e38 740 automaattilootan ongelma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JLantern
    replied
    Otetaans tähän samaan ketjuun kysymys e38 730 '95 laatikosta, tänään läpsähti tauluun:

    Trans. Failsafe Program

    Öh, joskin ajelin pidemmän aikaa S-asennolla ja vaihderajoitin 2-pykälällä... muka jotain karstanpoistoa koneesta... Mutta max. 60km/h, kierrokset enimmillään 4000/min, ei luulis hajoittavan mitään?

    Mutta mitäs kettua, ja kukamitämissä hä? Melko tuntuvia on alkanu muutenkin olla noi pykälänvaihdot viime aikoina, pitääkö tässä lähteä laatikkoa huoltamaan?

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    No niin! Nyt sain viimeinki autoni pajalta Elikkä ei se ollukkaan mittaristossa se vika, vaan laatikon ohjaus-boxissa. Sen kun oli vaihtanu, niin loppu kuulemma laatikon paineiden heilunta. Onneks löytyi käytettynä, koska uusi olis kuulemma maksanu 1200e. Tää käytetty oli nyt jotaki 300e. Yhteensä hinnaksi tuli 2800e ja voin vaan kuvitella mitä homma olis maksanu merkkiliikkeessä. Työllä on ikuinen ja osilla vuoden takuu sano asentaja. Eli sieltähän oli laatikon puolelta jostaki akselista tiivisteet kulunu loppuun ja ei sitten jaksanu pitää painetta niin että turbiinin lukitus sitte aina jymähti päälle. Eli sinne vaihdettiin nyt sitte uudet tiivisteet, uusi turbiini ja solenoidi sekä öljyt ja suodatin. Asentaja oli todella asiallinen ja reilun oloinen kaveri ja pahoitteli kun asennusaika venähti pitkäksi ja jättikin kuulemma reilusti työtunteja merkkaamatta laskuun kun ei se sillä pelkällä turbiininvaihdolla sitten korjaantunukkaan. Suosittelen paikkaa eli RAM-auto suomusjärvi. Ja täytyypä sanoa että kylläpäs vaihtaaki niin pirun pehmeesti nyt, eihän niitä vaihtoja edes huomaa jos ei satu kiekkamittarista kattomaan. Lopuksi sanon vielä että kalliiksihan tuo tuli, mutta vittujakos näistä. Ei niitä euroja hautaansakkaan mukaansa saa. Ja ei muuta ku kovaa ajoa

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Ton ikäsessä siinä mittaristossa ees oo mitään koodaamista, takaa vaan mittaristomoduuli uuteen, tai josse on rikki niin vaihtaa sen. Ei nää vaihdelaatikko yms. viat oo niin vaikeita, kun löytää osat ja asentajat.

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    En vielä kysynyt mitä mittariston uusi asentaminen maksaa, mutta se koodaaminen on kai ihan merkkiliikkeen hommia. Tai niin ainakin muistelen sen asentajan näin sanoneen. Ja ittelleni on jäänyt sellainen kuva että voiko tuollainen laatikko edes toimia ilman mittaristoa? En tiedä. Maanantaina lupasi asentaja olla taas yhteydessä kunhan käyttää sitä sen merkkiliikkeen testerissä. Ensi viikolla auto on ollu pajalla jo viisi viikkoa ja alkaakin tuntua, että syksy saapuu ennenku pääsen paskakasallani ajelemaan

    Leave a comment:


  • Matula
    replied
    Originally posted by Ganes View Post
    No niin nyt on sitte laatikko korjattu jiihaa!!! Eli vaihtaa kuulemma hienosti ja pelaa muutenkin hyvin, mutta!! Vian aiheuttaja on asentajan mielestä mittaristo ja uskon kyllä hänen puheitaan. Vaikuttaa nimittäin tosi pätevältä äijältä tää kaveri vaikkakin asennusaikataulu on venähtänyt kohtalaisen pitkäksi. Eli laatikko saa kuulemma vahingollista tietoa mittaristosta eli moottorin kierrosnopeudesta. Mittariston kierroslukuviisari kyllä näyttää aivan oikeaa kierroslukua mutta testeriin tulee vaihtelevaa tietoa kierrosnopeudesta joka kuulemma heiluu aika reippaasti. Ja tämä saattaa aiheuttaa laatikkoon vääränlaista painetta tai esim kun auton sammuttaa niin laatikko luuleekin että auto on käynnissä. Ja muutenkin tällainen ongelma kuulemma rasittaa laatikkoa kovasti ja jos sitä ei korjata niin voi laatikko poksahtaa parin kuukauden käytön jälkeen uudelleen.Eli jotakin tämän tapaista se asentaja selitti. Itse en tajua tollasista hölkäsen pölähtämää mutta ihan järjelliseltä se kuulosti kun kaverin puheita kuuntelin. Eli maanantaina käyttää vielä merkkiliikkeen testerissä ja testaa näyttääkö se siellä samoin. Uus mittaristo maksaa kuulemma 400e+asennukset ja koodaukset tietysti päälle. Että vitun kalliiksi on tää saatanan viimeinen automaattivaihteinen autoni tulossa. Ja nyt lähen vetämään kännit. Niin paljo vituttaa

    Mites laatikko toimii ilman mittaristoa?

