Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 740 automaattilootan ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Ei se vitutus siihen auta, korjattavissa olevia laitteita nämäkin. Tosin öljynvaihtoon jo sijoitettu summa olisi ehkä kannattanut käyttää osaavan automaattilaatikkofirman palveluksiin jolloin homma saattaisi olla parhaassa tapauksessa jo kunnossakin.
    Tuossahan nimittäin tuo vika vaikuttaa kaikin puolin siltä että turbiinin lukko jää päälle, jolloin tietysti vaihtaminenkin on kuin ilman kytkintä vaihtaisi ja tietysti moottori pyrkii sammumaan. Todennäköisesti uusi starttaus ravistaa laatikoa sen verran että lukko vapautuu. Käytännössä siis vika aiheutunee lukon solenoidin jumiutumisesta johon uusien öljyjen pesevyys on hetkeksi saattanut auttaa, lopullinen korjaus tapahtuu irroittamalla solenoidi ja vaihtamalla tai puhdistamalla se, en ole varma pystyykö ko laatikossa tekemään toimenpiteen öljypohjan kautta laatikkoa irroittamatta mutta todennäköisesti pystyy. Otapa yhteys esim. RAM auto Suomusjärvi ja kysy korjaus arvio, kaverin pitäisi tuntea ZF laatikot. Myös Kiskon US motors voi olla varteenotettava vaihtoehto, jos kyseessä on pikkuhomma (kertovat sen kyllä mikäli tuntevat ko. laatikon).
    Itse olen taas ostanut viimeisen manuaalivaihteisen autoni jo aikaa sitten, ei näissä pitäisi antaa ennakkoluulojen voittaa, jos jossain paikassa on kallista korjauttaa ei se sitä suinkaan tarkoita että kaikkialla näin olisi, toki jos koko laatikkoremonttiin joudutaan niin työtä hommassa on siinä tapauksessa todella runsaasti, tässä tapauksessa tuskin tällainen on kuitenkaan tarpeen.
    Toki olen koko ajan laatikkovikaisen ison BMW:n kiinnostunut ostamaan mutta lähinnä sellaisen mistä looda on levinyt kokonaan (hinta).
    Hyvin huollettuna ZF mikätahansa kestää todella pitkään varsinkin pienempien koneiden kanssa. V12 koneessa on sen verran löylyä että sen kansa poljettuna on joskus toki ongelmia. Tuossa pihalla on 383tkm ajettu 730 automaatti, loodaa ei ole avattu ja toimii kuin unelma.
    Last edited by WSE1; 16-03-2009, 03:15.

    Comment

    • Ganes
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 189
      • Lounais-Suomi

      #17
      Kiitoksia näistä tiedoista! Täytyykin tässä joku päivä soitella noihin paikkoihin ja kysellä vähä, että oisko niillä ideoita ton laatikon suhteen. Niin ja osaakos kukaan sanoa mitä se m-merkki siinä mittaristossa tarkottaa? Ohjekirjassa ei ole niin tarkkaan eritelty kaikkien merkkien tarkoitusta. Ihan vaan mielenkiinnosta ja tietämättömyyttäni kyselen.
      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

      Comment

      • fzr 1000
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 53

        #18
        Moi! Mulla oli aikoinaan chevrolet beretta joka teki tollaista. Siinä ainakin vika oli tossa solenoidissa. Korjaus ei hirveitä maksanut, vaikka en nyt muista tuliko siihen uusi solenoidi vai pystyikö vanhan fiksaamaan.

        Comment

        • fzr 1000
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 53

          #19
          Moi! Mulla oli aikoinaan chevrolet beretta joka teki tollaista. Siinä ainakin vika oli tossa solenoidissa. Korjaus ei hirveitä maksanut, vaikka en nyt muista tuliko siihen uusi solenoidi vai pystyikö vanhan fiksaamaan.

