Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 750ia VAIHDELAATIKON ULINA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhajan
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 88

    #16
    Ja kyllä....nyt toimii ainakin toistaiksekse...kävin vaihattaan laatikkoon öljyt ja suodattimen niin ulina hävis samantien ja vaihdotkin tapahtuvat nyt paljon pehmeämmin. Vaihtoa ei tehty huuhtelu menetelmällä että otettiin pois vain mitä saatiin jalaitettii uudet tilale jota meni n.8 litraa...

    Comment

    • Deussex
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 43
      • Finland

      #17
      Originally posted by juhajan View Post
      Ja kyllä....nyt toimii ainakin toistaiksekse...kävin vaihattaan laatikkoon öljyt ja suodattimen niin ulina hävis samantien ja vaihdotkin tapahtuvat nyt paljon pehmeämmin. Vaihtoa ei tehty huuhtelu menetelmällä että otettiin pois vain mitä saatiin jalaitettii uudet tilale jota meni n.8 litraa...


      Mahtaakohan tällänen suodatin löytyä manuaali laatikostaki ? Mulla manuaalissa samat oireet ulisee kuin joku hihna kaikilla vaihteilla

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Deussex View Post
        Mahtaakohan tällänen suodatin löytyä manuaali laatikostaki ? Mulla manuaalissa samat oireet ulisee kuin joku hihna kaikilla vaihteilla
        Ei ole manuaalilaatikossa suodattimia mutta öljyn taso kannattaa ainakin tarkastaa.
        Manuaalilaatikon öljynvaihto on erittäin nopea toimenpide joten kannattaa melkeen samalla vaihtaa uudet aineet laatikkoon.
        Eli ajetaan auto lämpimäksi ja nosturille, tyhjennyspropusta vanhat öljyt pois, proppu kiinni.
        Ruutalla täyttöpropusta uudet öljyt sisään kunnes alkaa valumaan täyttöpropun aukosta yli, proppu kiinni ja homma selvä.

        Kannattaa ensin selvittää minkälaiset öljyt laatikkoon menee. Siellä on laatikon kyljessä tarra jonka värin perusteella öljyt valitaan. Oranssi lätkä tarkoittaa atf:ä jne.
        Se lukee myös siinä tarrassa mitä öljyä pitää käyttää.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Deussex
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 43
          • Finland

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Ei ole manuaalilaatikossa suodattimia mutta öljyn taso kannattaa ainakin tarkastaa.
          Manuaalilaatikon öljynvaihto on erittäin nopea toimenpide joten kannattaa melkeen samalla vaihtaa uudet aineet laatikkoon.
          Eli ajetaan auto lämpimäksi ja nosturille, tyhjennyspropusta vanhat öljyt pois, proppu kiinni.
          Ruutalla täyttöpropusta uudet öljyt sisään kunnes alkaa valumaan täyttöpropun aukosta yli, proppu kiinni ja homma selvä.

          Kannattaa ensin selvittää minkälaiset öljyt laatikkoon menee. Siellä on laatikon kyljessä tarra jonka värin perusteella öljyt valitaan. Oranssi lätkä tarkoittaa atf:ä jne.
          Se lukee myös siinä tarrassa mitä öljyä pitää käyttää.

          Juuh. Toivottavasti on tarrat tallella ja pääsis tonne auton alle. Piti ottaa honkkeli käyttöön niin ei tule ajettuatolla turhaa. Torstaina pääsee vaihtelee toivottavasti öljyt

          Comment

          • Juhan
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2009
            • 1345
            • Ks

            #20
            Hei. Mulla on autossa vähän samankaltainen ongelma. Auton ollessa tyhjäkäynnillä kuuluu jostainpäin konehuonetta pieni sirklatus joka välillä loppuu pariksi sekunniksi ja taas jatkuu. Ei ole mitenkään niin iso tuo ääni että sisälle kuuluisi ja kun kuullostelin tuossa parkkipaikalla niin tuntuu kuuluvan jostain akselilta öljynsuodatin-ohjaustehostimen öljykoppa-laturi. Voisiko se vika kuitenki sitte olla siellä laatikossa? Autona siis e39 523iA vm. -99 ja tuolla steptronikki laatikolla. Vaihteissa en sen kummempia ole huomannu muutakuin tyhjäkäynnillä pienellä vaihteella rullattaessa laatikko joskus nykii hieman. Millä kierroksilla pitäis normaalilla ajolla vaihtaa 1->2->3? Mulla normaalisti vaihtaa jossain 2500rpm kohdilla isompaan. Missä hinnoissa nuo automaattilaatikon öljyn ja suodattimen vaihdot suurinpiirteen pyörii? Ainoana ideana mitä itelle tulee mieleen olisi vaihtaa laatikkoon uudet öljyt ja suodatin, tosin ääni ei minusta ole ulinaa vaan sellasta epätasaista pientä sirklatusta joka ei ainakaan vielä kuullosta kovin vaaralliselta mutta ärsyttäähän se silti.

            Edit. autolla tosiaan rullattu 218tkm ja veikkaanpa ettei oo pahemmin koko aikana nuihin laatikon öljyihin kajottu. ainakaan huoltokirjassa ei ollu mainintaa.

            Edit2. Katsoin ohjaustehostimen ja laturin läpite eikä sieltä mitään vaikutusta ääneen ollut. ainoa toinen vaihtoehto mitä mieleen tulee on tuo öljynsuodatin kun ääni alkoi tosiaan kuulumaan lähes heti viime öljynvaihdon jälkeen ja öljynsuodattimeksi laitoin jonkun halvan tarvikesuodattimen. Pitää tutkiskella montussa tuota ääntä vielä tarkemmin että mistä se kuuluu.
            Last edited by Juhan; 23-09-2009, 00:39.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