    Toivottavasti tuosta mittarin asennuksesta ei veloiteta montaa euroa kun se on pikkusen helpompi vaihtaa kun vilkun polttimo.

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    No niin nyt on sitte laatikko korjattu jiihaa!!! Eli vaihtaa kuulemma hienosti ja pelaa muutenkin hyvin, mutta!! Vian aiheuttaja on asentajan mielestä mittaristo ja uskon kyllä hänen puheitaan. Vaikuttaa nimittäin tosi pätevältä äijältä tää kaveri vaikkakin asennusaikataulu on venähtänyt kohtalaisen pitkäksi. Eli laatikko saa kuulemma vahingollista tietoa mittaristosta eli moottorin kierrosnopeudesta. Mittariston kierroslukuviisari kyllä näyttää aivan oikeaa kierroslukua mutta testeriin tulee vaihtelevaa tietoa kierrosnopeudesta joka kuulemma heiluu aika reippaasti. Ja tämä saattaa aiheuttaa laatikkoon vääränlaista painetta tai esim kun auton sammuttaa niin laatikko luuleekin että auto on käynnissä. Ja muutenkin tällainen ongelma kuulemma rasittaa laatikkoa kovasti ja jos sitä ei korjata niin voi laatikko poksahtaa parin kuukauden käytön jälkeen uudelleen.Eli jotakin tämän tapaista se asentaja selitti. Itse en tajua tollasista hölkäsen pölähtämää mutta ihan järjelliseltä se kuulosti kun kaverin puheita kuuntelin. Eli maanantaina käyttää vielä merkkiliikkeen testerissä ja testaa näyttääkö se siellä samoin. Uus mittaristo maksaa kuulemma 400e+asennukset ja koodaukset tietysti päälle. Että vitun kalliiksi on tää saatanan viimeinen automaattivaihteinen autoni tulossa. Ja nyt lähen vetämään kännit. Niin paljo vituttaa

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    No niin! Nyt on sitte paskakasa ollu kaks viikkoo pajalla ja siihen vaihdettiin jo uusi solenoidi sekä turbiini muttei auttanut vikaan. Tuli vaan kuulemma pahemmaksi kun olivat testanneet sitä. Hinta arvio oli tuolle remontille 1500e kieppeillä. Eli koko laatikon purkamiseksi menee ja hinnaksi tulee noin 3 tonnia. Voi vittu että voiko ihminen vihata enempää automaattilaatikoita tämmösen jälkeen. Laatikkoremonttiin sijoitetut eurot ovat jo lähes puolet auton arvosta Onneks tää RAM-auton kaveri tuntee kyllä nämä laatikot ja osaa laittaa sen kuulemma kuntoon. Aikaa se vaan vie, ja rahaa myös. Onneks ei perkele persaukiselle sattunu Laitan lisää infoa kunhan taas jotaki tapahtuu jos nyt jotaki kiinnostaa!

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Ja kiitoksia vaan näistäkin tiedoista. Huomenna meinaanki sitte soitella noihin WSE1:n mainitsemiin liikkeisiin ja kysellä hieman mahdollisista toimenpiteistä sekä niiden hinnoista.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ganes View Post
    Niin tuli sen verran tuli vielä mieleen, että pari kertaa tää on sammunu niin että olen jo kerennyt autolla pysähtymään, mikä on vielä onnistunut ihan hyvin, mutta sit ku oon lähteny siitä ryömimään niin on sitte sammuttanu moottorin. En tosiaan ymmärrä tällaisten vaihteistojen enkä turbiinien päälle yhtään mitään, mutta jos se turbiini kerta sitte lukittuu vasta kovemmassa vauhdissa niin mitenköhä oon sitte voinu saada muutaman kerran onnistuneen pysähdyksen aikaseks ja sit uudelleen liikkeelle lähdettyäni saanut sen lukittumaan ryömintävauhdissa. Onkos tällainen mahdollista?:think Nyt on muuten taas pari päivää toiminu ihan hyvin, mutta enpä ole kyllä tainnut yli 100km/h päässyt ajamaankaan.
    tuossa on pieni info turbiinin toiminnasta -> http://www.youtube.com/watch?v=Kfksv...e=channel_page
    automaattivaihteista ei saa mitenkään sammumaan ilman sytytysvirran katkaisua jos kaikki on kunnossa.. turbiini toimii "kytkimenä" automaattivaihteistoissa ja vaihde on aina päällä paitsi jos kytket sen P tai N asentoon..
    Last edited by peto2; 18-03-2009, 00:36.