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 562

            #20
            Joskus tuntuu, että se loota joko porsii tai sitten ei porsi. E39 535:n steppi porsi viime talvena ja niin uskomattomalta kun se tuntuikin, koska auto oli sellaisella ajolla ollut (naisen kauppakassina), että ei ikinä uskoisi laatikon hajoavan. Itellä -94 E38 740 ja mittarissa 253 tonttua ja laatikko toimii kuin unelma. Pakkasilla kun muistaa käytellä autoa 3-4 minuuttia ennen lähtöä niin öljyt ehtii kiertää ja vaihtelee heti nätisti. Vähän tosin meinaa hirvittää kun realoem:stä menee räjäytyskuvaa katteleen, että niinköhän tuo kestää kun kaiken maailman kuulia sun muita palikoita on laatikon sisusta täynnä.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • Ganes
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 189
              • Lounais-Suomi

              #21
              Niin tuli sen verran tuli vielä mieleen, että pari kertaa tää on sammunu niin että olen jo kerennyt autolla pysähtymään, mikä on vielä onnistunut ihan hyvin, mutta sit ku oon lähteny siitä ryömimään niin on sitte sammuttanu moottorin. En tosiaan ymmärrä tällaisten vaihteistojen enkä turbiinien päälle yhtään mitään, mutta jos se turbiini kerta sitte lukittuu vasta kovemmassa vauhdissa niin mitenköhä oon sitte voinu saada muutaman kerran onnistuneen pysähdyksen aikaseks ja sit uudelleen liikkeelle lähdettyäni saanut sen lukittumaan ryömintävauhdissa. Onkos tällainen mahdollista?:think Nyt on muuten taas pari päivää toiminu ihan hyvin, mutta enpä ole kyllä tainnut yli 100km/h päässyt ajamaankaan.
              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by Ganes View Post
                Niin tuli sen verran tuli vielä mieleen, että pari kertaa tää on sammunu niin että olen jo kerennyt autolla pysähtymään, mikä on vielä onnistunut ihan hyvin, mutta sit ku oon lähteny siitä ryömimään niin on sitte sammuttanu moottorin. En tosiaan ymmärrä tällaisten vaihteistojen enkä turbiinien päälle yhtään mitään, mutta jos se turbiini kerta sitte lukittuu vasta kovemmassa vauhdissa niin mitenköhä oon sitte voinu saada muutaman kerran onnistuneen pysähdyksen aikaseks ja sit uudelleen liikkeelle lähdettyäni saanut sen lukittumaan ryömintävauhdissa. Onkos tällainen mahdollista?:think Nyt on muuten taas pari päivää toiminu ihan hyvin, mutta enpä ole kyllä tainnut yli 100km/h päässyt ajamaankaan.
                tuossa on pieni info turbiinin toiminnasta -> http://www.youtube.com/watch?v=Kfksv...e=channel_page
                automaattivaihteista ei saa mitenkään sammumaan ilman sytytysvirran katkaisua jos kaikki on kunnossa.. turbiini toimii "kytkimenä" automaattivaihteistoissa ja vaihde on aina päällä paitsi jos kytket sen P tai N asentoon..
                Last edited by peto2; 18-03-2009, 00:36.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Ganes
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 189
                  • Lounais-Suomi

                  #23
                  Ja kiitoksia vaan näistäkin tiedoista. Huomenna meinaanki sitte soitella noihin WSE1:n mainitsemiin liikkeisiin ja kysellä hieman mahdollisista toimenpiteistä sekä niiden hinnoista.
                  e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                  Comment

                  • Ganes
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 189
                    • Lounais-Suomi

                    #24
                    No niin! Nyt on sitte paskakasa ollu kaks viikkoo pajalla ja siihen vaihdettiin jo uusi solenoidi sekä turbiini muttei auttanut vikaan. Tuli vaan kuulemma pahemmaksi kun olivat testanneet sitä. Hinta arvio oli tuolle remontille 1500e kieppeillä. Eli koko laatikon purkamiseksi menee ja hinnaksi tulee noin 3 tonnia. Voi vittu että voiko ihminen vihata enempää automaattilaatikoita tämmösen jälkeen. Laatikkoremonttiin sijoitetut eurot ovat jo lähes puolet auton arvosta Onneks tää RAM-auton kaveri tuntee kyllä nämä laatikot ja osaa laittaa sen kuulemma kuntoon. Aikaa se vaan vie, ja rahaa myös. Onneks ei perkele persaukiselle sattunu Laitan lisää infoa kunhan taas jotaki tapahtuu jos nyt jotaki kiinnostaa!
                    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                    Comment

