin ei ole alle 10litraan menny.kyllä lähen havitteleen jostain 730 kyllä se pitää kuitenkin kasikone olla ja automaatti.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