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Niin tuli sen verran tuli vielä mieleen, että pari kertaa tää on sammunu niin että olen jo kerennyt autolla pysähtymään, mikä on vielä onnistunut ihan hyvin, mutta sit ku oon lähteny siitä ryömimään niin on sitte sammuttanu moottorin. En tosiaan ymmärrä tällaisten vaihteistojen enkä turbiinien päälle yhtään mitään, mutta jos se turbiini kerta sitte lukittuu vasta kovemmassa vauhdissa niin mitenköhä oon sitte voinu saada muutaman kerran onnistuneen pysähdyksen aikaseks ja sit uudelleen liikkeelle lähdettyäni saanut sen lukittumaan ryömintävauhdissa. Onkos tällainen mahdollista?:think Nyt on muuten taas pari päivää toiminu ihan hyvin, mutta enpä ole kyllä tainnut yli 100km/h päässyt ajamaankaan.

    Leave a comment:


  • Behemoth
    replied
    Joskus tuntuu, että se loota joko porsii tai sitten ei porsi. E39 535:n steppi porsi viime talvena ja niin uskomattomalta kun se tuntuikin, koska auto oli sellaisella ajolla ollut (naisen kauppakassina), että ei ikinä uskoisi laatikon hajoavan. Itellä -94 E38 740 ja mittarissa 253 tonttua ja laatikko toimii kuin unelma. Pakkasilla kun muistaa käytellä autoa 3-4 minuuttia ennen lähtöä niin öljyt ehtii kiertää ja vaihtelee heti nätisti. Vähän tosin meinaa hirvittää kun realoem:stä menee räjäytyskuvaa katteleen, että niinköhän tuo kestää kun kaiken maailman kuulia sun muita palikoita on laatikon sisusta täynnä.

    Leave a comment:


  • fzr 1000
    replied
    Moi! Mulla oli aikoinaan chevrolet beretta joka teki tollaista. Siinä ainakin vika oli tossa solenoidissa. Korjaus ei hirveitä maksanut, vaikka en nyt muista tuliko siihen uusi solenoidi vai pystyikö vanhan fiksaamaan.

    Leave a comment:


  • fzr 1000
    replied
    Moi! Mulla oli aikoinaan chevrolet beretta joka teki tollaista. Siinä ainakin vika oli tossa solenoidissa. Korjaus ei hirveitä maksanut, vaikka en nyt muista tuliko siihen uusi solenoidi vai pystyikö vanhan fiksaamaan.

    Leave a comment:


  • Ganes
    replied
    Kiitoksia näistä tiedoista! Täytyykin tässä joku päivä soitella noihin paikkoihin ja kysellä vähä, että oisko niillä ideoita ton laatikon suhteen. Niin ja osaakos kukaan sanoa mitä se m-merkki siinä mittaristossa tarkottaa? Ohjekirjassa ei ole niin tarkkaan eritelty kaikkien merkkien tarkoitusta. Ihan vaan mielenkiinnosta ja tietämättömyyttäni kyselen.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Ei se vitutus siihen auta, korjattavissa olevia laitteita nämäkin. Tosin öljynvaihtoon jo sijoitettu summa olisi ehkä kannattanut käyttää osaavan automaattilaatikkofirman palveluksiin jolloin homma saattaisi olla parhaassa tapauksessa jo kunnossakin.
    Tuossahan nimittäin tuo vika vaikuttaa kaikin puolin siltä että turbiinin lukko jää päälle, jolloin tietysti vaihtaminenkin on kuin ilman kytkintä vaihtaisi ja tietysti moottori pyrkii sammumaan. Todennäköisesti uusi starttaus ravistaa laatikoa sen verran että lukko vapautuu. Käytännössä siis vika aiheutunee lukon solenoidin jumiutumisesta johon uusien öljyjen pesevyys on hetkeksi saattanut auttaa, lopullinen korjaus tapahtuu irroittamalla solenoidi ja vaihtamalla tai puhdistamalla se, en ole varma pystyykö ko laatikossa tekemään toimenpiteen öljypohjan kautta laatikkoa irroittamatta mutta todennäköisesti pystyy. Otapa yhteys esim. RAM auto Suomusjärvi ja kysy korjaus arvio, kaverin pitäisi tuntea ZF laatikot. Myös Kiskon US motors voi olla varteenotettava vaihtoehto, jos kyseessä on pikkuhomma (kertovat sen kyllä mikäli tuntevat ko. laatikon).
    Itse olen taas ostanut viimeisen manuaalivaihteisen autoni jo aikaa sitten, ei näissä pitäisi antaa ennakkoluulojen voittaa, jos jossain paikassa on kallista korjauttaa ei se sitä suinkaan tarkoita että kaikkialla näin olisi, toki jos koko laatikkoremonttiin joudutaan niin työtä hommassa on siinä tapauksessa todella runsaasti, tässä tapauksessa tuskin tällainen on kuitenkaan tarpeen.
    Toki olen koko ajan laatikkovikaisen ison BMW:n kiinnostunut ostamaan mutta lähinnä sellaisen mistä looda on levinyt kokonaan (hinta).
    Hyvin huollettuna ZF mikätahansa kestää todella pitkään varsinkin pienempien koneiden kanssa. V12 koneessa on sen verran löylyä että sen kansa poljettuna on joskus toki ongelmia. Tuossa pihalla on 383tkm ajettu 730 automaatti, loodaa ei ole avattu ja toimii kuin unelma.
    Last edited by WSE1; 16-03-2009, 03:15.

    Leave a comment:

Working...
X