                    • Ganes
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 189
                      • Lounais-Suomi

                      #25
                      No niin nyt on sitte laatikko korjattu jiihaa!!! Eli vaihtaa kuulemma hienosti ja pelaa muutenkin hyvin, mutta!! Vian aiheuttaja on asentajan mielestä mittaristo ja uskon kyllä hänen puheitaan. Vaikuttaa nimittäin tosi pätevältä äijältä tää kaveri vaikkakin asennusaikataulu on venähtänyt kohtalaisen pitkäksi. Eli laatikko saa kuulemma vahingollista tietoa mittaristosta eli moottorin kierrosnopeudesta. Mittariston kierroslukuviisari kyllä näyttää aivan oikeaa kierroslukua mutta testeriin tulee vaihtelevaa tietoa kierrosnopeudesta joka kuulemma heiluu aika reippaasti. Ja tämä saattaa aiheuttaa laatikkoon vääränlaista painetta tai esim kun auton sammuttaa niin laatikko luuleekin että auto on käynnissä. Ja muutenkin tällainen ongelma kuulemma rasittaa laatikkoa kovasti ja jos sitä ei korjata niin voi laatikko poksahtaa parin kuukauden käytön jälkeen uudelleen.Eli jotakin tämän tapaista se asentaja selitti. Itse en tajua tollasista hölkäsen pölähtämää mutta ihan järjelliseltä se kuulosti kun kaverin puheita kuuntelin. Eli maanantaina käyttää vielä merkkiliikkeen testerissä ja testaa näyttääkö se siellä samoin. Uus mittaristo maksaa kuulemma 400e+asennukset ja koodaukset tietysti päälle. Että vitun kalliiksi on tää saatanan viimeinen automaattivaihteinen autoni tulossa. Ja nyt lähen vetämään kännit. Niin paljo vituttaa
                      e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #26
                        Originally posted by Ganes View Post
                        No niin nyt on sitte laatikko korjattu jiihaa!!! Eli vaihtaa kuulemma hienosti ja pelaa muutenkin hyvin, mutta!! Vian aiheuttaja on asentajan mielestä mittaristo ja uskon kyllä hänen puheitaan. Vaikuttaa nimittäin tosi pätevältä äijältä tää kaveri vaikkakin asennusaikataulu on venähtänyt kohtalaisen pitkäksi. Eli laatikko saa kuulemma vahingollista tietoa mittaristosta eli moottorin kierrosnopeudesta. Mittariston kierroslukuviisari kyllä näyttää aivan oikeaa kierroslukua mutta testeriin tulee vaihtelevaa tietoa kierrosnopeudesta joka kuulemma heiluu aika reippaasti. Ja tämä saattaa aiheuttaa laatikkoon vääränlaista painetta tai esim kun auton sammuttaa niin laatikko luuleekin että auto on käynnissä. Ja muutenkin tällainen ongelma kuulemma rasittaa laatikkoa kovasti ja jos sitä ei korjata niin voi laatikko poksahtaa parin kuukauden käytön jälkeen uudelleen.Eli jotakin tämän tapaista se asentaja selitti. Itse en tajua tollasista hölkäsen pölähtämää mutta ihan järjelliseltä se kuulosti kun kaverin puheita kuuntelin. Eli maanantaina käyttää vielä merkkiliikkeen testerissä ja testaa näyttääkö se siellä samoin. Uus mittaristo maksaa kuulemma 400e+asennukset ja koodaukset tietysti päälle. Että vitun kalliiksi on tää saatanan viimeinen automaattivaihteinen autoni tulossa. Ja nyt lähen vetämään kännit. Niin paljo vituttaa

                        Mites laatikko toimii ilman mittaristoa?

