Pitäis tankki vaihtaa e38:iin, putket ja suojapellit nyt purettu, seuraavaksi pitäs irrottaa kardaani perästä. Onko siinä jotain kohdistusmerkkejä vai otanko vaan pultit auki ja kardaanin lattialle??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e38 kardaanin irrotus
Collapse
X
-
Itse irrotin kardaanin e34:stä eilen. Siinä oli ainaki kardaani perässä kiinni kuudella pultilla. Ne vain auki ja kardaani lähtee vetämällä irti. Itse en merkannut. Vaikka onhan se varmuuden vuoksi hyvä laittaa samaan kohtaa. Minun pitää vaihtaa se "vakionopeusnivel" niin ei vaikuta merkata.
edit. Jaa en tiedä ymmärsinkö oikein. e34:ssä ei näyttäis olevan mitään kohdistusmerkkejä.Last edited by marko.m; 30-12-2008, 19:44.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
-
-
En omassakaan mitään merkkejä löytäny, joskus vaan muistelen lukeneeni täällä jostain kardaaninkohdistusmerkeistä. Vedin punasella maalilla merkit, onpahan ainakin varmuuden vuoksi.
Ja mikähän idea on ollut, kun toisen pakoputken saa poikki keskeltä autoa ja toinen on hitsattu samasta kohtaa, irrotin sitten koko paskan pakosarjoilta saakka, painaa aika mukavasti tommonen....xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Exät:
E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas, e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa aihetta, kun sattuu asia olemaan ajankohtainen.
Eli bensatankin vaihdon takia irroitettu kardaanin takapää perästä ja nyt se pitäisi vielä saada takaisin paikoilleen. Onkos kellään mitään hyvää konstia tähän?
Viimeiksi, kun karpaasi on irroitettu, se lähti ihan suosiolla pientä voimaa käyttämällä, kun veti CV- nivelestä vaihdelaatikkoa kohti. Asennuksessa sama juttu, mutta nyt ei niveltä saa millään vedettyä niin taakse, että pultit saisi perän kehälle.
Lisää raakaa voimaa ja isompia työkaluja vai mitä? :think
Comment
-
-
Itselläni ainakin on putkisto pätkäisty keskeltä poikki, joten tarvitsee vain liitoskohta avata ja pudottaa putkiston takapää.
Mutta asiaan. Sain siis ähellettyä pienen taistelun kanssa karpaasin paikalleen. Tiedä sitten notkistuiko siellä joku paikka vai mitä, mutta CV- nivelestä vetämällä sen lopulta sai.
TIS:n mukaan tankin vaihdossa ei tarvitse irroittaa, kuin kardaanin takapää, eli ihan ohjeiden mukaan sikäli menty...
Comment
-
Comment