Eli potilas on BMW 750iL vuosimallia 1995 ja löytyy hydraulinen (?) perän tasonsäätö. Perä (siis auton takaosa, ei tasauspyörästö) on liian korkealla ja kuljettajan puolelta takaa, iskarin alaosan ympäristöstä kuuluu ajoittain kova, korkeataajuuksinen vinkuna. Ääni on satunnainen ja saattaa loppua esim. jarruttamalla, nostamalla kaasun, ajamalla monttuun... Aika randomisti siis esiintyy ja voi vinkua myös auton seistessä paikoillaan. Äänen sävy myös muuttuu toisinaan hieman.
Mittasin vanteen alareunasta keskeltä kaareen noin 625mm. Tuolta löytyvän tiedon perusteella 16" pyörällä pitäisi ko. mitan olla noin 569mm eli perä on lähes 6cm liian ylhäällä (mikäli mittasin oikeaan kohtaan). Perä on tasainen eli molemmilta puolilta yhtä korkea. Perä on ehkä myös turhan kova, paha sanoa kun ensimmäinen e38 missä oon ikinä ollut...
Auton historiasta en kauheasti tiedä, ostin sen tänään, mutta hydraulisäiliö oli noin 3desiä vajaa, öljyn lisäys ei vaikuttanut mitenkään nähtävästi ongelmiin. Onko kukaan törmännyt mihinkään vastaavaan?
Vielä lisäyksenä että kun vinkunaa ei kuulu, erottuu takana molemmilla puolilla vaimea suhina. Voi tietty tulla esim pakoputkista, mutta itse eipäilen jotain tasonsäätöön liittyvää.
Mittasin vanteen alareunasta keskeltä kaareen noin 625mm. Tuolta löytyvän tiedon perusteella 16" pyörällä pitäisi ko. mitan olla noin 569mm eli perä on lähes 6cm liian ylhäällä (mikäli mittasin oikeaan kohtaan). Perä on tasainen eli molemmilta puolilta yhtä korkea. Perä on ehkä myös turhan kova, paha sanoa kun ensimmäinen e38 missä oon ikinä ollut...
Auton historiasta en kauheasti tiedä, ostin sen tänään, mutta hydraulisäiliö oli noin 3desiä vajaa, öljyn lisäys ei vaikuttanut mitenkään nähtävästi ongelmiin. Onko kukaan törmännyt mihinkään vastaavaan?
Vielä lisäyksenä että kun vinkunaa ei kuulu, erottuu takana molemmilla puolilla vaimea suhina. Voi tietty tulla esim pakoputkista, mutta itse eipäilen jotain tasonsäätöön liittyvää.
Comment