                        Toivottavasti tuosta mittarin asennuksesta ei veloiteta montaa euroa kun se on pikkusen helpompi vaihtaa kun vilkun polttimo.

                        Comment

                        • Ganes
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 189
                          • Lounais-Suomi

                          #27
                          En vielä kysynyt mitä mittariston uusi asentaminen maksaa, mutta se koodaaminen on kai ihan merkkiliikkeen hommia. Tai niin ainakin muistelen sen asentajan näin sanoneen. Ja ittelleni on jäänyt sellainen kuva että voiko tuollainen laatikko edes toimia ilman mittaristoa? En tiedä. Maanantaina lupasi asentaja olla taas yhteydessä kunhan käyttää sitä sen merkkiliikkeen testerissä. Ensi viikolla auto on ollu pajalla jo viisi viikkoa ja alkaakin tuntua, että syksy saapuu ennenku pääsen paskakasallani ajelemaan
                          e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            #28
                            Ton ikäsessä siinä mittaristossa ees oo mitään koodaamista, takaa vaan mittaristomoduuli uuteen, tai josse on rikki niin vaihtaa sen. Ei nää vaihdelaatikko yms. viat oo niin vaikeita, kun löytää osat ja asentajat.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Ganes
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 189
                              • Lounais-Suomi

                              #29
                              No niin! Nyt sain viimeinki autoni pajalta Elikkä ei se ollukkaan mittaristossa se vika, vaan laatikon ohjaus-boxissa. Sen kun oli vaihtanu, niin loppu kuulemma laatikon paineiden heilunta. Onneks löytyi käytettynä, koska uusi olis kuulemma maksanu 1200e. Tää käytetty oli nyt jotaki 300e. Yhteensä hinnaksi tuli 2800e ja voin vaan kuvitella mitä homma olis maksanu merkkiliikkeessä. Työllä on ikuinen ja osilla vuoden takuu sano asentaja. Eli sieltähän oli laatikon puolelta jostaki akselista tiivisteet kulunu loppuun ja ei sitten jaksanu pitää painetta niin että turbiinin lukitus sitte aina jymähti päälle. Eli sinne vaihdettiin nyt sitte uudet tiivisteet, uusi turbiini ja solenoidi sekä öljyt ja suodatin. Asentaja oli todella asiallinen ja reilun oloinen kaveri ja pahoitteli kun asennusaika venähti pitkäksi ja jättikin kuulemma reilusti työtunteja merkkaamatta laskuun kun ei se sillä pelkällä turbiininvaihdolla sitten korjaantunukkaan. Suosittelen paikkaa eli RAM-auto suomusjärvi. Ja täytyypä sanoa että kylläpäs vaihtaaki niin pirun pehmeesti nyt, eihän niitä vaihtoja edes huomaa jos ei satu kiekkamittarista kattomaan. Lopuksi sanon vielä että kalliiksihan tuo tuli, mutta vittujakos näistä. Ei niitä euroja hautaansakkaan mukaansa saa. Ja ei muuta ku kovaa ajoa
                              e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                              Comment

                              • JLantern
                                Newbiemmer
                                • Jul 2008
                                • 22
                                • HML, Finland

                                #30
                                Otetaans tähän samaan ketjuun kysymys e38 730 '95 laatikosta, tänään läpsähti tauluun:

                                Trans. Failsafe Program

                                Öh, joskin ajelin pidemmän aikaa S-asennolla ja vaihderajoitin 2-pykälällä... muka jotain karstanpoistoa koneesta... Mutta max. 60km/h, kierrokset enimmillään 4000/min, ei luulis hajoittavan mitään?

                                Mutta mitäs kettua, ja kukamitämissä hä? Melko tuntuvia on alkanu muutenkin olla noi pykälänvaihdot viime aikoina, pitääkö tässä lähteä laatikkoa huoltamaan?
                                2017-> e39 525iA touring '01
                                2008-2017: e38 730iA '95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