Jouduin omaan e38:siin vaihtamaan bensatankin, mikä on näissä ainakin jonkinlainen tyyppivika, rupeaa saumoista ajan mittaan vuotamaan.
Joten ajattelin laittaa tänne vähän tietoa operaatiosta, kun en söörtsillä mitään löytänyt.
Modet voi sitten muutella otsikkoo tai poistaa jutun kokonaan jos tämmönen jo on....
1. Pakoputkisto irti, omassa moottorin alta downpipelta perään saakka yhtä pötköä (joissakin saa poikki keskeltä), joten otin myös moottorin suojalevyt pois että sain putket irti.
2. Lämpökilpi irti että saa kardaanin näkyviin.
3. Kardaanin irrotus perästä, mutterit auki, kardaanin keskikannatin(laakeri) irti pohjasta että saa taivutettua kardaania keskeltä nivelestä ja vedettyä samalla perästä irti. Kannattaa laittaa muovikassi kardaanin päähän suojaksi että ei mene paskaa, se on täynnä rasvaa.
4. Käsijarruvaijerin kannake irti, vaijerin katkaisu kannattaa tehdä ennen V-haaraa (haarautuu takapyörille) olevasta kiinnikekohdasta.
5. Takapenkin istuinosa irti, nosta penkin etuosasta ylös ja vedät, varo lämmitysjohtoja jos on takapenkin lämmitys, molemminpuolin olevat "huoltoluukut" auki, pumpun johdot irti ja toiselta puolen pinnan tasoanturin johto irti. Olikohan oikea nimitys...
6. Kaikki letkut irti alapuolelta, yläpuoleiset voi ottaa luukkujen kautta kun laskee tankkia alas, ellei ole jotain kiinalaiskäsiä...
7. Tankin pannat 2kpl irti, toinen pää on pultilla kiinni ja toinen pää lähtee "nostamalla".
Sitten tunkkia tai jotain muuta tukea tankin alle, tankin molemmista päistä 1kpl pultteja irti, varovasti laskee tankkia alas, myös nyt voi ottaa yläletkut irti jos ei luukuista mahtunut.
Siinä sitten lepää tankki onnellisesti lattialla. Ei mikään tunnin juttu mutta ihan tehtävissä oleva homma jos on tilaa touhuta. Ja tosiaan lisäillä voi jos on tehnyt jotain eri tavalla.
Ja takasinkin pitäis uusi tankki saada.......
Joten ajattelin laittaa tänne vähän tietoa operaatiosta, kun en söörtsillä mitään löytänyt.
Modet voi sitten muutella otsikkoo tai poistaa jutun kokonaan jos tämmönen jo on....
1. Pakoputkisto irti, omassa moottorin alta downpipelta perään saakka yhtä pötköä (joissakin saa poikki keskeltä), joten otin myös moottorin suojalevyt pois että sain putket irti.
2. Lämpökilpi irti että saa kardaanin näkyviin.
3. Kardaanin irrotus perästä, mutterit auki, kardaanin keskikannatin(laakeri) irti pohjasta että saa taivutettua kardaania keskeltä nivelestä ja vedettyä samalla perästä irti. Kannattaa laittaa muovikassi kardaanin päähän suojaksi että ei mene paskaa, se on täynnä rasvaa.
4. Käsijarruvaijerin kannake irti, vaijerin katkaisu kannattaa tehdä ennen V-haaraa (haarautuu takapyörille) olevasta kiinnikekohdasta.
5. Takapenkin istuinosa irti, nosta penkin etuosasta ylös ja vedät, varo lämmitysjohtoja jos on takapenkin lämmitys, molemminpuolin olevat "huoltoluukut" auki, pumpun johdot irti ja toiselta puolen pinnan tasoanturin johto irti. Olikohan oikea nimitys...
6. Kaikki letkut irti alapuolelta, yläpuoleiset voi ottaa luukkujen kautta kun laskee tankkia alas, ellei ole jotain kiinalaiskäsiä...

7. Tankin pannat 2kpl irti, toinen pää on pultilla kiinni ja toinen pää lähtee "nostamalla".
Sitten tunkkia tai jotain muuta tukea tankin alle, tankin molemmista päistä 1kpl pultteja irti, varovasti laskee tankkia alas, myös nyt voi ottaa yläletkut irti jos ei luukuista mahtunut.
Siinä sitten lepää tankki onnellisesti lattialla. Ei mikään tunnin juttu mutta ihan tehtävissä oleva homma jos on tilaa touhuta. Ja tosiaan lisäillä voi jos on tehnyt jotain eri tavalla.
Ja takasinkin pitäis uusi tankki saada.......

Comment